Toon posts:

Lan party

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik wil samen met een vriend een lanparty organiseren maar we weten niet welke switch/hub het beste is voor een lanparty we willen er een met 16 poorten.
kunnen jullie mij helpen om een goede switch/hub te vinden?
we willen er ong 40,- voor geven.
alvast bendank

michiel

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou zeggen, begin ns met wat rondkijken op internet, lees wat reviews, en zoek 1 die bij je budget past :)
Zelf heb ik er 1 voor een LAN party op Ebay gekocht, misschien een tip, met 40 euro kom je niet erg ver.

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 11-07-2005 21:19 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Neem een switch... 100Mbit/poort... En let erop dat niet 1 van je 16 poorten een uplink is; die wil nog wel eens niet werken qua LANnen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
kan je mij een voorbeeld van een goede switch geven?

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04 19:15
Aantal punten om op te letten zijn;

* Een switch! Geen hub.
* Full duplex 100mbit/s! 1000mbit/s is natuurlijk megenomen maar dat heb je denk ik niet voor 40 euro.
* Autosensing, hoeft niet, maar is handig. (volgens mij heb je dan straight en cross kabel ondersteuning)
* De interne overdrachts-snelheid, als je erg veel bestanden wilt gaan oversteuren, en minder gamen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:14:
kan je mij een voorbeeld van een goede switch geven?
Wil je goed of wil je voor 40 euro?

Sorry, maar voor die paar tientjes zou ik niet gaan shoppen voor een "redelijke" switch; mijn ervaring en kennis gaat dan al meer aan een paar honderd denken. Maar dan heb je tenminste een goede berg garantie, een gerespecteerd merk en later een redelijk verkoopwaarde tweedehands.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Als je lanparty organiseerd voor meer dan 24 man dan hoef je geen switch meer te kopen maar kan je er ook 1 'lenen' op basis van sponsoring. Kijk eens op de volgende site :

http://www.gameparty.net/gameparty/sponsoring/

Hier staan ook veel tips om een geslaagde party te organiseren.
De sponsoringeisen
Voor de sponsoringregeling hebben we een vijftal basisregels op gesteld, kun je niet aan de volgende regels voldoen, kijk dan onder verhuur

De lanparty moet non-commercieel zijn. D.w.z.: De lanparty mag niet worden georganiseerd met als doel er geld aan over te houden. Wij hebben geen problemen met mogelijke andere sponsors.
De lanparty moet plaats bieden aan 24 of meer personen
De lanparty moet minimaal 24 uur duren
De lanparty dient een website te hebben
Gameparty levert het volledige netwerk, geen deelnetwerken. Om de kwaliteit te waarborgen werken wij uitsluitend met onze eigen apparatuur.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

ach .. voglens mij is voor simpel game de gemiddelde switch wel goed zat .. voor gamen gebruik je toch maar een fractie van de bandbreedte van zo'n ding!

/me heeft hier een 3Com superstack II 24 poorts liggen.. maar nooit gebruikt omdat ik nooit lanparties voor zoveel man heb.. ach was gratis 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 21:20 ]

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Je kan dat materiaal ook gewoon huren, er zijn verschillende bedrijfjes die allerlei (lan)materiaal verhuren voor mooie prijzen.

Alleen zal dat wel iets meer zijn dan 40€, maar als je iedere deelnemer een kleine som vraagt kost het bijna niks.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor, maar hier is echt voldoende over te vinden.
Lees het stukje in de FAQ over switches en trek je conclusies : FAQ - Network Troubleshooting

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.