Toon posts:

[DNS] Verschillende zones per site?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat aan het spelen met DNS.

Single domain: Company.com

Ik heb verder diverse sites met elk 25 werknemers en een DC/DNS lokaal. Er zitten niet al te snelle WAN-links tussen. Ik gebruik verder Windows 2003 en Integrated zones.

Kan ik dan alles gewoon in 1 zone houden? (Zeg dat er 500 gebruikers, 50 servers en 100 printers zijn.)

Kan ik beter per locatie een zone maken? Wat is daarvan het voordeel?Traffic is er niet minder om? Is het alleen makkelijker voor de beheerder? Dus pietje.site1.company.com etc. Of zijn er ook nog andere overwegingen waarom ik diverse zones zou maken?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als je zoekt op windows 2003 server dns design in google kom je vast een heel eind.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:48:
Als je zoekt op windows 2003 server dns design in google kom je vast een heel eind.
Nou nee, niet echt. Ik heb ook al op technet gekeken maar echt veel wijzer wordt ik daar niet uit. Daar staat wel hoe het moet maar waarom niet echt.

Trouwens, jouw reply kun je in elk topic wel plaatsen. Niet echt nuttig IMHO.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:51:
[...]

Nou nee, niet echt. Ik heb ook al op technet gekeken maar echt veel wijzer wordt ik daar niet uit. Daar staat wel hoe het moet maar waarom niet echt.

Trouwens, jouw reply kun je in elk topic wel plaatsen. Niet echt nuttig IMHO.
Hoewel dit offtopic gaat is DNS design iets wat ik veel 2k3 boeken staat. Compleet met voorbeelden die je zo kunt vertalen in een voor jou geschikte oplossing. Een beetje meer research zelf doen mag dus wel imho. Je geeft verder totaal niet aan wat je zelf al hebt ondernomen om tot een goede oplossing te komen. Zo overbodig is mijn post dus blijbaar niet.

Lees bijvoorbeeld eerst onderstaande artikelen eens:

http://www.microsoft.com/...ns/nameadrmgmt/w2kdns.asp
http://www.examcram2.com/...cle.asp?p=102617&seqNum=4 (en alle voorgaande en nakomende hoofdstukken)

Dat zijn zo maar wat hits van google waar je een stuk verder mee kunt komen.

Ik zie dat je vrij nieuw bent op GoT. Ik raad je daarom aan de faqs eens goed door te nemen (met name met betrekking tot het maken van een startpost). GoT is niet een plek waar het de bedoeling is om even een vraag neer te "plempen" om een snel antwoord te krijgen. Men verwacht hier behoorlijk wat inzet van de topicstarter zelf. Mij is het nu totaal onduidelijk wat je zelf al hebt ondernomen om tot een goed resultaat te komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 11-07-2005 19:03 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Mja, Bor heeft er wel gelijk in dat dit in heel veel boeken en op heel veel sites behandeld wordt. DNS is namelijk de eerste stap in AD design en dáárover is weer ontzettend veel te vinden. Ga dus inderdaad zelf eerst eens wat uitzoeken, dit is wat magertjes.

Dit topic is gesloten.