[XP] Printer status niet zichtbaar in system tray

Pagina: 1
Acties:

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-03 13:44
Goede morgen,
hier op mijn werk krijg ik de status van de netwerkprinter die ik aanstuur niet te zien. Heb de pc laatst opnieuw geinstalleerd. Sindsdien zie ik de status van die printer niet meer. Ik moet dan naar printers en faxen en daar op de printer klikken zodat ik de taken kan zien. Hoe kan ik zorgen dat ik dit icoon weer zie in mijn system tray?

Ik heb al gekeken bij instellingen bij printers en ook bij de instellingen voor het weergeven van de iconen in de system tray. Iemand een oplossing hiervoor??

Joost de Vries

Verwijderd

Als de Internet Connection Firewall (of Windows Firewall bij XP SP2) of een andere firewall aanstaat, worden waarschijnlijk de printerpoorten geblokkeerd: http://members.shaw.ca/bsanders/FAQPrinting.htm#_Toc88804927
Lees hier hoe je poorten weer kunt inschakelen in de Windows Firewall.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je de printer/printserver wel pingen/telnetten op die momenten? En misschien de drivers van de printer op de server ook al eens opnieuw geïnstalleerd? Óf heb je dit alleen op een specifieke pc of een specifieke user? Als het een user/werkstation is zou ik even profiel verwijderen, misschien image terugzetten... eens kijken of het dan nog zo is :P

Wat heb je verder al gedaan om dit te troubleshooten? Misschien al eens gekeken op de site van de fabrikant? Watvoor printer hebben we het überhaupt over? En welk OS op de printserver?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters