PC als Printer

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Ik zit nu bij een klant die in de US een SAP systeem heeft. Deze wordt binnenkort (1,5 jaar) vervangen.

Lokaal hebben ze een ander pakket, nu word elke nacht een hele boel printjes gemaakt op een lokale printer die ze dan handmatig in het andere systeem gaan zetten.
De optie voor een connector tussen SAP en het lokale systeem is er niet (geen geld/enz enz)
SAP print naar een IP adres.

Nu zoeken ze een stuk software die dus printjes kan ontvangen en deze kan opslaan op een bepaalt formaat zodat ze deze kunnen selecteren en plakken in het andere systeem (wat al een hoop typo's scheelt)

Ik heb al even zitten kijken maar ik heb geen idee waar ik naar moet zoeken. het zou dus zoiets moeten werken

SAP -> print to ip -> PC -> print to file (pdf/html/csv/weetikveel)

[ Voor 3% gewijzigd door ArjanC op 12-07-2005 10:17 . Reden: pff typo's ]

Verwijderd

Misschien zie ik het te makkelijk, maar je hebt het over het omzetten naar pdf, dus als je pdf distaller zou installeren en die als standaard printer instelt. Zou je alleen ff moeten kijken of je ook automatische bestandsnamen kan laten aanmaken, normaal is dit handmatig.

Maar dan krijg je al je printopdrachten die doorgestuurd worden netjes in pdf in een mapje.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

burp2001 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:16:
..handmatig in het andere systeem gaan zetten.
De optie voor een connector tussen SAP en het lokale systeem is er niet (geen geld/enz enz)...
Heb je het uurtarief van degene die de lijstjes intiept al eens doorgerekend?
Administratieve kracht kost zo'n 50 €uro per uur, dus als je elke dag een uurtje zit te backspacen, kost dat 7500 €uro op jaarbasis. Dus voor 1,5 jaar heb je een budget van ruim 11000 €uro voor een nette geautomatiseerde oplossing.

Als je persé prutswerk wilt, zou'k eerst eens kijken of je SAP niet kunt laten e-mailen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
he, het is ook niet mijn oplossing he ;)

en distaller installeeren is geen optie omdat de prints worden verstuurd vanuit SAP en niet handmatig worden aangevraagd.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Print to IP is waarschijnlijk PostScript, en kun je dus vrij simpel capturen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein