edo + dimm op 1 mobo

Pagina: 1
Acties:

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
weet iemand of deze combinatie (72 pins + 168 pins geheugen) de pc gaat vertragen,
of dat er prestatiewinst bij komt?

Verwijderd

vertragen, edo is langzaaaaaaaaaaaaaamer

Verwijderd

Edo is niet alleen langzaam , het werkt ook nog op een hoger voltage dan DIMM zodat het beetje bij beetje je DIMM sloopt .

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:46
Kijk eens in het boekje van je mobo. Mijn Asus TX97-X ondersteunt zowel sdram als edo. Er zit op mijn bordje 2x 3,3 volt 168 pins EDO DIMM's en 32 Mb pc66 SDRAM. Dat mijn pc door die edo trager wordt boeit toch niet. Het is m'n tweede puter en een ranzige trage K6-2 300 :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Toegangstijd SDRAM-DIMM <10 ns. Toegangstijd EDO =60 ns. Lijkt me duidelijk`.

Lees ook ff de handleiding van je mobo, daarin staat dat DIMM en SIMM niet mengen, omdat het voltage (zoals boven vermeld) niet compatibel is. Mocht je erin slagen dit probleem weg te tweaken, meel me dan ff. :).

[edit] over dubbelposten gesproken. O nee, biobak heeft EDO-DIMMs.

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
inderdaad gaat het niet tegelijk samen
op het mobo. Het wordt dus OF edo, OF dimm
erin plaatsen (verschillende voltages).

Toch bedankt voor jullie reacties!!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[edit] had de post hierboven nog niet gelezen, maar als het in het boekje staat dat het SAMEN kan dan kan het uiteraard. Op een oud mobo van mij zit een jumper om het dimm voltage te regelen.

---

tuurlijk wil het wel. die dimms draaien op 3.3v en die simms op 5v. Het is natuurlijk wel wat langzamer vanwege de tragere simms, maar een grotere hoeveelheid ram lijkt me balangrijker dan de snelheid (want je hebt vast toch een trage processor, maakt traag geheugen denk ik niet zo veel uit).

Ik heb hier zelf nog een pc-tje staan met Fastpage, EDO én SDRAM samen 8-) werkt perfect en stabiel, al jaren :).
Pagina: 1