Toon posts:

Dell 2001FP blauwe gloed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze middag mijn Dell 2001FP ontvangen en het is echt een prachtding. :9~ Fantastisch design, grote resolutie, heldere kleuren, geen merkbare ghosting, goede leesbaarheid, etc.

Toch is me een kleine inperfectie opgevallen. Als ik er niet recht op kijk, verschijnt er een blauw/paarse gloed. Vooral bij zwarte of donkere achtergrond valt dit op. Ook bijvoorbeeld bij het film kijken is de kijkhoed zeer goed maar voor wie er niet recht voor zit is het beeld een beetje blauwer. Het verergert niet bij grotere hoeken, maar het lijkt erop alsof de backlight blauw doorschijnt als je niet recht voor het scherm zit.

Ik vindt het niet zo verschrikkelijk maar vraag met toch af of dit normaal is. Hebben andere eigenaars van een Dell 2001FP dit ook? Is het misschien op te lossen bij een betere afstelling van helderheid, contrast en/of gamma, eventueel per kleur? Bij andere LCD schermen ben ik gewoon dat er wat backlight doorschijnt maar dat is dan wit van kleur en niet hoekafhankelijk.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 19:33

Tachyon

pop the glock

Ik vindt het niet zo verschrikkelijk maar vraag met toch af of dit normaal is. Hebben andere eigenaars van een Dell 2001FP dit ook?
Het is 'normaal' voor dit type scherm (S-IPS). Overigens heeft die blauw/paarse gloed niets te maken met backlight-problemen. Dat is weer een ander verhaal.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Het is inderdaad normaal voor een s-ips paneel zoals in de 2001FP
Het is dan ook niet weg te werken met andere instellingen.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Zie de voordelen er van in:

Ik heb hier op m'n werk weer paarse got met dat scherm.

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:54

CXNeXo

This behavior is by design.

Hehe, lol@Pixal.....je kunt natuurlijk ook de oude "theme" in je voorkeuren zetten ;)

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
(hoezo oftopic)
Kan alleen maar als je een betaalt abbo hebt.
(/hoezo oftopic)
Bovendien is die paarse gloed er volgens de TS alleen als je er niet recht op kijkt.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 19:33

Tachyon

pop the glock

XiN schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:20:
(hoezo oftopic)
Kan alleen maar als je een betaalt abbo hebt.
(/hoezo oftopic)
Bovendien is die paarse gloed er volgens de TS alleen als je er niet recht op kijkt.
offtopic:
Tip: neem niet altijd alles serieus... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dan is er niks aan de hand. Bedankt voor de informatie!

Voor wie misschien afgeschrikt was: Dit is echt een super scherm. De blauwe gloed is enkel en alleen zichbaar bij heel donkere beelden en als je er niet recht voor zit, en zelfs in die gevallen zal het maar zelden opgemerkt worden tijdens het gebruik. De kijkhoek is groot en de kleuren blijven zuiver doch een klein beetje blauwer. Ik kan me geen situatie inbeelden waarbij het onacceptabel is.

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 20:15
ik heb hem vandeweek besteld :D dus ben benieuwd :) ik wist al van die gloed.. als je er idd recht voor zit valt het niet op :D

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 16:34
Ik heb ook al een tijdje de 2001 FP, bevalt nog altijd super. Zolang je recht voor je scherm blijft zitten is er inderdaad niets aan de hand.

Jeffrey
Pagina: 1