[XP] Boot failed tijdens install*

Pagina: 1
Acties:

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb hier een dell staan met 120 GB IBM hdd. Vond dat hij nu wel eens toe was aan een grondige wipe. Met verschillende tools in dos zero fill uitgevoerd etc. en alles ging goed. Hiervoor had ik wel ff met Ghost 9.0 een image gemaakt van C: en deze op een dvdtje gezet. De image ff gecheckt alvorens ik de wipe uitvoerde en alles was oke.
Na het grondig deleten en herschrijven van de mbr had ik weer netjes de hdd opgedeeld in C: 20 Gb en D:91 GB (zoals de situatie eerst was).
Na het restoren van de image echter boote de dell niet. Het enige dat ik op mn scherm te zien krijg is "Boot failed, please press F1 to retry or F2 to go into Boot options".
Vanalles gebprobeerd (recovery concole, nieuwe mbr, nieuwe handmatige gecopieerde boot.ini op schijf gezet) en tenslotte een floppy aangemaakt met ntldr, ntdetect en een boot.ini die verwijst naar mijn c drive. . .en in de bios gezet: boot from floppy. .en tada. . .hij start op.
Nu is het probleem. . hij werkt fantastisch. . maar alleen dus als hij boot van de floppy. . HOE KAN DIT?? 8)7 ik heb al de files van de floppy direct op c gecopieerd enzo. .vanalles geprobeerd, maar hij weigerd te booten direct van de hdd. Iemand suggesties :?

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Verwijderd

Je kan los de files van een flop die bootable zijn niet zomaar op je C schijf zetten. Er missen dus duidelijk wat bestanden op je C schijf. Is de partitie die je aangemaakt hebt wel Actief geselecteerd? Dwz als die niet actief staat dat je Bios er niet eens naar kijkt of die bootable is.

Check dat eerst ff :)

• shootguy2
Me c mist echt geen bestanden. . zijn dezelfde als op de pc ernaast staan die ook winxp draait, je weet wel: autoexec.bat, config.sys etc etc. (ik had alleen de 3 files van de floppy ff gekopieerd naar de C schijf zelf om dat ik dacht dat er misschien iets mis was met de originele boot/ntldr files.
Dat van "op actief" staan is inderdaad een optie. . . .mare. . hoe check ik of een NTFS partitie als actief geselecteerd staat?
O wacht. . .ik heb nog partition magic 8 liggen. . . ff kijken of daar mee lukt. . NIET DUS :x

[ Voor 16% gewijzigd door shootguy2 op 12-07-2005 07:28 ]

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:24
shootguy2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 07:23:
Me c mist echt geen bestanden. . zijn dezelfde als op de pc ernaast staan die ook winxp draait, je weet wel: autoexec.bat, config.sys etc etc. (ik had alleen de 3 files van de floppy ff gekopieerd naar de C schijf zelf om dat ik dacht dat er misschien iets mis was met de originele boot/ntldr files.
Dat van "op actief" staan is inderdaad een optie. . . .mare. . hoe check ik of een NTFS partitie als actief geselecteerd staat?
O wacht. . .ik heb nog partition magic 8 liggen. . . ff kijken of daar mee lukt
fdisk?

Verwijderd

Fdisk heeft geen ondersteuning voor ntfs partities.

Je kan die files wel los kopieren maar daar schiet je niks mee op omdat ze niet de attributes hebben die ze horen te hebben. Met dos kon je nog wel los attribs aanmaken enzo op losse files. maar je kan beter de cd van XP erin schuiven en een nieuwe verse installatie aanmaken. met pmp enzo werken geeft wel een oplossing, maar is niet de beste altijd.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 07:29 ]

• shootguy2
nou. . met PM8 gaat het dus niet. . en fdisk heeft inderdaad geen ondersteuning voor ntfs. . en google. . .noppes te vinden . .aargg, ben dr nu al 3 uur mee bezig

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

uuu ik weet niet of dat onder ntfs ook werkt maar eerder dee je de flop er in en daarn sys c:, dan gingen de systeembestanden over en was de hd actief. Wellicht dat het zoiets is ?

Verwijderd

StuiTeR schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 07:30:
uuu ik weet niet of dat onder ntfs ook werkt maar eerder dee je de flop er in en daarn sys c:, dan gingen de systeembestanden over en was de hd actief. Wellicht dat het zoiets is ?
Dat is nog steeds classic 16bit dos ;)

Ik spreek over 6.2 trouwens.. later met 7.0 wat geintregreerd was in 95 en 98 was er wel ondersteuning voor fat32 / 32bit partities.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 08:02 ]

• shootguy2
Oke..hij stond niet op actief. ... dat gedaan via een tool genaamd "BootIT NG". . .heel handig. Maar helaas .. . nu blijft het scherm gewoon zwartmet een knipperende cursor .. :/

Eindelijk gelukt. . een tootlje liet zien dat de mbr de volle 120GB als unpartitioned weergaf/zag/bijhield EN dat er nog eens 2 partities zouden zijn, 1 van 20GB en eentje van 91GB.. dat alles maar verwijderd, de mbr opnieuw laten aanmaken en de image teruggezet. . active gemaakt (MBV van BootIT NG. . prachtig tooltje :9~ ) en Windows draait weer. .

Thnx iedereen voor de vroege en snelle replies .. .
slotje please :)

[ Voor 56% gewijzigd door shootguy2 op 12-07-2005 22:30 ]

Pagina: 1