Toon posts:

Excel auto copy-paste na invullen cel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het volgende mogelijk?

Ik wil graag dat excel een regel automatisc knipt/plakt (verplaatst) naar een ander werkblad zodra ik een cel in een rij (Bijv H5-H99) de waarde ja geef.
Op het moment dat ik dat fout doe (dus verwijder uit de cel op het nwe werkblad) en ik maak mn fout ongedaan, dan moet de cel weer teruggeplaatst worden naar het 1e werkblad. Kan dit?
Het gaat om een sheet waarop facturen (met nrs, bedrag, etc) staan. Zodra de factuur betaald is wil ik in een cel ja invullen (of alternatief?) zodat die regel naar een ander werkblad gekopieerd wordt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik wil...

Grtz

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Moet je even in vba kijken. Het keyword om te zoeken is onchange. Zodat je dus iets in vba bouwt in de trant van :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
onchange
if currentcolumn=H then 
    if currentcell.contents="ja" then
      copycurrentrow;
      pastecurrentrow(blad2) 
      delete currentrow
    end if
end if

Even wat met het onchange event spelen, in combinatie met een check op de kolom waarin je zit ( het mag alleen optreden als je in kolom H zit ) en dan een check of de huidige cel gevuld is met ja ( anders wordt alles meegekopieerd ). Volgens mij heeft vba geen cut/paste dus eerst via copy en dan pasten in blad2 en daarna het huidige record verwijderen.

Let op dit is pure 100% pseudo-code. Dit werkt niet zoals het nu beschreven staat. Maar eerst Alt-F11 voor VBA editor en dan F1 moet je toch meer dan genoeg kunnen helpen. Let wel op met het onchange event. Dit werkt gelijk als je een cel verlaat. Dus je regel is gelijk weg na een enter, meeste mensen vinden het duidelijker als je een knop maakt die dit doet zodat ze er zelf controle over hebben wanneer iets gebeurt, ipv dat een regel spontaan verdwijnt ( of je gooit er msgbox achteraan )