Redelijke prijs verkoop equipment?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Wat zijn redelijke prijzen voor het volgende foto-equipment (allemaal uitstekende staat, dozen en manuals erbij)? Ik geef gelijk mijn schatting op grond van mijn momenteel nogal beperkte kennis van de tweedehandsmarkt (vandaar dit topic ;))

Canon EOS 33 body ~7920 opnamen met Canon BP-300 grip: €150
Canon EOS EF 20-35/3.5-4.5 USM met Canon EW-83II zonnekap: €250
Canon EF 100/2.8 MAKRO USM met Canon ET-67 zonnekap: €320
Canon EF 50/1.4 USM met Canon ES-71 zonnekap: €230

Ik heb eigenlijk het gevoel(/de hoop :D) wel iets meer €€ te kunnen verwachten...

Ik wil wellicht binnenkort toch maar digitaal (en MF) "gaan", vandaar...

Ik ga natuurlijk ook even de tweedehandsmarkt verkennen, maar ben benieuwd hoe het prijsniveau op GoT wordt ingeschat...

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 12-07-2005 00:22 ]

Verwijderd

Die EF lenzen doen 't toch ook prima op een 350D? (ben geen Canon kenner, dus ik kan me vergissen)
Met een 1.6 cropfactor zou die 20-35 dan een hele leuke standaard-zoom kunnen zijn, en die 50mm een hele fijne portretlens.

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 18:47
Als je binnenkort digitaal gaat, is het dan niet handig om een Canon DSLR aan te schaffen; om vervolgens je huidige lenzen te blijven gebruiken? Of zie ik iets over het hoofd...

-edit: spuit 11

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 12-07-2005 00:37 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat Canon DSLRs maakt weet ik natuurlijk, maar ik wil misschien ook een niet-Canon-systeem kunnen kiezen :) . De "inruil" prijzen kan ik natuurlijk mee laten wegen in die afweging. Als ik Canon zou kiezen, zou ik hoe dan ook niet om het kopen van een groothoek heen komen, als ik naar mijn lensgebruik kijk. Op zich heb ik in MF(middenformaat idd.) nog een 28mm equivalent, maar wil ook nog wel een wat grotere hoek kunnen bestijken...

Een digicorpus met kleinbeeld-formaat-sensor wil ik me niet permitteren (kan eigenlijk ook niet :o).

Gezien ik wat kwaliteit betreft nog erg tevreden ben met film, kan ik mijn keuze ook nog uitstellen om enkele ontwikkelingen af te wachten (bijvoorbeeld in het 4:3 systeem). Hoe is hier de verwachting van het prijsverloop van genoemde objectieven? De body wordt toch vrij snel steeds minder waard lijkt me...

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 12-07-2005 09:58 . Reden: even een afkorting verhelderd ]

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
waarom zou je manual focus willen .. ?

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
volgens mij bedoeld hij midden-formaat (toch?).

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

SteAlthmAn schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:03:
volgens mij bedoeld hij midden-formaat (toch?).
Ja, staat er ook. :) Denk dus aan Bronica, Contax, Hasselblad, etc.

Maar als je fullframe een belangrijke eis vindt, is een EOS 1Ds Mark II dan geen interessante optie? Ok, het is geen koopje (€7699,- bij Konijnenberg), maar toch vrij betaalbaar vergeleken met een middenformaat.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
MartijnGizmo, leuk bedacht idd, maar ik ben geen pro en als ik voor meer dan €7500 een Canon body aan zou schaffen, zou ik denk ik de huidige body en objectieven die ik heb toch maar houden, al was het maar als ragvakantie/backup-body. De objectieven zijn natuurlijk ook wel van goede kwaliteit, ik zou ze dus zonder problemen op die dure DSLR kunnen gebruiken... Middenformaat heb ik al, en ik moet zeggen voor veel minder dan €7500...

Het gaat er dus om dat ik mijn huidige kleinbeeld spul over wil zetten naar digitaal. Ik hoop dat de opvolger van de Oly E-1 binnenkort uitkomt en de zwakke plekken van dat toestel bij gelijke/lagere O-) prijs niet meer heeft. Door mijn KB spul te verkopen zou ik dan hopelijk niet meer al te veel hoeven bijbetalen. Ik vind zelf dat ik met bijvoorbeeld een EOS 350D niet echt op mijn huidige body vooruit zou gaan/eerder achteruit, omdat ik vrijwel nooit uitgebreid photoshop en ook geen strakke deadlines hoef te halen. 1 dag wachten op ontwikkelen en eventueel afdrukken is dus geen probleem. EXIF informatie is natuurlijk geinig&makkelijk, maar als ik dat echt nodig heb kan ik nog steeds een kladblaadje gebruiken zoals vroeger. In vergelijking tot mijn middenformaatspul wil ik betere lichtsterkte, en een goede macrolens en echt lange tele's (en dus de al in mijn vorige post genoemde groothoek >24mm) Een groter systeem dus - en betere "off-road" capaciteiten.

Een overstap naar digitaal zou voor mij met niet al te hoge kosten verbonden moeten zijn. Voordelen zie ik vooral in het sneller electronisch beschikbaar hebben van foto's, geen geklooi met verwisselen van rolletjes "mid-roll" vanwege veranderde omstandigheden/eisen, lagere gebruikskosten, en de mogelijkheid bv splash-proofheid etc,etc te krijgen tov van mijn huidige spul, hopelijk in combinatie met toekomstzekerheid, al verwacht ik dat film nog een lange weg kan gaan.

Ik weet trouwens nog steeds niet of die prijzen in mijn TS redelijk worden gevonden op GoT. Na wat research op de veiling en fotowinkelsites denk ik dat ik idd wel wat meer zou kunnen verwachten voor het spul.

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 12-07-2005 13:29 ]

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat je digitaal middenformaat wilde hebben (met bijbehorende kleine-auto-prijzen). :)

Verwijderd

Als je zou krijgen wat je in je TS hebt staan qua prijs dan heb je krap aan een Nikon D70(s) kit of een Canon EOS 350D kit. Qua lenzen wordt je er dus niet wijzer op, je zal dan nog steeds moeten investeren in lichtsterkere (dure) objectieven dus of je daar nu iets mee opschiet in combinatie met je opmerking dat je 1 dag kunt wachten op ontwikkelen en afdrukken en dat je digitaal niet teveel kosten wilt hebben. Koop dan liever nu voor je Canon een leuke L serie, dan zit je altijd goed mocht je ooit willen overstappen naar digitaal. Lagere gebruikskosten zullen zich pas op lange termijn terugbetalen aangezien een digitale body nog steeds niet goedkoop te noemen is.
Overigens, waarom ben je zo geïnteresseerd in het 4:3 (Olympus) systeem? Je weet dat er nog steeds maar een handjevol lenzen voor zijn en dat deze peperduur zijn?
Vooralsnog denk ik dat je zelf beter af bent met je analoge set.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat ik nog beter af ben met deze chemische set denk ik ook, maar ik vroeg me af of de inschatiing van de prijs van mijn huidige KB-spul reeel is. Als ik een DSLR van Canon zou kiezen, zou ik natuurlijk geen kitlens nemen en gewoon mijn huidige objectieven houden. Al zou ik er denk ik niet onderuit komen de groothoek uit te breiden.

De reden dat ik in de E-1 ben geinteresseerd, is dat hij aardige redelijk lichtsterke zoom-objectieven voor toch niet echt veel geld heeft. Een goed macro-objectief ook met goede prijs/kwaliteitsverhouding. En dat hij bijvoorbeeld splash-proof en stofdicht is, wat momenteel bij nikon, canon, minolta en pentax niet/pas in het duurdere segment het geval is(enkele uitzonderingen daargelaten). Wat betreft het 4:3 systeem zo ik nog even willen afwachten, of andere deelnemers binnenkort ook (eindelijk) met spul komen. Dan wordt het m.i. een interessant systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 12-07-2005 14:04 ]

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Middenformaat! Toe maar. Dope om te zien dat er op GoT ook mensen zijn die niet naar de hardcore DSLR gaan maar zelfs naar middenformaat. Tis maar dat mijn Nikon me op het moment genoeg biedt, anders zou ik ws ook naar middenformaat gaan.

[ontopic]
Ik denk dat verkoopprijzen van KB over het algemeen zwaar tegenvallen. Maar het lijkt me wel een redelijk reeele schatting. Mits alles in goede staat is. En ik denk dat je alsnog mazzel moet hebben. Hoe ben je van plan te verkopen. Via Internet?
[/ontopic]

[ Voor 37% gewijzigd door marrk op 12-07-2005 15:15 ]

blog
sow
eee

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
offtopic:
MF heb ik nu al een tijdje, jammer dat je steeds moeilijker spul(m.n. film) ervoor kan krijgen bij mij in de buurt valt het gelukkig nog mee - en je hebt natuurlijk ook altijd nog het internet... Maar helaas is uiteindelijk ook steeds minder verschillend ruw-filmmateriaal te vinden. Er was in GoT al eens gesproken over "Gigabitfilm", maar qua ontwikkelkunsten ga ik me eerst maar eens wagen aan zelf z-w positief maken (eerst leuke platen schieten natuurlijk, valt me de laatste tijd helaas ook niet mee |:( misschien wat minder op GoT vertoeven...).

Voor die body vraag ik denk ik wel een redelijk bedrag incl grip. De 2e hands prijzen van de objectieven zijn aan waardevermindering van KB-apparatuur in principe natuurlijk minder onderworpen, omdat Canon zo vriendelijk is geweest mijn tweedehandsmarkt-kansen te vergroten door het EOS bajonet te behouden in haar dSLRs :P Die objectieven zijn voor zover ik in mijn omgeving heb gehoord nog best gewild bij de digi-adepten. Zeker de 100/2.8 Macro en in iets mindere mate ook de 50/1.4 lijken me lekkertjes voor een DSLR. MBT tot de 20-35 zou ik tegenwoordig toch iets meer naar de 17-40 neigen, maar die groothoekzoomlens heeft me toch mijn mooiste platen opgeleverd, ik ben nu eenmaal groothoek vermoed ik.

Verkopen doe ik eerst het liefst via-via, als dat niet lukt lijkt internet me een redelijk alternatief, zeker gezien de ridicule prijzen die op eBay wel eens worden betaald... _/-\o_

Ik zal eens kijken of in de herfst wat nieuws komt... anders ben ik nog zeker tevreden met mijn chemisch spul.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Je prijzen lijken me wel redelijk, ik zou zelfs zeggen dat je in eerste instantie wat hoger moet gaan zitten. Je kan altijd nog zakken. Voor de DSLR bezitter zijn zeker de 50mm en de 100/2.8 interessant.
De 50mm is met zonnekap nieuw zo'n 360 euro, dan is het niet zo gek om 280 te vragen denk ik zo. (Zitten er nog UV filters te bescherming op, dan kan je ook weer net iets meer vragen). De 100/2.8 is een fijn objectief, nieuw 499 ook daar zou ik hoger inzetten in eerste instantie, 380? Voor de prijs die je nu hebt staan ben je zo kwijt, maar het is zonde als je er meer uit kan slepen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

begintmeta schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:20:
Canon EF 100/2.8 MAKRO USM met Canon ET-67 zonnekap: €320
Verkoop je die nog steeds voor 320 euro? Dan ben ik wel geintresseerd.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
De TS is eigenlijk geen advertentie, mocht ik willen verkopen zal ik dat zoals eerder geschreven via via of anders via de geschikte web-kanalen doen. Ook zal ik iets hoger gaan zitten met de objectiefprijzen gezien de markt en zal ik iig nog even wachten tot een geschikte digi-vervanging bestaat.

Als ik via internat ga verkopen, zal ik hier een linkje posten voor de geïnteresseerden.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 01-08-2005 11:48 ]

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:15:
De TS is eigenlijk geen advertentie, mocht ik willen verkopen zal ik dat zoals eerder geschreven via via of anders via de geschikte web-kanalen doen. OOok zal ik iets hoger gaan zitten met de objectiefprijzen gezien de markt en zal ik iig nog even wachten tot een geschikte digi-vervangin bestaat.
Ik zoek al enige tijd, naar dit objectief en vind hem nieuw iets te duur. Als je heb via het web gaat verkopen zou je dan hier misschien een linkje naar je advertentie willen posten?
Pagina: 1