Op blacklist bij SORBS vanwege dynamisch IP-adres *

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Vandaag wou ik via mijn eigen Exchange server een mailtje sturen. Nu kreeg ik gelijk van mijn server een ndr terug met het volgende bericht

< #5.7.1 smtp;550 5.7.1 <>... ACCESS DENIED to <> thru [] by DUL.DNSBL.SORBS.NET dynamic/residential ip dnsbl (http://www.dnsbl.sorbs.net/cgi-bin/lookup?IP=)>

Ik heb even de domeinen en ip adressen weggehaald.

Nu heb ik even gekeken bij SORBS

en krijg ik deze melding bij een lookup

Dynamic IP Space (LAN, Cable, DSL & Dial Ups)
Netblock: 195.240.58.0/23 (195.240.58.0-195.240.59.255)
Record Created: Mon Nov 24 14:30:26 2003 GMT
Record Updated: Mon Nov 24 14:30:26 2003 GMT
Additional Information: [Dynablock] Dynamic IP address, use your ISPs mail server
Currently active and flagged to be published in DNS

Nu is mijn vraag kan ik hier wat aan doen, want de gehele range hebben ze geblockt, om spam te voorkomen, maar dat is ook niet mijn bedoeling.

En hoe blockt men dit eigenlijk?

• Movinghead
Ik heb inmiddels een Delist verzoek gedaan nu is het afwachten..

Vraag is nog wel hoe men dit blockt.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Movinghead schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:40:
Ik heb inmiddels een Delist verzoek gedaan nu is het afwachten..

Vraag is nog wel hoe men dit blockt.
De ontvangende SMTP server vraagt naar de status van jouw IP-adres (is een service waarvoor men betaalt). De kans dat de status van jouw IP-adres gewijzigd wordt is nihil

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Movinghead
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:32:
[...]
De ontvangende SMTP server vraagt naar de status van jouw IP-adres (is een service waarvoor men betaalt). De kans dat de status van jouw IP-adres gewijzigd wordt is nihil
Inderdaad dat gebeurd dus niet.
Is het dan mogelijk om mail via mijn exchange wat via dynablock wordt tegengehouden automatisch naar de ISP SMTP server te sturen.

Mailen naar mijn domein zal voor de dynablock gefilterde kant denk ik geen problemen opleveren.Vanwege dat de filter op binnekomende mail staat.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Movinghead schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:05:
[...]

Inderdaad dat gebeurd dus niet.
Is het dan mogelijk om mail via mijn exchange wat via dynablock wordt tegengehouden automatisch naar de ISP SMTP server te sturen.
Even in de eigenschappen van je SMTP server in Exchange onder Delivery > Advanced als Smart host de SMTP server van je ISP instellen

• Movinghead
King_Louie schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:08:
[...]

Even in de eigenschappen van je SMTP server in Exchange onder Delivery > Advanced als Smart host de SMTP server van je ISP instellen
:o :o :o die had ik gelijk moeten weten, had die al vaker gebruikt :o :o

Verwijderd

Sorry dat ik dit topic zo laat nog ff bump, maar ik heb nu dus hetzelfde probleem. Mail versturen naar @home gaat niet omdat sorbs mijn IP als een Dynamic IP ziet en dus gelijk mij classificeert als 1 of andere spammerd..

Gezien het grote email-volume op mijn mailserver, ben ik hier absoluut niet blij mee. Is het zo dat Sorbs geen enkel ip deblokkeerd, ook als blijkt dat ik hier echt geen "open-relay" heb staan ?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:23
Gezien het grote email-volume op mijn mailserver, ben ik hier absoluut niet blij mee. Is het zo dat Sorbs geen enkel ip deblokkeerd, ook als blijkt dat ik hier echt geen "open-relay" heb staan ?
website:
Dynamic IP users, please note, SORBS is not identifying you as a spammer. SORBS is identifying you as a Dynamic IP address user, nothing more nothing less.

Je wordt gewoon als Dynamic IP geregistreerd, niet als spammer.

Misschien moet je gewoon je mail laten forwarden naar je ISP mail server? Misschien gaat het dan wel goed?

[ Voor 16% gewijzigd door Rolfie op 12-02-2006 12:12 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rolfie schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:10:
Misschien moet je gewoon je mail laten forwarden naar je ISP mail server? Misschien gaat het dan wel goed?
Nja, het lastige is dat @Home geen MX gaat draaien voor jouw domain.
In dit soort gevallen ben je meestal aangewezen op een POPbox bij $domainhoster of een relay constructie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Voor je uitgaande verkeer maakt dat niet uit toch ?

Toen ik een verbinding bij @home had, was 25 inkomend geblockt :(

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die blocklists worden gechecked door de server waar je iets heenstuurt. Dus als jij je uitgaande mail via @home stuurt is er niets aan de hand. Inkomende mail staat daar los van, daar wordt nooit iets gedaan met blocklists aan de versturende kant: het is altijd de ontvangende kant die blocklists checked.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Sorry dat ik hier ook zo laat binnenval,

Maar ik heb een soortgelijk probleem... ook een mail server, maar nu wil ik die smart server instellen maar ik vraag me af hoe dat gaat want op de andere server zonder dynamic ip.. moet ik me inloggen zegmaar smtp authentication... hoe werkt dat dan met dit verhaal..

want als ik inloggen op de tweede smtp uitzet dan sta je zegmaar weer open voor relaying

Gr daniel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me een kwestie van uitzoeken welke authenticatiemethodes beide mailservers kunnen gebruiken en die toepassen toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Inderdaad.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Ja maar ik heb geen id hoe ik mijn exchange configuratie bij de smart mail server een username/wachtwoord aan kan geven..

mvg daniel

Verwijderd

MM nou dat heb ik inmiddels gevonden maar het probleem blijft bestaan en hij gebruikt de smarthost niet om de email verzenden maar doet dit nog steeds direct...

any suggestions??

gr daniel
Pagina: 1