Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[spy/ad/mal-ware]Geinfecteerde IE.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes, ik zit me hier groen geel oranje en paars te ergeren een een stukje spyware dat zichzelf her-instaleert elke keer als ik IE opstart. Dit stukje staat beter bekend als AV-Gold en aanhang zoals coolsurf assistant. Nyways, ik ben overgestapt (eindelijk zegmaar) op firefox om ervan af te komen. Ging een paar dagen goed. Nu ging ik op msn, zag dat er een nieuwe mail was, ik klikken op dat icoontje. Start dat domme programma IE op terwijl ik firefox als standaart browser heb. BARST. Weer 2 uur kwijt met scannen en verwijderen (heb hitman pro en microsoft anti spy huppeldepups erover heen gegooid.) Ging goed, alle spyware weer weg. Alle processen op de achtergrond ook weer weg. Geen changing wallpaper meer, geen pop-ups de hele bla bla. Maar feit blijft dat de root van IE is geinfecteerd. Bedoeling is dus datk die zooi eruit krijg. Ik heb ook gezien dat er een bestand is verwijdert :system32.dll: bla bla.dll. Dit lijkt me erg gevaarlijk maargoed.

Alle benodigde informatie (ik weet niet precies wat jullie nodig hebben) is beschikbaar. Ik ben berijt IE nog s te draaien en vervolgens een hele hoop screens met zooi te posten over wat er gebeurt en wat er gevonden word met scannen als je jullie wat moeten weten.
Ik hoop op hulp.

Edit: Ik been een grote leek wat betreft spyware, mijn vakgebied ligt meer bij grafische kaarten. Ik waarschuw vooraf maar ff :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 23:23 ]

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07
Heb je al eens geprobeerd om in de veilige modus te scannen? Als het goed is start spyware rotzooi dan niet op. Misschien kun je dan nog wat dingen opschonen die in de gewone modus niet lukken.
Je zou verder evt je temporay files op kunnen schonen met bijv CCleaner.
Heb je ook al een virusscanner geprobeerd en zoja welke?

Daarna zou je een log met hijackthis kunnen maken, dan kan er nog wat duidelijker gemaakt worden, oa wat er bijv opgestart wordt en of er foute sites in je veilige zones.
Zie ook: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment start er niets meer zichtbaar (crl+alt+del->processen) op. Maar ik zal een scan maken in de veilige modus een een hijack this log maken (ff uitzoeken wat dat is, kom ik zelf wel achter).

Ik hou je op de hoogte

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:31

Wom

Komt er toevallig een extra icoontje in je tray te staan?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als AV-gold zichzelf herinstaleert komt er een gouden rondje met een G in in me tray te staan. Maar alles is nu weg. Ik heb met Microsoft antivirus de IE defaults terug gezet en gescanned in de veilige modus. En nu herinstaleert de boel zichzelf niet meer. Of het ook weg is weet ik niet, maar het is in iig ingesloten. Battle won. Me: 1, Spyware: 0

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:11
Servicepack 2 wel geinstalleerd :?

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

Heb je je run(once) folder(s) in je regedit en het opstart lijstje in je msconfig al nagekeken op narigheid?

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker SP2 geinstaleert. Al eeuwen zelfs. Het is nu helemaal weg, registry ook schoon gemaakt. Wat run comandos gewist, ook al stonden ze uit :P. MAar alles doet het weer normaal.
Pagina: 1