Toon posts:

[PROG]-[C++] compiling prob (beginner)

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jo,

ben ier juist begonne met C++ (C++ Grand Cru) en zit al met een probleem. Ik wil dus de file groeten.cpp compilen door in opdrachtprompt

"c:\cpp> c:\bcc\bin\bcc32 -Ic:\bcc\include -Lc:\bcc\lib\ groeten.cpp"

te typen. Als ik dit doe krijg ik al een fout, hij zegt:

"c:\cpp wordt niet erkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand"

Ok, ik laat c:\cpp> weg en dan komt er dit:

"Error E2194: Could not find file groeten.cpp"

en heb da groeten.cpp in zowel de map include als lib gezet (voor alle zekerheid) en toch zegt hij da tem het niet vindt. (groeten.cpp heb ik trouwens gemaakt door dit in kladblok te typpen en op te slagen als groeten.cpp).

Kan iemand mij aub helpen ? 's wel vervelend dat ik de compiler zelfs nog niet aan de praat krijg :s

Grtz ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:58
Hoi, welkom op GoT.

Ik denk dat jij niet eerst moet leren programmeren, maar een basiscursusje DOS ofzo nodig hebt.

Die 'c:\cpp>' hoef je dus niet in te typen; da's je DOS prompt die aangeeft in welke directory je 'zit'.

Je kan dus in die 'cpp' directory komen, door op de command prompt dit in te typen:
code:
1
cd c:\cpp

Dan kan je die compile-opdracht geven (hetgeen je dus al eens ingetyped hebt, maar dan zonder die c:\cpp> ervoor natuurlijk.

Of, je kan ook gewoon dit doen:
code:
1
c:\bcc\bin\bcc32 -Ic:\bcc\include -Lc:\bcc\lib\ c:\cpp\groeten.cpp

Waarbij c:\cpp dus de lokatie is waar je groepen.cpp bestand staat.

sorry hoor, maar in P&W vragen we toch wel dat je al enige basiskennis hebt van programmeren; en we verwachten ook wel dat je als GoT'er wel een en ander afweet van computers en hoe deze te gebruiken.
Misschien is www.beginnersweb.nl eerder iets voor jou ?

[ Voor 59% gewijzigd door whoami op 11-07-2005 22:55 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.