[stabiele Router] symantec gateway?

Pagina: 1
Acties:

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Hallo,

Ik werk voor een bedrijf dat 100% afhangt van internet (e-learning). Momenteel gebruiken we gewone D-link prul om ons die toegang te verlenen, maar dat is soms niet voldoende. We zijn nu op zoek naar een zeer stabiele router met 2 WAN's, goede beveiligingsmogelijkheden en mogelijkheid tot VPN. Ik heb al een hele tijd zitten zoeken en rondbellen en ik denk dat we de Symantec™ Gateway Security 300 Series Appliance gaan kopen: http://www.symantec.com/smallbiz/gtw/. Ik heb ook al eens bij CISCO zitten kijken, en daar kwam ik uit bij bv http://www.cisco.com/en/US/products/ps5875/ en http://www.cisco.com/en/U.../ps2030/ps4336/index.html, maar dat is gewoonweg te duur (budget is ong 500-1000 euro). Het zou zijn voor ong 10 pc's + enkele wireless laptops.

Zijn er tweakers met ervaring met deze router? Of zijn er misschien betere oplossingen vindbaar?

En een 2e vraagje wat betreft VPN: Symantec verkoopt ook zijn eigen VPN clients. Ik vind echter weinig tot geen degelijke informatie hierover. Zouden deze meer mogelijkheden bieden dan de build-in VPN van microsoft? Dit zou dan hoofdzakelijk zijn om netwerkbronnen aan te spreken binnen het eigen netwerk.

Bedankt!
Greetz, David.

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Je zou ook kunnen kijken naar Cisco 800 series, die zijn kwa prijs in orde, en bieden VPN aan. En je zit onder de 1000 euro.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35
voor goed spul betaal je goed geld.
Persoonlijk vind ik de vergelijking symantec - Cisco, hetzelfde als Alfa Romeo - Mercedes kwa kwaliteit.

Hoe belangrijk is het internet ? wat zijn de kosten ALS het verkeerd gaat :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• webinn
Grolsch schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:09:
voor goed spul betaal je goed geld.
Persoonlijk vind ik de vergelijking symantec - Cisco, hetzelfde als Alfa Romeo - Mercedes kwa kwaliteit.

Hoe belangrijk is het internet ? wat zijn de kosten ALS het verkeerd gaat :?
Over wat de kosten zijn heb ik niet direct een beeld, maar ik schat toch enkele 100-den euros per uur (wat natuurlijk niet veel is tov banken ofzo).

Ik zal eens contact opnemen met Cisco en zien wat zij me te vertellen hebben.

Voorts geen mensen die ervaring hebben met de symantec producten?

• webinn
niemand ervaring?

Verwijderd

Tuurlijk wel, ik zou persoonlijk voor een cisco 2811 met advanced security gaan, modulair goed gesupport, en goede kwaliteit hardware.

kost rond de E1700,-

Dat reken je makkelijk weg tegen de 100 euro per uur als het niet werkt, zeker gezien de levens verwachting van de cisco.

• CrazyBernie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 08:46

CrazyBernie

Good for you better for me

Ik zou absoluut gaan voor de Cisco doos. Heb ervaring met een aantal van Symantec VPN producten en die waren niet echt positief. OA VPN links die regelmatig verdwenen, configuraties die niet werkten van de eene op de andere dag. En ook nog hardware storingen.

De enigste reden dat wij hiermee door zijn gegaan is dat Symantec een klant van ons is en zelf deze producten bij ons heeft geplaatst. Maar ik zou het niemand aanraden. Onze support kwam vanuit de developers van Symantec niet van een of andere helpdesk en dan nog ging het niet goed.

Gewoon Cisco nemen, als het echt niet anders kan kun je ook kijken naar de producten van netgear die zijn ook goed maar niet zo goed als cisco.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35
webinn schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:35:
[...]

Over wat de kosten zijn heb ik niet direct een beeld, maar ik schat toch enkele 100-den euros per uur (wat natuurlijk niet veel is tov banken ofzo).

Ik zal eens contact opnemen met Cisco en zien wat zij me te vertellen hebben.

Voorts geen mensen die ervaring hebben met de symantec producten?
stel je nu eens voor dat de verbinding er in de komende 5 jaar 1 dag uit ligt.
Wil je daar die 700 EUR voor besparen :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik raad je een Firebox X ... aan van Watchguard. Is zowel in bridged mode als routed mode te configureren. Bovendien ondersteuning voor multi-WAN, VPN en meer. Behalve een hoop standaard features zijn er tal van upgrades te krijgen.
Kosten variëren van 200 euro tot duizenden euro's, uiteraard afhankelijk van de eisen.

[ Voor 36% gewijzigd door MaZo op 12-07-2005 16:42 ]

Verwijderd

Ik heb de Symantec Gateway Security 320 op twee locaties staan waarvan één de wireles add-in heeft. Ik moet zeggen, niets dat lof. Draait als een tierelier.

• webinn
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:23:
[...]

Tuurlijk wel, ik zou persoonlijk voor een cisco 2811 met advanced security gaan, modulair goed gesupport, en goede kwaliteit hardware.

kost rond de E1700,-

Dat reken je makkelijk weg tegen de 100 euro per uur als het niet werkt, zeker gezien de levens verwachting van de cisco.
Thanks.
Ik heb nog wat opzoekwerk vericht en heb nu devolgende configuratie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
ETHERNET     ADSL (backupline1)    ADSL (backupline 2, op andere locatie, maar door te patchen)
     |                  |
Cisco 2811 Integrated Services Router
                  |
    Cisco Catalyst 3560G-24TS
      |         |         |
   PC's     Printers     WLAN  (bv Cisco Aironet 1100 Series Access Point)

Is dit een goede combinatie?

Switch: http://www.cisco.com/en/U...witches/ps5528/index.html
Router: http://www.cisco.com/en/US/products/ps5881/index.html
Wireless: http://www.cisco.com/en/U...ireless/ps4570/index.html

[ Voor 6% gewijzigd door webinn op 12-07-2005 17:49 . Reden: [code] ]

• webinn
hmm, ik zie wel dat die switches niet bepaald goedkoop zijn....

Verwijderd

webinn schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:00:
hmm, ik zie wel dat die switches niet bepaald goedkoop zijn....
Tja, als je geen gigabit nodig hebt kun je net zo goed een 2950g-48 kopen. die is al heel wat betaalbaarder of een 2950T als je aan 26 koper poorten genoeg hebt (waarvan 2 gigabit) die is zo rond de E800,-.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
domme vraag mischien.. maar wat voor nut heeft superdure apparatuur als je een internet verbinding via hetnet hebt :P

niks dus :)

neem een zakelijke dsl lijn met een service level agreement en dan een dure cisco.. anders heb je nog niks

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Erik schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:34:
domme vraag mischien.. maar wat voor nut heeft superdure apparatuur als je een internet verbinding via hetnet hebt :P

niks dus :)

neem een zakelijke dsl lijn met een service level agreement en dan een dure cisco.. anders heb je nog niks
Dat lijkt mij inderdaad ook wel slim ja, een keten is zo zwak als zijn zwakste schakel.

• webinn
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 08:22:
[...]

Dat lijkt mij inderdaad ook wel slim ja, een keten is zo zwak als zijn zwakste schakel.
das waar... ;)

By the way, ik heb ook wat zitten kijken naar de business reeks van d-link. Interessant of niet?

Verwijderd

helmaal afhankelijk van de prijs, support, en jullie verwachting natuurlijk.

ik heb met die dingen i.i.g. geen ervaring, met cisco des te meer.
Pagina: 1