Ongewenste reply (NSB/SS)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het soort verwijzingen als in deze reply staat lijkt me niet helemaal de bedoeling, is het wel?

Idem voor deze reply en ook voor deze

Actie van Brein is misschien niet zo netjes, maar deze replies zijn nog een factor 100 minder netjes.

[ Voor 50% gewijzigd door wildhagen op 11-07-2005 23:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het is weer flink raak inderdaad. Maar buiten dat, zowel de tegen als (in mindere maten) de voorstanders voeren, buiten deze excessen om, ook een nogal weinig echt inhoudelijke en ter zake doende discussie hierover.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Het zegt denk ik genoeg over het niveau van deze mensen en hun kennis van de Nederlandse historie.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaeger op 12-07-2005 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Precies...

Eigenlijk zouden in draadjes waar het over Brein gaat (in welke context dan ook), de reactie-mogelijkheid moeten komen te vervallen. Er komt toch werkelijk nooit wat zinnigs uit.

Hier is overigens nog zo'n foute reply.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
We houden het draadje strak in de gaten en kan ook door een moddereterploeg netjes in het gareel gehouden worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen waarom er op mijn reactie een PM van -4,16 heeft plaatsgevonden?

Sure, erg netjes was het misschien niet, maar imho wordt er op deze manier (hij is naar -1 gemod) wel voorbij gegaan aan het feit dat de woorden "Ik zal maar geen verwijzing naar de 2e wereldoorlog maken" maar een klein deel van m'n reactie was.
Zeker nu dat eruit gesloopt is, vind ik -1 geen terechte score.
Overigens is de admin-edit ook vervelend:
Admin-edit:
Verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog verwijderd.
Ik verwees juist níet naar de 2e wereldoorlog. Iemand die nu mijn reactie leest schaart me onder hetzelfde zooitje dat "NSB :r" roept en verder niks toe te voegen heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:27

botoo

💀 too old to die young

Je hebt je mail ontvangen Jan? Daarin heb ik je uitgelegd waarom die edit heeft plaatsgevonden. Zoals in het mailtje ook uitgelegd hoopte ik op een reactie@TMF van je om e.e.a. in het openbaar te bespreken.

Als jij een opmerking maakt met 'Ik zal maar geen verwijzing naar de 2e wereldoorlog maken want die zou toch worden weggehaald,' dan doe je precies hetgeen je schrijft juist niet te doen. Je vergelijkt daarmee wel degelijk naar WOII praktijken met de Brein-actie, en je weet duidelijk heel goed dat daar op ingegrepen word.
Imho probeer je dan de FPA's/PM's uit de tent te lokken en dan trakteer ik op een mailtje en een powermoderatie.

Overigens vind ik je WOII actie bijzonder jammer omdat de rest van je post ook zonder die verwijzing voldoende gewicht draagt om een goede beoordeling te krijgen, maar het is de toon die de muziek maakt, en die toon is uiterst vals.

Leg mij nu eens uit waarom die WOII opmerking er bij gehaald moest worden?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, oud mail adres, ik heb m net even doorgelezen, misschien had ik dit beter via mail kunnen doen.

Blegh. Het was zeker niet netjes om WO2 aan te halen, my bad. Het is zeker niet verdedigbaar en ik zal dat dan ook niet doen op kansloze wijze als gebeurd is het topic dat hier onderaan, voorzien van een stuk ijzer, te vinden is.
maar het is de toon die de muziek maakt, en die toon is uiterst vals.
Ik werd nogal vals van deze valse streek van de ouders, en waar gehakt wordt vallen spaanders. De uitleg moet ik je derhalve schuldig blijven.
Maar dan nog, zonder WO2 verwijzing is het toch geen -1? De reactie is, zoals je zegt, méér dan alleen die verwijzing, wat bij sommige anderen wel het geval is.

Ik denk dat ik een beetje als jouw icon ben, meestal goedmoedig en heel af en toe voor een korte tijd evil ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En we gaan vrolijk door met NSB-vergelijkingen te trekken.

Hoe dik is die betonplaat die sommige mensen kennelijk voor hun ogen hebben hangen? Heb ik voldoende aan een drilboor, of kan je beter een kernbom gebruiken om die plaat aan stukken te krijgen?

Er zijn 4 NSB-reacties verwijderd, dan denk je er toch over na waarom dat is, voordat je nummer 5 gaat plaatsen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:45:
. . . misschien had ik dit beter via mail kunnen doen.
./.
Maar dan nog, zonder WO2 verwijzing is het toch geen -1? De reactie is, zoals je zegt, méér dan alleen die verwijzing, wat bij sommige anderen wel het geval is.
./.
Ik denk dat ik een beetje als jouw icon ben, meestal goedmoedig en heel af en toe voor een korte tijd evil ;)
Nee, _ik_ gooi het graag in de openbaarheid zodat we er allemaal op kunnen reageren (en er allemaal, ook ik, iets van kunnen leren :) ).
./.
Ja, daar snij je een lastig punt aan, modereer je een ge-editte reactie voor of na de edit?
In dit geval het ik de moderatie gedaan nav de valse muziektoon, maar indien de algemene tendens hier@TMF een hogere score vededigbaar vind dan ben ik niet te flauw om dat te realiseren.
./.
Dat is vals! nu maak je mijn hart week ;)

edit:
Wildhagen: thnx en *done *

[ Voor 3% gewijzigd door botoo op 12-07-2005 11:02 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Lalala, NSB hier, NSB daar, NSB overal

Ik begin eigenlijk steeds meer te twijfelen of het gemiddelde IQ van een tweaker nu onder of boven dat van een geranium uitkomt? Ideeën of theorietjes hierover, anyone?

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 12-07-2005 11:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

wildhagen schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:59:
Heb ik voldoende aan een drilboor, of kan je beter een kernbom gebruiken om die plaat aan stukken te krijgen?
Het beste instrument tegen dergelijke nonsens kennen we hier onder de naam PowerMod :+

Ennuh, denk je om je hart? ;)

edit:
Ho hum, het wordt wel een dagtaak zo. Nm, on it :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rataplan op 12-07-2005 11:24 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Rataplan schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:23:
[...]

Ennuh, denk je om je hart? ;)
Ik probeer het ;)

Ik snap best dat mensen niet blij zijn met Brein, men wil immers allerlei wetten ongestraft kunnen overtreden. Prima, dat mag. Het is oer- en oerdom, maar daar bestaan geen wetten tegen afaik.

Maar dat je d'r de NSB, of de SS (zoals in één reply stond) of meer van die organisaties d'r bij haalt of zelfs maar WO2, dat is bij de beesten af. De asocialiteit (want dat ben je dan asociaal) om Brein te vergelijken met een organisatie die al dan niet actief meegewerkt heeft aan zo'n 20 miljoen doden.

Als zo iemand dat niet ziet, betwijfel of ik het IQ van zo'n persoon hoger dan 10, hooguit 15 kan liggen.

Kan me d'r gewoon flink over opwinden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

wildhagen schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:26:
Kan me d'r gewoon flink over opwinden.
Daar moet je toch mee uitkijken. Die paar minuten dat zo'n reaktie zichtbaar is, is geen hartverzakking waard en bekijk het van de zonzij: hoe meer mensen er hier over de schreef gaan, hoe meer mensen leren dat er grenzen zijn. Da's toch beter dan dat ze er op geenstijl.nl mee wegkomen, niet?

Sluit het topic gewoon lekker een paar uurtjes. Wij houden de wacht O+

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Persoonlijk vraag ik me af wat iemand bezielt om dergelijke uitspraken te doen terwijl je moet veronderstellen dat het iemand met een opleiding en een voorbeeldfunctie is.
Zelf sta ik ook voor een klas met kinderen van een jaar of tien
|:( 8)7 ;(

(Of zou hij bedoelen dat 'ie zelf tien jaar oud is en door de leraar naar voren is geroepen om in de hoek te gaan staan?)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09-2023
wildhagen schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:25:
Precies...

Eigenlijk zouden in draadjes waar het over Brein gaat (in welke context dan ook), de reactie-mogelijkheid moeten komen te vervallen. Er komt toch werkelijk nooit wat zinnigs uit.
Hmmmm.... er zit wel iets in, eigenlijk.

Er staan nu 305 reacties onder het artikel en al zou er iets zinnigs tussen staan, dan is het zoeken naar de spreekwoordelijke speld in de hooiberg.
Aan de andere kant kun je wachten op een berg kritiek als je zoiets zou gaan doen, want dan is tweakers.net natuurlijk ineens de grootste censurist van Nederland. Wie weet hoeveel verwijzingen naar WOII dat weer opleverd. Bovendien schep je dan een precedent want ik kan nog wel wat onderwerpen opnoemen die elke keer weer de meest waardeloze reacties oproept (zo is B. Gates bijvoorbeld ook regelmatig vergeleken met een smerige dictator uit WOII).

Ik denk dat je niet zou moeten willen, maar de opmerking van wildhagen valt wel erg goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

jeroen_t schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:16:
Hmmmm.... er zit wel iets in, eigenlijk.
Beg to differ :)

Natuurlijk zijn dit soort draadjes eigenlijk vooral werkverschaffing. Daar staat tegenover dat je voor onweersproken nieuws kranten en de televisie hebt, en dat is onze markt niet - onze doelgroep rekent er principaliter op dat ze kunnen reageren; sterker nog: tweerichtingsverkeer is een van de bouwstenen van de tweakers.net-community. Als we dat wegnemen, zelfs al is het maar ten dele, raken we (een deel van) ons bestaansrecht kwijt.

Het is jammer dat er zo veel geschreven en zo weinig gelezen wordt, maar tegelijkertijd maakt het ook duidelijk dat t.net niet alleen in een informatiebehoefte voorziet, maar ook met de mogelijkheid om stoom af te blazen publiek aan zich bindt. Kennelijk is daar ook een markt voor; weer sterker: dat is volgens mij ook precies de reden dat mensen zich hier in TMF over het niveau van de reacties komen beklagen :)

Of draaf ik nu door :? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

jeroen_t schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:16:
[...]

Er staan nu 305 reacties onder het artikel en al zou er iets zinnigs tussen staan, dan is het zoeken naar de spreekwoordelijke speld in de hooiberg.
En dat is de reden dat je het niveau van de reacties kan instellen die je wél wilt zien ;)

- Op niveau 1: 152 reacties onzichtbaar van de 306
- Op niveau 2 zien we nog maar 79 reacties
- Niveau 3 31 reacties
- En niveau 4 slechts 3 reacties.

Met niveau 3 wordt het al een stuk leesbaarder en ben je minder tijd kwijt :)
Rataplan schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:27:
[...]
Beg to differ :)

Natuurlijk zijn dit soort draadjes eigenlijk vooral werkverschaffing. Daar staat tegenover dat je voor onweersproken nieuws kranten en de televisie hebt, en dat is onze markt niet - onze doelgroep rekent er principaliter op dat ze kunnen reageren; sterker nog: tweerichtingsverkeer is een van de bouwstenen van de tweakers.net-community. Als we dat wegnemen, zelfs al is het maar ten dele, raken we (een deel van) ons bestaansrecht kwijt.

Het is jammer dat er zo veel geschreven en zo weinig gelezen wordt, maar tegelijkertijd maakt het ook duidelijk dat t.net niet alleen in een informatiebehoefte voorziet, maar ook met de mogelijkheid om stoom af te blazen publiek aan zich bindt. Kennelijk is daar ook een markt voor; weer sterker: dat is volgens mij ook precies de reden dat mensen zich hier in TMF over het niveau van de reacties komen beklagen :)

Of draaf ik nu door :? O-)
Nee, je draaft niet door. Alleen is het soms jammer dat mensen heel kortzichtig posten ipv even diep ademhalen en nadenken. Daarnaast is het lezen van de reacties een toegevoegde waarde op het nieuwsbericht, omdat er verschillende meningen staan, of nog toevoegingen op de bron, vragen en antwoorden over de inhoud.

Maar als je de reactie mogelijkheid aan wilt laten bij artikelen zoals over Brein, is het dan niet mogelijk om net als bij GoT een soort van topicwarning neer te zetten? Zoiets sufs als:
Het posten van een vergelijking van Brein met NSB levert je een levenslange ip-ban op >:)
Het komt wat betuttelend over, maar ja, nu hebben jullie er ook aardig wat werk aan om de reacties binnen de perken te houden.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Eindelijk toch eens reageren.
Ik was degene die de 1e vergelijking nsb vs. aangeven illegale content maakte.(van de laatste tijd) Ik zit er in principe niet mee dat het verwijderd is, al vind ik persoonlijk dat mensen hier een beetje overspannen reageren over de 2e WO.

Ik durf te stellen dat vrijwel niemand hier persoonlijk veel met de oorlog te maken heeft gehad, dus om je nu zo druk te maken om een nsb-vergelijking... Misschien is het ook handig om wat info te lezen over de nsb. Nsb was een politieke partij die in WO2 en ervoor heulde met de duitsers. Landverraders dus.
Maar dat betekent nog niet direct dat ze gelijk waren aan hitler zelf, of aan bijv de SS en Gestapo.
De meeste nsb-ers waren gewoon een stel losers, die graag mensen zaten te verraden. Bijv omdat mensen iets hadden gestolen en dergelijke. De duitsers vonden het wel handig, dat ze zomaar de informatie van de nsb-ers kregen.
(Een deel van de nsb is wel extremer geweest en werd bijv lid van de Nederlandse SS, maar daar heb ik het dus niet over)

Op zich is de vergelijking dus niet vreemd, als het gaat om mensen die bepaalde zaken in deze tijd proberen te verraden.

Als je bij NSB direct aan hitler, jodenvervolging, vergassing en al dat soort zaken denkt, dan kan ik me voorstellen dat het pijnlijk over kan komen. Ik leg en legde zelf die link dus niet toen ik mijn bericht plaatste.
Ik kan me dus WEL voorstellen dat Tweakers.net wat WO2 betreft stricte regels heeft ingevoerd en probeert te handhaven. Als serieuze internetsite is dat ook wel verstandig.
Gebruikers moeten zich niet zo aanstellen, als ze eens een keer zo'n bericht tegenkomen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Quacka, dank je wel voor je uiteenzetting :) , jouw redenatie haalt iig wel (een beetje) de angel uit je eerdere FP reactie, toch zie ik wat zwakke punten:

- Dat vrijwel niemand persoonlijk iets met WOII te maken heeft gehad is wmb geen reden om respectloos met die historie om te gaan.
- De scheidingslijn tussen NSB, SS, Gestapo, Hitler, etc. is tegenwoordig wat toonzetting klein, de overheersende gedachte achter het geheel is uiterst negatief en daarom gooien we het op één hoop als het om het verwijzen naar die onderdelen gaat.
- Als het overgrote deel van de NSB'ers slechts losers en meelopers waren (weet ik niet, maar ik wil dat best geloven), dan nog bepalen de extremere NSB'ers het beeld en de herinnering aan de NSB.

Als laatste wil ik aandragen dat je mensen niet van massamoordenaars/landverraders e.d. beticht op basis van commerciele gronden. Zo'n vergelijking ligt domweg te ver uit z'n verband, zeker op schrift (in spreektaal keur ik het ook niet goed, maar dan kan het er misschien wel eens uitflappen).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het nadeel van de WOII verwijzingen blijft ook dat het verdere zinnige discussie vrijwel onmogelijk maakt, omdat de andere partij (mensen die sommige punten van bv brein verdedigen) als verdedigers van nsbers worden neergezet.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
botoo schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 08:41:
Quacka, dank je wel voor je uiteenzetting :) , jouw redenatie haalt iig wel (een beetje) de angel uit je eerdere FP reactie, toch zie ik wat zwakke punten:

- Dat vrijwel niemand persoonlijk iets met WOII te maken heeft gehad is wmb geen reden om respectloos met die historie om te gaan.
Das natuurlijk waar, maar niet van toepassing op mijn reactie op de fp.
- De scheidingslijn tussen NSB, SS, Gestapo, Hitler, etc. is tegenwoordig wat toonzetting klein, de overheersende gedachte achter het geheel is uiterst negatief en daarom gooien we het op één hoop als het om het verwijzen naar die onderdelen gaat.
Als www.tweakers.net begrijp ik dat zeer zeker, een individu moet dit alleen niet direct op een hoop gooien. Maar goed.. tis een feit dat veel mensen weinig over de geschiedenis weten.
- Als het overgrote deel van de NSB'ers slechts losers en meelopers waren (weet ik niet, maar ik wil dat best geloven), dan nog bepalen de extremere NSB'ers het beeld en de herinnering aan de NSB.
Hoe dan ook waren de meeste NSB'ers losers, maar er waren er zat die fouter waren. Die waren dan alleen niet alleen NSB-lid, maar ook lid van de SS en andere legeronderdelen.
De NSB-ers die alleen partijlid waren probeerden vaak alleen maar om hoge posities te behalen ten koste van hun landgenoten. Door het verraden en dergelijke.
Het schijnt overigens dat de meeste duitsers in nederland gelegerd een behoorlijke hekel aan nsb'ers hadden.
Als laatste wil ik aandragen dat je mensen niet van massamoordenaars/landverraders e.d. beticht op basis van commerciele gronden. Zo'n vergelijking ligt domweg te ver uit z'n verband, zeker op schrift (in spreektaal keur ik het ook niet goed, maar dan kan het er misschien wel eens uitflappen).
Nogmaals: niet elke nsb-er was een massamoordenaar. De NSB was een politieke partij, geen legeronderdeel.
Nsb staat in nederland gelijk met (land)verraad. Daardoor is de vergelijking ook zo makkelijk, als je het hebt over verraders in deze tijd.
Ik sluit me trouwens wel aan bij mijn voorganger. Een kreet als nsb-er is vaak erg ongelukkig in een discussie. Het maken voor oorlogsvergelijking is vaak het einde van de discussie. Maar goed, ik blijf persoonlijk de vergelijking niet vreemd vinden (persoonlijke mening). De vergelijking trekken is alleen niet verstandig in een discussie.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Quacka schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:58:
. . . De vergelijking trekken is alleen niet verstandig in een discussie.
We zijn het best wel * eensch * :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1