artifacts op 60graden??? 6800LE

Pagina: 1
Acties:

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
ik ben een beetje aan het klooien geweest met mijn 6800 LE (hardware masked units aanzetten ed) maar door een format zijn al die instellingen weg. nou was ik opnieuw begonnen, rivatuner geinstalleerd, de core verhoogd van 300 naar 305(5mhz... nou vraag ik je) ik zet 3dmark05 aan en ik zie als ik goed oplet zwarte pixels verschijnen (met name in het 1e en 3e filmpje, 1e het meest) terwijl de coretemp volgens de temperatuurlezer in de nvidiainstellingen van t beeldscherm nooit boven de 60 graden komt. weet iemand of zwarte pixels wel onder de artifacts vallen?
nu heb ik mijn drivers geupdate naar 77.72, en de artifacts zijn weg(maar 10mhz oc'ed). kunnen dit soort artifacts veroorzaakt worden door oudere drivers? en wanneer moet ik op gaan passen met oc'en? bij kleine zwarte pixeltjes al? of bij flippende beelden?

greetz

alfa

-edit- idle temperatuur is overigens 58 graden (2 graden verschil maar met stressed?????)

[ Voor 6% gewijzigd door Mr Alfabet op 12-07-2005 02:21 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

In 3dmark05 heb je idd wat zwarte plekjes in de schaduwen die niet horen. Dit is normaal voor een Geforce 6. Ik teste daarom altijd met 3dmark03 en nVidia demo's. Het ligt waarschijnlijk aan de nVidia driver :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Mr Alfabet
tnx! 3dmark03 dan maar es proberen... :D mag ik vragen wat dan wel precies onder artifacts verstaan wordt?

• Mr Alfabet
en wat zijn de max temperaturen voor n 6800LE? zijn de driver-temperatuurmetingen accuraat?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
mr alfabet schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:08:
tnx! 3dmark03 dan maar es proberen... :D mag ik vragen wat dan wel precies onder artifacts verstaan wordt?
witte/zwarte puntjes/blokjes die niet horen, strepen door het beeld, (lijnen die verkeerd verbonden zijn).. al dat soort dingentjes zijn artifacts, die kunnen door driver fouten ontstaan, maar vaak is het temperatuur/te ver overklokken..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mr alfabet schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:09:
en wat zijn de max temperaturen voor n 6800LE? zijn de driver-temperatuurmetingen accuraat?
Toen ik nog luchtkoeling op mijn LE had werd ie zo 80 graden, en dat was volledig unlocked en overgeclocked.

Heb met deze kaart nog nooit 1 artifact gezien ook niet op die temps.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:06
mr alfabet schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 02:15:
ik ben een beetje aan het klooien geweest met mijn 6800 LE (hardware masked units aanzetten ed) maar door een format zijn al die instellingen weg. nou was ik opnieuw begonnen, rivatuner geinstalleerd, de core verhoogd van 300 naar 305(5mhz... nou vraag ik je)
De 6800LE's zijn kaarten die niet door de tests heen kwamen voor een 6800 GT/Ultra. Dat betekend dat er soms pipelines en shaders het niet doen. Indien de shaders en pipelines worden unlocked bestaat de kans dat de kaart niet is over te clocken.Er is genoeg informatie te vinden hier over in de 6800LE topics

Probeer het eens zonder de pipelines en shaders te locken en dan over te clocken. Indien de pipelines en shaders zonder problemen werken en kan niet over clocken, zou je naar het temperatuur probleem kunnen kijken. Mocht het ook niet aan de temperaturen liggen dan weet je meteen waarom het een 6800LE is geworden
DaWaN schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:33:
In 3dmark05 heb je idd wat zwarte plekjes in de schaduwen die niet horen. Dit is normaal voor een Geforce 6. Ik teste daarom altijd met 3dmark03 en nVidia demo's. Het ligt waarschijnlijk aan de nVidia driver :)
Dat hoort dus niet. En het is NIET normaal 8)7

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mr alfabet schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:09:
mijn 6800GTO vol gemod en overgeclockt word tijdens een heftige bench sessie op lucht koeler 91 graden, dat is niet gezond draai dus met warm weer lagere snelheden
overgens nog geen artifact of iets dergelijks gezien

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 13-07-2005 14:13 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Mr Alfabet
hartstikke bedankt mensen! dan weet ik iig dat t niet ligt aan de 60 graden ;) ik zal es proberen te overclocken zonder te unlocken, es kijken hoever ik kom. binnekort zalman koeler dr op, zal ook schelen denk ik. of is de arctic cooler beter?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

cardinal808 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:02:

[...]

Dat hoort dus niet. En het is NIET normaal 8)7
Jawel in Firefly forest maakt de driver een paar renderfoutjes in de schaduwen (of iig deed met oude drivers) en mijn Geforce 6800LE. Dat deden allebei mn 6800LE's en ook op 8/4 dus is wel degelijk zo. Ik heb nu geen 6800 meer anders had ik je kunnen laten zien wat ik bedoelde

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1