Oplossing voor twee tft monitoren en analoge video in

Pagina: 1
Acties:

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb een oude samsung analoge camcorder
Graag wil ik wat met die beelden doen op de pc
bovendien ben ik fan van dual monitor

OK system specs
AMD XP2000+
VIA KT133A Chipset (Epox mobo)
512 mb sdram 1dimm
Matrox G550 GPU (DVI& D-Sub)
200 GB maxtor plus 10
CDRW 40/12/40 LITE-ON
CDRom 56X LITE-ON
PCI USB 2.0 4 aansluiting.

Op dit momet een 19" CRT

Goed een 17" TFT is onderweg (DVI)

Om wat met die videobeelde te doen zal ik wat moeten upgraden.

De CDrom speler gaat eruit en een dvd bradner NEC 3540 erin.

De twee poorten van mn videokaart ziten vol en op de korte termijn wil ik een 19" monitor aanschaffen ter vervanging van de 19" CRT.
Dus een nieuwe videokaart is dan ook wel handig, één met twee DVI aansluitingen.
Nu kwam ik dit tegen:
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=304638&cks=PRL
nVidia 6600GT AGP kaart aardig betaalbaar, al komt er nog wel zo'n passief zalman blok bij. Is dit iets? (en kan die blauwe zalmankoeling erop eigenlijk?)

Maar ik zou ook een All in Wonder kaart kunen nemen, daar gaat die passieve zalman koeling zeker op en hij is goed voor de videobewerking, echter maar 1 DVI dus bij de 19" TFT gelijk maar een PCI videokaartje met DVI erop, de 9800 voor het weinige gamen dat ik doe.

Wat er ook bestaat is van Pinacle, Dazzle of Dazlle, die sluit je op USB aan, maar is dit wat voor videobewerink met mijn systeem?
Als dit kan dan kan ik tot de aanschaf van de tweede TFT gewoon zo'n ding in de USBpoort hangen en dan die 6600GT aanschaffen, vermits die passieve zalman erop kan.

Nu goed genoeg getypt voor nu.
Ik zou erg erkentelijk zijn als er wat mensen mee zouden willen denken.

Gr. S.

Oh ja, budget, Voor de videokaart en video in oplossing met koeling wil ik maximaal zo'n €200 a 225 uitgeven, aangezien mijn systeem echt wel op z'n einde loopt qua technologie en er volgend jaar toch echt eens een moderner S939 systeem komt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kun je ook in het KORT even zeggen wat je wilt? Ik lees een verhaal en snap het niet.

ARME AOW’er

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Om je camcorder aan te sluiten, neem een degelijke TV kaart, deze heeft een S-video in en geluid in, heb je minste problemen (geluid synchroon lopen e.d.)

Dual monitor kan met de meeste kaarten tegenwoordig wel, let wel dat de resolutie bij veel kaarten op beide schermen hetzelfde zijn.

Succes

• Silent7
Mijn vraag is de volgende,

Wat is slim om nu te kopen voor analoge video input op mn pc met AGP
Twee monitoren LCD dus DVI wil ik er in de nabije toekomst aan kunnen hangen.

Is de kaart waar ik naar link (6600GT) wat? (kan een passief zalman blok erop?)
Of zijn er betere oplossingen? (extern USB video in kastje) of is mijn ssteem daar te zwak voor)

Welnu ik hoop dat he nu wat duidelijker is, of dat anderen wel snappen wat ik met de eerste post bedoel.

Gr.S.

• Silent7
Vierkant228 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:14:

Dual monitor kan met de meeste kaarten tegenwoordig wel, let wel dat de resolutie bij veel kaarten op beide schermen hetzelfde zijn.

Succes
Ehm. wat bedoel je? (of ben ik verwent met de G550, waar je alles in kan stellen.)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Waarom koop je geen losse TV-kaart van bijv. Hauppage? Heb ik ook laatst gebruikt gekocht om wat oude analoge opnamen over te zetten. Ik wilde hem eerst weer verkopen maar de kaart heb ik nu in gebruik om TV op de PC op te nemen.

ARME AOW’er

• vierkant228
Silent7 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:18:
[...]

Ehm. wat bedoel je? (of ben ik verwent met de G550, waar je alles in kan stellen.)
Ik bedoel dat je met de G550 verwend bent, de kaarten hebben wel 2 uitgangen maar zijn niet appart instelbaar (wel extended vieuw etc, maar niet qua resolutie)

en voor video in een normaal TV kaartje voldoet super, zodra je S-video in van een AIW kaart gebruikt loop je een grote kans dat je moet stoeien om je geluid synchroon te krijgen (gewoon kaart van paar tientjes ofzo, DVD resolutie is 720 bij 576, hoger heeft dus geen zin)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Vierkant228 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:32:
[...]
Ik bedoel dat je met de G550 verwend bent, de kaarten hebben wel 2 uitgangen maar zijn niet appart instelbaar (wel extended vieuw etc, maar niet qua resolutie)
Ik heb een dual monitoropstelling, 21"en 17", met verschillende resoluties en verversingssnelheid dus dat kan prima. (Sapphire 9700 pro)

ARME AOW’er

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Misschien is dit iets. Dit had ik laatst gezien bij een vriend van mij. Zijn pa had ook nog zo'n oude digicam en/of camcorder en die had ook zoiets gekocht(samen met zijn Dell pc bijgekocht) : http://www.pinnaclesys.co...oduct_ID=1884&Langue_ID=6 .

Self reflection is the school of wisdom

• vierkant228
Guardian Angel schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:43:
[...]
Ik heb een dual monitoropstelling, 21"en 17", met verschillende resoluties en verversingssnelheid dus dat kan prima. (Sapphire 9700 pro)
Ik weet dat het met een aantal kaarten wel kan, mijn GF6600(nonGT) heeft wel dual view met verschillende resoluties, de 6200 van mijn buurman kan dat niet, wel iets om op te letten als je met 2 verschillende groten van schermen werkt.

• vierkant228
NightWalker2005 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:45:
Misschien is dit iets. Dit had ik laatst gezien bij een vriend van mij. Zijn pa had ook nog zo'n oude digicam en/of camcorder en die had ook zoiets gekocht(samen met zijn Dell pc bijgekocht) : http://www.pinnaclesys.co...oduct_ID=1884&Langue_ID=6 .
Dit is een dure oplossing (ruim 100 piek) een PCI is er vanaf een tientje of 3

• Silent7
als er een extern kastje komt dan toch echt een dazzle, een porsche ontwerp hoeft echt niet.

Goed het is duidelijk, ofwel een PCI kaartje of een dazzle voor het video in gebeuren. PCI kaartje zal wel snelle zijn.
PFF hauppage is duur! Weet iemand een kaartje voor een paar tientjes, ik kan ze niet vinden?

Rest de vraag wat een goede AGPkaart is met 2 DVI aansluitingen?
Die 6600GT van mn eerste post is waarschijnlijk overkill bij de rest van mn systeem.
Zijn er andere kaarten die jullie kennen die goed zijn en verschillende resoluties ed kunnen inschakelen?

Bij voorbaad dank.

Gr S

[ Voor 9% gewijzigd door Silent7 op 12-07-2005 01:27 ]

Verwijderd

Silent7 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 01:21:
[...]
Goed het is duidelijk, ofwel een PCI kaartje of een dazzle voor het video in gebeuren. PCI kaartje zal wel snelle zijn.
PFF hauppage is duur! Weet iemand een kaartje voor een paar tientjes, ik kan ze niet vinden?
[...]
...Misschien wel hier. Iets met een (s)video-in en opneemfunctie is voor jou al voldoende.

offtopic:
sorry, maar wtf is een dazzle? een systeem van pinnacle, ok...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 02:41 ]

Pagina: 1