Ik heb een oude samsung analoge camcorder
Graag wil ik wat met die beelden doen op de pc
bovendien ben ik fan van dual monitor
OK system specs
AMD XP2000+
VIA KT133A Chipset (Epox mobo)
512 mb sdram 1dimm
Matrox G550 GPU (DVI& D-Sub)
200 GB maxtor plus 10
CDRW 40/12/40 LITE-ON
CDRom 56X LITE-ON
PCI USB 2.0 4 aansluiting.
Op dit momet een 19" CRT
Goed een 17" TFT is onderweg (DVI)
Om wat met die videobeelde te doen zal ik wat moeten upgraden.
De CDrom speler gaat eruit en een dvd bradner NEC 3540 erin.
De twee poorten van mn videokaart ziten vol en op de korte termijn wil ik een 19" monitor aanschaffen ter vervanging van de 19" CRT.
Dus een nieuwe videokaart is dan ook wel handig, één met twee DVI aansluitingen.
Nu kwam ik dit tegen:
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=304638&cks=PRL
nVidia 6600GT AGP kaart aardig betaalbaar, al komt er nog wel zo'n passief zalman blok bij. Is dit iets? (en kan die blauwe zalmankoeling erop eigenlijk?)
Maar ik zou ook een All in Wonder kaart kunen nemen, daar gaat die passieve zalman koeling zeker op en hij is goed voor de videobewerking, echter maar 1 DVI dus bij de 19" TFT gelijk maar een PCI videokaartje met DVI erop, de 9800 voor het weinige gamen dat ik doe.
Wat er ook bestaat is van Pinacle, Dazzle of Dazlle, die sluit je op USB aan, maar is dit wat voor videobewerink met mijn systeem?
Als dit kan dan kan ik tot de aanschaf van de tweede TFT gewoon zo'n ding in de USBpoort hangen en dan die 6600GT aanschaffen, vermits die passieve zalman erop kan.
Nu goed genoeg getypt voor nu.
Ik zou erg erkentelijk zijn als er wat mensen mee zouden willen denken.
Gr. S.
Oh ja, budget, Voor de videokaart en video in oplossing met koeling wil ik maximaal zo'n €200 a 225 uitgeven, aangezien mijn systeem echt wel op z'n einde loopt qua technologie en er volgend jaar toch echt eens een moderner S939 systeem komt.
Graag wil ik wat met die beelden doen op de pc
bovendien ben ik fan van dual monitor
OK system specs
AMD XP2000+
VIA KT133A Chipset (Epox mobo)
512 mb sdram 1dimm
Matrox G550 GPU (DVI& D-Sub)
200 GB maxtor plus 10
CDRW 40/12/40 LITE-ON
CDRom 56X LITE-ON
PCI USB 2.0 4 aansluiting.
Op dit momet een 19" CRT
Goed een 17" TFT is onderweg (DVI)
Om wat met die videobeelde te doen zal ik wat moeten upgraden.
De CDrom speler gaat eruit en een dvd bradner NEC 3540 erin.
De twee poorten van mn videokaart ziten vol en op de korte termijn wil ik een 19" monitor aanschaffen ter vervanging van de 19" CRT.
Dus een nieuwe videokaart is dan ook wel handig, één met twee DVI aansluitingen.
Nu kwam ik dit tegen:
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=304638&cks=PRL
nVidia 6600GT AGP kaart aardig betaalbaar, al komt er nog wel zo'n passief zalman blok bij. Is dit iets? (en kan die blauwe zalmankoeling erop eigenlijk?)
Maar ik zou ook een All in Wonder kaart kunen nemen, daar gaat die passieve zalman koeling zeker op en hij is goed voor de videobewerking, echter maar 1 DVI dus bij de 19" TFT gelijk maar een PCI videokaartje met DVI erop, de 9800 voor het weinige gamen dat ik doe.
Wat er ook bestaat is van Pinacle, Dazzle of Dazlle, die sluit je op USB aan, maar is dit wat voor videobewerink met mijn systeem?
Als dit kan dan kan ik tot de aanschaf van de tweede TFT gewoon zo'n ding in de USBpoort hangen en dan die 6600GT aanschaffen, vermits die passieve zalman erop kan.
Nu goed genoeg getypt voor nu.
Ik zou erg erkentelijk zijn als er wat mensen mee zouden willen denken.
Gr. S.
Oh ja, budget, Voor de videokaart en video in oplossing met koeling wil ik maximaal zo'n €200 a 225 uitgeven, aangezien mijn systeem echt wel op z'n einde loopt qua technologie en er volgend jaar toch echt eens een moderner S939 systeem komt.