Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:20
Ik begin me er steeds meer aan te ergeren. Bijna alle nieuwe telefoons zijn simlock-vrij duurder dan €300,-. Ik hou best wel van een mooi telefoontje met wat leuke functies, maar €300 (bijna 700 gulden!!11 :+) aan een telefoon uitgeven vind ik iets teveel van het goede. Daarnaast wil ik ook geen abbonement, ik hou er niet van om ergens aan vast te zitten.

Ik wil gewoon een leuk telefoontje. Een beetje handzaam formaat, mooi. Mooi kleuren schermpje, leuke camera, bluetooth. That's it. En dan het liefst niet duurder dan €200. Maar wat schetst mijn verbazing? Nieuwe telefoons in het budget segment zijn gewoon bagger! 8)7 Een 128*128 scherm, een playmobile uiterlijk en geen bluetooth oid.

Dit terwijl de K700i in de Pricewatch al onder de €200 is gedoken, maar deze is al verouderd, én bovendien één van de weinige telefoons die voldoet aan mijn eisen. Het kan dus in principe wel, alleen de fabrikanten brengen liever telefoons van €300 uit. Achterlijk duur.

Waarom komen er geen nieuwe telefoons met specs en prijs à la de K700i? Waarom zijn de 'goedkopere' (€200 vind ik nog steeds duur, maar vooruit) telefoons zo functieloos?

En als er dan een redelijke budgettelefoon wordt uitgebracht, zoals de K500i vorig jaar, dan besluit men ineens de bluetooth eruit te halen. 8)7

Ik wil gewoon een nieuwe, mooie en goedkope telefoon met een beetje goede specs, maar voordat mijn wens vervult wordt zijn we wel een tijdje verder vrees ik. :(

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:19

neh

TMC schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:03:
Ik wil gewoon een nieuwe, mooie en goedkope telefoon met een beetje goede specs, maar voordat mijn wens vervult wordt zijn we wel een tijdje verder vrees ik. :(
Ik denk dat je je een beetje verkijkt op de prijs van telefoons door al die sponsor-acties van de aanbieders. €300 euro voor een beetje telefoon is echt niet ongewoon.

Ik wil wel een huis aan zee voor 10 euro, dat zit er ook niet echt in.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij abbonementen is het zo, dat de kosten voor het telefoontoestel al verwerkt zijn in jouw maandelijks bedrag.
Als je prepaidbeller bent, kan het zijn dat je een jaar lang misschien net 10 euro verbelt, waar hun dus geen enkele cent op verdienen, figuurlijk dan.

Verder is de markt voor mobiele telefonie natuurlijk ook enorm hoog, iedereen wil de nieuwste modellen en ook het liefst als eerste.

Verwijderd

Als je een beetje telefoon koopt heb je tegenwoordig:
-telefoon
-mp3 speler
-camera/video

Dus niet alleen de telefoon, als je die dingen los zou kopen ben je ook zoveel kwijt. Ik vind het niet gek dat alles zo duur is.

Verwijderd

Ik heb zelf een abbo bij Tele2. Krijg je een gratis telefoon (k500i) zonder sim-lock.
Abonement van 10euro per maand, en enorm goedkope beltarieven, dus een andere sim erin is dan niet eens meer nodig ;-)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Reden dat je ze normaal goedkoop kunt krijgen is omdat je via je abo je telefoon betaald. Wil je geen abo dan is je telefoon dus erg duur.
Dus als je het goedkoop wil waarom neem je dan niet gewoon een abo voor 1 jaar, ben je er redelijk snel weer vanaf en heb je je telefoon nog enigszins betaalbaar.

• TMC
plork schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:07:
[...]

Ik denk dat je je een beetje verkijkt op de prijs van telefoons door al die sponsor-acties van de aanbieders. €300 euro voor een beetje telefoon is echt niet ongewoon.

Ik wil wel een huis aan zee voor 10 euro, dat zit er ook niet echt in.
Ik heb het gewoon over de simlock-vrij prijzen. De SE K700i is nu bijvoorbeeld onder de €200. Leuke telefoon voro een leuke prijs, maar dat gebeurt pas een jaar nadat de K700i uit is.

Waarom komen er gewoon niet gewoon nieuwe telefoons met specs en prijs à la de K700i? :)

Zo moeilijk is het niet. De K750i is ~€350. Nou, maak van die 2 megapixel camera een VGA camera en haal het uitbreidbare geheugen eruit. Is ie een stuk goedkoper.

[ Voor 12% gewijzigd door TMC op 11-07-2005 23:20 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt, maar het gros van de consumenten wil vernieuwende dingen en iets iets "ouds"
Als ze nou een Porsche op de markt brengen met een 1.1L motor erin issie een stuk goedkoper en beter te betalen. Want waarom zou je een zware motor willen.
berijp je m'n punt :)

[ Voor 54% gewijzigd door Fietsbel op 11-07-2005 23:24 ]

39

• neh

neh

TMC schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:18:
[...]
Ik heb het gewoon over de simlock-vrij prijzen. De SE K700i is nu bijvoorbeeld onder de €200. Leuke telefoon voro een leuke prijs, maar dat gebeurt pas een jaar nadat de K700i uit is.

Waarom komen er gewoon niet gewoon nieuwe telefoons met specs en prijs à la de K700i? :)
Je beantwoord je eigen vraag al. De K700i is 1 jaar oud. Eerst de R&D kosten eruit en dan kan er misschien gestunt worden. En voor de K700i is bv al een opvolger, ook dat speelt mee.

Ik snap niet wat je je druk maakt, die K700i voldoet aan al je eisen inclusief prijs. Waarom zoek je verder dan?
Zo moeilijk is het niet. De K750i is ~€350. Nou, maak van die 2 megapixel camera een VGA camera en haal het uitbreidbare geheugen eruit. Is ie een stuk goedkoper.
Die twee dingen maken het apparaat echt geen 150 euro goedkoper.

[ Voor 16% gewijzigd door neh op 11-07-2005 23:26 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is dit niet gewoon met alle elektronische dingen zo?
Kijk maar naar mp3spelers, videokaarten, etc..

• TMC
plork schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:23:
[...]

Je beantwoord je eigen vraag al. De K700i is 1 jaar oud. Eerst de R&D kosten eruit en dan kan er misschien gestunt worden. En voor de K700i is bv al een opvolger, ook dat speelt mee.

Ik snap niet wat je je druk maakt, die K700i voldoet aan al je eisen inclusief prijs. Waarom zoek je verder dan?

[...]

Die twee dingen maken het apparaat echt geen 150 euro goedkoper.
Ik vind de K700i niet mooi en de toetsjes vind ik niet handig :+. Daarnaast zouden telefoons met die spces nu wel goedkoper de op markt gezet kunnen worden. De K700i was bij de launch €100 duurder dan de K750i, terwijl de K750i veel geavanceerder is. De kosten om zo'n telefoon te maken dalen snel, volgens mij zou een telefoon met "K700i specs" wel goedkoper dan €200 in de markt gezet kunnen worden.

• TMC
RoD schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:24:
Is dit niet gewoon met alle elektronische dingen zo?
Kijk maar naar mp3spelers, videokaarten, etc..
Bij videokaartne is het toch anders. Daar maakt het veel minder uit hoe oud een videokaart is. Een Radeon 9800 Pro is nu best tjiep gezien zijn prestaties, en zo heb je in elke klasse wel een goede vidoekaart voor een mooie prijs. :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TMC schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:31:
[...]
Bij videokaartne is het toch anders. Daar maakt het veel minder uit hoe oud een videokaart is. Een Radeon 9800 Pro is nu best tjiep gezien zijn prestaties, en zo heb je in elke klasse wel een goede vidoekaart voor een mooie prijs. :)
Dat is waar. :)

• neh

neh

TMC schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:30:
[...]
De kosten om zo'n telefoon te maken dalen snel, volgens mij zou een telefoon met "K700i specs" wel goedkoper dan €200 in de markt gezet kunnen worden.
Als we puur naar materiaalkosten kijken ben ik het met je eens, dan kan een telefoon nog wel voor onder de 100 euro weg. Helaas werkt het niet zo, werkte het niet zo en gaat het niet zo werken, aangezien er nog een hele organisatie omheen zit die moet draaien. R&D, marketing, etc kosten ontzettend veel geld en dat berekenen ze ook door. Daarnaast moet er winst gedraaid worden (een doel van elk bedrijf lijkt me). Dat is altijd al zo geweest en gaat echt niet alleen op voor telefoons, dus ik weet niet waarom je er opeens ZO van staat te kijken dat je het een topic waard achtte.

• neh

neh

TMC schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:31:
[...]
Bij videokaartne is het toch anders. Daar maakt het veel minder uit hoe oud een videokaart is. Een Radeon 9800 Pro is nu best tjiep gezien zijn prestaties,
Nou spreek je jezelf toch tegen. De 9800 Pro is NU best goedkoop, maar kostte bij introductie ook bakken met geld.
en zo heb je in elke klasse wel een goede vidoekaart voor een mooie prijs. :)
Met telefoons is dat net zo. Je moet net zoals bij videokaarten een goeie balans weten te vinden tussen budget en features. Om het maar even naar het videokaartverhaal te vertalen, wat jij nu doet is: Ik wil quake 4 kunnen spellen op 1600x1200 met 14x AA en 100 fps halen, MAAARRRR ik wil er geen 500 euro tegenaan gooien. Dat is vrij onrealistisch.

De prijs van een telefoon die op dit moment aan jouw wensen voldoet is gewoon hoger dan je budget. Dan heb je 2 mogelijkheden, OF je past je wensen aan, OF je budget, want hoe je het ook denkt te draaien, die telefoon kost dus gewoon 350 euro. Dat is gezien de markt echt geen achterlijke prijs, daar ben je zelf dus ook al achter.

• TMC
plork schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:49:
[...]

Nou spreek je jezelf toch tegen. De 9800 Pro is NU best goedkoop, maar kostte bij introductie ook bakken met geld.

[...]

Met telefoons is dat net zo. Je moet net zoals bij videokaarten een goeie balans weten te vinden tussen budget en features. Om het maar even naar het videokaartverhaal te vertalen, wat jij nu doet is: Ik wil quake 4 kunnen spellen op 1600x1200 met 14x AA en 100 fps halen, MAAARRRR ik wil er geen 500 euro tegenaan gooien. Dat is vrij onrealistisch.

De prijs van een telefoon die op dit moment aan jouw wensen voldoet is gewoon hoger dan je budget. Dan heb je 2 mogelijkheden, OF je past je wensen aan, OF je budget, want hoe je het ook denkt te draaien, die telefoon kost dus gewoon 350 euro. Dat is gezien de markt echt geen achterlijke prijs, daar ben je zelf dus ook al achter.
Ik wil geen 1600*1200 met 14x AA, ik wil gewoon 1280*1024 zonder AA met een redelijke framerate. Het gaat mij erom dat budget telefoons teveel budget specs hebben. Er zit niks tussen het budgetmodel van €100 en het topmodel van €350. Dat vind ik gek.
plork schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:40:
[...]

Als we puur naar materiaalkosten kijken ben ik het met je eens, dan kan een telefoon nog wel voor onder de 100 euro weg. Helaas werkt het niet zo, werkte het niet zo en gaat het niet zo werken, aangezien er nog een hele organisatie omheen zit die moet draaien. R&D, marketing, etc kosten ontzettend veel geld en dat berekenen ze ook door. Daarnaast moet er winst gedraaid worden (een doel van elk bedrijf lijkt me). Dat is altijd al zo geweest en gaat echt niet alleen op voor telefoons, dus ik weet niet waarom je er opeens ZO van staat te kijken dat je het een topic waard achtte.
Dat snap ik, maar de productiekosten zijn nu een stuk lager dan een jaar geleden. Dat zie je ook aan de prijs van de K750i als je die vergelijkt met die van de K700i.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind het zo jammer dat die oude telefoon maar eruit MOETEN. Biedt die oude tel gewoon aan voor lekker lage prijzen en dan vindt iedereen het veel aantrekkelijker om een nieuwe te kopen. Wat moeten oudere mensen nou met een kleurenscherm, bluetooth, camera. Die doelgroep is al blij dat ze met die telefoon om kunnen gaan. En dan die steeds kleinere toetsen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• neh

neh

TMC schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:55:
[...]
Ik wil geen 1600*1200 met 14x AA, ik wil gewoon 1280*1024 zonder AA met een redelijke framerate. Het gaat mij erom dat budget telefoons teveel budget specs hebben. Er zit niks tussen het budgetmodel van €100 en het topmodel van €350. Dat vind ik gek.
Er zitten ook weinig klanten in dat segment dus dat is logisch. Klanten zijn grofweg in te delen in twee groepen: de "als ik er maar mee kan bellen" groep en de "elk jaar een nieuw abbo om de nieuwste geilste telefoon te hebben" groep. Je bent als bedrijf echt goed fout bezig als je een product maakt waar (bijna) geen vraag naar zal zijn.
[...]
Dat snap ik, maar de productiekosten zijn nu een stuk lager dan een jaar geleden. Dat zie je ook aan de prijs van de K750i als je die vergelijkt met die van de K700i.
Ik snap het punt wat je hiermee probeert te maken eigenlijk niet helemaal. Dat de K750i goedkoper is kan bijvoorbeeld te maken hebben met het feit dat ze voortborduren op K700i technologie. Dan besparen ze een hoop R&D kosten op sommige punten. Dat betekent toch niet dat de K700i te duur op de markt gezet is?

Daarnaast wil ik wel eens cijfers zien om jouw "aanname" te onderbouwen. Ik kan wel 100 redenen verzinnen waarom de K750i goedkoper op de markt is gezet dan de K700i en lang niet allemaal hebben te maken met productiekosten. Denk eens aan marge verlagen ivm concurrentie bijvoorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door neh op 12-07-2005 00:09 ]

Verwijderd

Ik denk dat de markt voor telefoons rond de 200 euro simpelweg te klein is. De markt is verdeeld tussen mensen die een highend-telefoon willen hebben zoals de K750i en de mensen die niet teveel uit willen geven aan een telefoon dan wel geen abonnement willen. Mensen die een budgettelefoon willen, zijn denk ik niet bereid om meer dan 100 euro uit te geven en krijgen dus een telefoon die bij dat budget hoort, en de anderen krijgen de crème de la crème. De rest heeft pech en zal dus geen nieuw model krijgen.

• neh

neh

itsalex schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:04:
Ik vind het zo jammer dat die oude telefoon maar eruit MOETEN. Biedt die oude tel gewoon aan voor lekker lage prijzen en dan vindt iedereen het veel aantrekkelijker om een nieuwe te kopen. Wat moeten oudere mensen nou met een kleurenscherm, bluetooth, camera. Die doelgroep is al blij dat ze met die telefoon om kunnen gaan. En dan die steeds kleinere toetsen.
Dat is ook niet waar. De nieuwe telefoons worden misschien het meest op de voorgrond gedrukt in de reclames omdat daar het meeste geld zit, maar mijn pa heeft bijvoorbeeld recent voor extreem weinig een siemens a55 prepaid pakket gekocht. Als er iets een basis-telefoon is dan is die het wel.

• TMC
plork schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:07:
[...]

Er zitten ook weinig klanten in dat segment dus dat is logisch. Klanten zijn grofweg in te delen in twee groepen: de "als ik er maar mee kan bellen" groep en de "elk jaar een nieuw abbo om de nieuwste geilste telefoon te hebben" groep. Je bent als bedrijf echt goed fout bezig als je een product maakt waar (bijna) geen vraag naar zal zijn.

[...]

Ik snap het punt wat je hiermee probeert te maken eigenlijk niet helemaal. Dat de K750i goedkoper is kan bijvoorbeeld te maken hebben met het feit dat ze voortborduren op K700i technologie. Dan besparen ze een hoop R&D kosten op sommige punten. Dat betekent toch niet dat de K700i te duur op de markt gezet is?

Daarnaast wil ik wel eens cijfers zien om jouw "aanname" te onderbouwen. Ik kan wel 100 redenen verzinnen waarom de K750i goedkoper op de markt is gezet dan de K700i en lang niet allemaal hebben te maken met productiekosten. Denk eens aan marge verlagen ivm concurrentie bijvoorbeeld.
Ik bedoel dat het mogelijk moet zijn om ook een model van ~€200 in de markt te zetten met aardige specs :).
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:12:
Ik denk dat de markt voor telefoons rond de 200 euro simpelweg te klein is. De markt is verdeeld tussen mensen die een highend-telefoon willen hebben zoals de K750i en de mensen die niet teveel uit willen geven aan een telefoon dan wel geen abonnement willen. Mensen die een budgettelefoon willen, zijn denk ik niet bereid om meer dan 100 euro uit te geven en krijgen dus een telefoon die bij dat budget hoort, en de anderen krijgen de crème de la crème. De rest heeft pech en zal dus geen nieuw model krijgen.
Mja, dat kan kloppen. Maar dat vind ik vervelend, aangezien ik tot die doelgroep behoor. :+

• neh

neh

TMC schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:27:
[...]
Ik bedoel dat het mogelijk moet zijn om ook een model van ~€200 in de markt te zetten met aardige specs :).
Wat ik dus zeg: welke markt is dat denk je? Er zijn maar heel weinig mensen die zoals jij op zoek zijn naar een redelijk high-end telefoon zoals jij beschrijf, zonder daarbij een abbo (met bijbehorende toestelsponsoring) af te sluiten. Door die sponsoring zijn high-end telefoons makkelijk te betalen voor die mensen. Sommige mensen nemen zelfs een te duur abbo om maar dat high-end toestel voor 0 euro te krijgen.

Natuurlijk zal het technisch mogelijk zijn om een camera weg te laten, etc, etc. Maar de kans is buitengewoon groot dat je het toestel aan de straatstenen niet kwijt raakt. Maargoed, we vervallen in herhaling.
Mja, dat kan kloppen. Maar dat vind ik vervelend, aangezien ik tot die doelgroep behoor. :+
Daar komt de aap uit de mouw. Je probeert het allemaal mooi te brengen met productiekosten, etc. Maar eigenlijk is die een "BOEHOEHOE ik manouvreer mezelf in een onmogelijke positie door geen abbo maar wel high-end features te willen en ik probeer de fabrikanten daar de schuld van te geven"-topic. Nofi uiteraard :+

[ Voor 21% gewijzigd door neh op 12-07-2005 00:41 ]

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:59
Ik zeg een ding....MARKTPLAATS

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:10:
Als je een beetje telefoon koopt heb je tegenwoordig:
-telefoon
-mp3 speler
-camera/video

Dus niet alleen de telefoon, als je die dingen los zou kopen ben je ook zoveel kwijt. Ik vind het niet gek dat alles zo duur is.
Ik heb toch liever die 3 dingen los.

Gewone GSM waar ik mee kan bellen / gebeld worden.
Goeie MP3 speler. (iPod oid)
Goeie Digitale Camera / Videocamera

Helaas ben je tegenwoordig genoodzaakt om een alles-in-een-apparaat aan te schaffen. :X

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

TommyGun schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:41:
[...]

Ik heb toch liever die 3 dingen los.

Gewone GSM waar ik mee kan bellen / gebeld worden.
Goeie MP3 speler. (iPod oid)
Goeie Digitale Camera / Videocamera

Helaas ben je tegenwoordig genoodzaakt om een alles-in-een-apparaat aan te schaffen. :X
Nee hoor. Je kunt makkelijk een mobiel kopen waarmee je alleen kunt bellen en smssen. Het barst er nog van.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:44:
[...]

Nee hoor. Je kunt makkelijk een mobiel kopen waarmee je alleen kunt bellen en smssen. Het barst er nog van.
hij bedoelt waarschijnlijk dat ie gedwongen wordt door de consumptiemaatschappij

@TS,
de meeste toestellen uit het high-end circuit worden met abo verkocht voor bijna 0 euro
de meeste toestellen uit het low-end circuit worden verkocht aan prepay klanten

nou zijn er wel toestellen die ertussen zitten, maar omdat telefoons vaak toch worden verkocht in combi's (tel+abo/prepay) zijn ze goedkoper. en omdat er bijna niemand is die een telefoon koopt zonder die combi, is er bijna geen vraag naar de telefoons die jij bedoeld.

het is trouwens wel slim van je om te letten op de werkelijke productiekosten van telefoons, en in het segment waar jij kijkt is dus weinig vraag

PSN: djmurcielago

Pagina: 1