Beste luitjes, ik zit me hier groen geel oranje en paars te ergeren een een stukje spyware dat zichzelf her-instaleert elke keer als ik IE opstart. Dit stukje staat beter bekend als AV-Gold en aanhang zoals coolsurf assistant. Nyways, ik ben overgestapt (eindelijk zegmaar) op firefox om ervan af te komen. Ging een paar dagen goed. Nu ging ik op msn, zag dat er een nieuwe mail was, ik klikken op dat icoontje. Start dat domme programma IE op terwijl ik firefox als standaart browser heb. BARST. Weer 2 uur kwijt met scannen en verwijderen (heb hitman pro en microsoft anti spy huppeldepups erover heen gegooid.) Ging goed, alle spyware weer weg. Alle processen op de achtergrond ook weer weg. Geen changing wallpaper meer, geen pop-ups de hele bla bla. Maar feit blijft dat de root van IE is geinfecteerd. Bedoeling is dus datk die zooi eruit krijg. Ik heb ook gezien dat er een bestand is verwijdert :system32.dll: bla bla.dll. Dit lijkt me erg gevaarlijk maargoed.
Alle benodigde informatie (ik weet niet precies wat jullie nodig hebben) is beschikbaar. Ik ben berijt IE nog s te draaien en vervolgens een hele hoop screens met zooi te posten over wat er gebeurt en wat er gevonden word met scannen als je jullie wat moeten weten.
Ik hoop op hulp.
Edit: Ik been een grote leek wat betreft spyware, mijn vakgebied ligt meer bij grafische kaarten. Ik waarschuw vooraf maar ff
Alle benodigde informatie (ik weet niet precies wat jullie nodig hebben) is beschikbaar. Ik ben berijt IE nog s te draaien en vervolgens een hele hoop screens met zooi te posten over wat er gebeurt en wat er gevonden word met scannen als je jullie wat moeten weten.
Ik hoop op hulp.
Edit: Ik been een grote leek wat betreft spyware, mijn vakgebied ligt meer bij grafische kaarten. Ik waarschuw vooraf maar ff
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 23:23 ]