Toon posts:

[WiFi] Verbinding weg na exact 15 seconden

Pagina: 1
Acties:
  • 608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hardware
Een Linksys WRT54G wireless router
Een Linksys WMP54G PCI netwerkkaart
Een Linksys WPC54G PCMCIA netwerkkaart

Software
WPA-PSK AES via wireless zero configuration (Windows XP SP2)

Probleem
De verbinding op twee laptops met de WPC54G is perfect.
De verbinding op mijn PC met de WMP54G valt na exact 15 seconden weg. In die 15 seconden kan ik wel mail ophalen en internetten. WIndows geeft nog wel aan verbinding te hebben, strenght excellent zelfs, maar er komt geen pakket meer binnen.

Na maanden klooien heb ik het opgegeven en heb ik een nieuwe router EN een nieuwe wireless PCI kaart gekocht. Resultaat: niets veranderd. Laptop doet het perfect, PC verbinding na 15 seconden weg.

Details:
- Zonder enige wireless beveiliging doet mijn PC het wel langer dan 15 seconden.
- Met de bijgeleverde 3COM software (die wireless zero configuration uitschakelt) gebeurt precies hetzelfde

Wie o wie kan mij helpen. Ik ben radeloos.

Verwijderd

Je hebt niet toevallig een andere PC waarmee je kunt testen? (Met dezelfde kaart dus?)

Je zou anders tussen de PC en de laptop een ad-hoc kunnen opzetten en dan even pingen naar elkaar voor 15 minuten. Als de pc dan weer weg gaat ligt het in ieder geval aan de pc.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Microsoft heeft een update uitgebracht die ik een hoop problemen heb zien verhelpen. Dat is tegenwoordig altijd de eerste die ik installeer bij WiFi problemen op XP. Deze update levert WPA2 ondersteuning als de kaart dat aan kan. Nou gebruik je geen WPA2 maar nog gewoon WPA maar aangezien AES de verplichte nieuwe cipher is voor WPA2 is er een grote kans dat er voor jouw AES toepassing ook wel iets verbeterd is. Probeer het eens:

http://support.microsoft.com/?id=893357

Het zou trouwens wel iets met de key-rotation te maken kunnen hebben. Bij WPA met TKIP wordt de key met een bepaalde interval gewisseld (standaard vaak iets van 15 minuten) en als er dan iets mis gaat zie je vaak dat de eerste tijd het goed gaat en precies na de interval-tijd valt hij weg omdat hij geen nieuwe key krijgt. 15 seconden is dan trouwens wel weinig. Daarbij, bij mijn weten gebruikt AES geen key-rotation (of is het althans niet strikt noodzakelijk) maar misschien is het wel een stapje op weg. Je symptomen (wel verbinding, geen verkeer) lijken in ieder geval op een key-uitwisselingsprobleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Maurits van Baerle op 11-07-2005 19:05 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:43:
Je hebt niet toevallig een andere PC waarmee je kunt testen? (Met dezelfde kaart dus?)

Je zou anders tussen de PC en de laptop een ad-hoc kunnen opzetten en dan even pingen naar elkaar voor 15 minuten. Als de pc dan weer weg gaat ligt het in ieder geval aan de pc.
Helaas heb ik geen andere PC om mee te testen. Maar als het met twee laptops wel werkt lijkt het me aan de PC te liggen. Het vreemde is alleen dat nu al drie verschillende kaarten hetzelfde resultaat hebben.
Microsoft heeft een update uitgebracht die ik een hoop problemen heb zien verhelpen.
Ik heb de update geinstalleerd. Helaas geen vooruitgang.

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:41
Hoelang heb je Group Key Renewal ingesteld op je WRT54G? Te vinden onder Wireless -> Wireless Security.

Verwijderd

Topicstarter
soganta schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:45:
Hoelang heb je Group Key Renewal ingesteld op je WRT54G? Te vinden onder Wireless -> Wireless Security.
Die staat standaard op 3600 en heb ik niet veranderd.

• soganta
Welke versie WMP54G gaat het hier om? Want de WMP54G v1 en v2 zijn van Broadcom en de WMP54Gv4 is van Ralink. Je kunt derhalve drivers gebruiken van die fabrikanten, deze zijn namelijk recenter geupdate.
Voor de WMP54Gv1 & v2 (gebruik ik zelf ook): ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp30001-30500/SP30380.exe
Voor de WMP54Gv4: http://www.ralinktech.com/supp-1.htm (11g-RT2500 recentse pakken)

Verwijderd

Topicstarter
soganta schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:51:
Welke versie WMP54G gaat het hier om? Want de WMP54G v1 en v2 zijn van Broadcom en de WMP54Gv4 is van Ralink. Je kunt derhalve drivers gebruiken van die fabrikanten, deze zijn namelijk recenter geupdate.
Voor de WMP54Gv1 & v2 (gebruik ik zelf ook): ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp30001-30500/SP30380.exe
Voor de WMP54Gv4: http://www.ralinktech.com/supp-1.htm (11g-RT2500 recentse pakken)
Het was de v2 versie.

Momenteel heb ik echter de 3COM 11a/b/g wireless PCI er in zitten (3crdag675) met exact hetzelfde probleem. Ik word helemaal gestoord er van.

• soganta
Hmm dan lijkt het probleem toch bij Windows te liggen, er is een Registry Patch die bij sommige mensen het probleem verholpen heeft: http://www.broadbandreports.com/forum/remark,9477562 installeren, rebooten en WZC gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
soganta schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:02:
Hmm dan lijkt het probleem toch bij Windows te liggen, er is een Registry Patch die bij sommige mensen het probleem verholpen heeft: http://www.broadbandreports.com/forum/remark,9477562 installeren, rebooten en WZC gebruiken.
Bedankt voor jullie hulp allemaal, helaas heeft nog niets geholpen. Nog meer ideeen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35
Welke firmware heb je op je WRT54G? Originele linksys of een 3rd party? En heb je die al eens geupgraded?

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:58:
Welke firmware heb je op je WRT54G? Originele linksys of een 3rd party? En heb je die al eens geupgraded?
De laatste HyperWrt en de laatste Linksys firmware heb ik geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Laatste poging, heeft iemand een idee?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een WRT54G en laptopkaartje.

Opgelost door de software van Linksys niet te gebruiken en te deinstalleren. Wireless driver van laptopkaartje geupdate en laatste firmware te gebruiken van router.

Ik denk zelf dat het niet gebruiken van de merksoftware het probleem heeft opgelost. Ik hoop dat het werkt. Succes! :O

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
is er toevallig het Odyssee protocol in je wireless adapter geinstalleerd?
verwijder deze eens uit je eigenschappen van je draadloze kaart.
Pagina: 1