Toon posts:

K8N* Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 14 dagen een nieuw K8N moederbord gekocht, maar sindsdien kan ik geen zware 3D Toepasingen meer draaien. Al na enkele seconden stopt hij dan met draaien. Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat het in de voeding zou moeten zitten. Want ondertussen heb ik al een andere VGA-kaart geprobeerd, een ander moederbord (K8N-e Deluxe) omdat ik dacht dat het daar aan kon liggen. Maar het lijkt allemaal niets uit te maken. Heb ook nog in de gouwigheid nieuwe biosversie erop gegooid (1006). maakt ook niets uit
Op dit moment heb ik een 300W AOpen voeding zoals die bij de HQ48 kasten is geleverd. Echter deze heeft maar 15A op de +12V zitten, wat denk ik wel een beetje weinig is als ik de verhalen op het forum zo lees.

Wat is aan te raden voor het volgende systeem als voeding te nemen:

- Asus K8N-e Deluxe
- AMD64 3000+ s754
- 1GB Kingston 400MHz DDR Geheugen
- 40 GB HDD (Maxtor)
- 120 GB HDD (Western digital)
- Nec 8x DVD Brander
- AOpen 16x DVD-player
- AOpen Geforce FX5600 128 MB Geheugen

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29
Ik heb een MSI K8N (NEO FSR) en krijg ook problemen bij het overklokken van de videokaart. De voeding (300Watt) lijkt het niet te trekken. Tevens heb ik het probleem dat wanneer de pc in slaapstand is geweest hij er niet meer uit komt. Hij start dan in veilige (bios)modus dus op lagere snelheid (ook overgeklokt).

Als ik jou was zou ik eens proberen de voeding te vervangen.

[ Voor 30% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 11-07-2005 18:44 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Het kan inderdaad goed de voeding zijn. Meestal kun je dit goed testen door een zwaar spel of zware burnintest te draaien. Het systeem crashed dan meestal direct.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar goed, dat heb ik dus gedaan. De PC Gaat hangen bij meerdere spellen:

- Counter-strike 1.6
- Battlefield 2

Toen ik probeerde om 3D Benchmark te draaien gingen het hele spulletje ook hangen. (Logisch....)
Bij minder zware spellen had ik het probleem niet, zoals Empire Earth 2 draait gewoon door. (Hoewel ik me afvraag of dat ook geen zwaar spel is)

Herinstallatie Windows XP SP2 heeft tot nog toe geen effect gehad, dus aan Windows ligt het ook niet.