Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
De Rikaline 6033 heeft 32 kanalen
ik heb er nu 1 met 12 kanalen en die doet het aardig met TomTom Mobile

Ze zeggen op de site van rikaline dat de 6033 veel beter ontvangst heeft (ook binnen).
Maar klopt het dat hij met 32 kanalen een betere ontvangst heeft dan met 12 kanalen

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 17:31
Er zijn maar 12 satellieten, meen ik.....dus de ontvangst is niet beter door eventueel meerdere satellieten te zien. Wel kan de chipset (in dit geval van Epson) beter zijn dan de set die in een andere ontvanger zit (bijv SiRF 1, 2 of 3, of de Nemerix die in Adapt(-klonen) zit).

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

AnotherFruitcake schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:36:
Er zijn maar 12 satellieten, meen ik.....dus de ontvangst is niet beter door eventueel meerdere satellieten te zien. Wel kan de chipset (in dit geval van Epson) beter zijn dan de set die in een andere ontvanger zit (bijv SiRF 1, 2 of 3, of de Nemerix die in Adapt(-klonen) zit).
Nee, er zijn meer dan 12 satelieten maar het is zo ongeveer fysiek onmogelijk om er tegelijkertijd meer dan 12 te zien... Vanwege de positie van deze satelieten. Je GPS kan n.l. niet door de aarde heen kijken.

Verder helpen die 32 kanalen wel om een snellere fix te krijgen.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Het was al een mager topic, en nu nog een schop na meer dan een half jaar... Deze kan dus mooi op slot. :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Dit topic is gesloten.