Toon posts:

[VPN] VPN client voor Win98,win2k,winxp (CLI)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een VPN client die zo klein mogelijk is en unattented kan installeren/plaatsen.

- Rasdial.exe van Xp werkt leuk maar is naar mijn weten alleen geschikt voor Xp.
- VPN client van Cisco moet geinstalleerd worden, vpnclient.exe is CLI(Command Line Interface) maar die heeft weer een profiel nodig en een config file die je alleen krijgt na een installatie.

Nu vroeg ik mij af of jullie misschien nog een goeie VPN client weten die klein is qua formaat en goed kan werken met PPTP en zowel IPSEC?

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 14:41
Wat dacht je van Hamachi?

Verwijderd

RASDIAL werkt bij mij ook al met een NT4 bak, alleen moet je wel effe PPTP installeren.
Win2000 moet het dan ook snappen vind ik, XP en 2003 weten in elk geval sowieso wat je bedoelt met PPTP RAS.

Ik gebruik persoonlijk de RUVPN IPSec clients van Watchguard, maar ik heb dan ook Watchguard Fireboxes als firewalls overal. Volgens mij moet de client echter wel in staat zijn een random andere IPSec compliant bak te gebruiken als VPN server... Ik denk alleen dat je een client license nodig hebt.

MS heeft zelf een nette L2TP/IPSec client beschikbaar voor ouwe Win dozen, op http://www.microsoft.com/.../bulletins/l2tpclient.asp

Dit is een GPL vpn clientje, ik weet écht niet wat je er mee moet, maar het ziet er zinvol uit.
http://vpn.ebootis.de/

en de rest kun je vinden op
http://www.google.nl/sear...nl&q=windows+IPSEC+client

GLHF

Verwijderd

Topicstarter
Ah, thx. Ik zal de links ff doornemen en kijken of ik er wat aan heb. Mijn bevindingen zal hier ik wel ff laten weten.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is helaas niet wat ik zoek, ik heb een client nodig die ik mee kan sturen met bijlages bijv. en dan verbinding kan maken met een VPN server.

Iets in de geest van vpnclient.exe /connect (ip adres) (gebruikersnaam) (wachtwoord) (etc.)
Of met een configuratie bestand. Iemand nog een idee?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De meeste software kan je met een packager verpakken als bijvoorbeeld .msi, zodat deze zonder tussenkomst van de user wordt geinstalleerd. Ook kan je deze customizen. Voor andere OS'en dan 2000/XP zou je dit ook moeten kunnen doen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:23:
De meeste software kan je met een packager verpakken als bijvoorbeeld .msi, zodat deze zonder tussenkomst van de user wordt geinstalleerd. Ook kan je deze customizen. Voor andere OS'en dan 2000/XP zou je dit ook moeten kunnen doen :P
Als het alleen Xp en 2000 zou zijn dan was dit geen probleem geweest. Ik ben op zoek naar een VPN client die niet allerlei rotzooi mee installeerd. Kijk naar Rasdial.exe bijna perfect in 1 bestand.
Het zou mooi zijn als die client niet geinstalleerd hoeft te worden op desbetreffende pc's.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 stiekem heel blij is dat dat er (nog) niet is en denkt aan security breaches

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 08:48:
/me stiekem heel blij is dat dat er (nog) niet is en denkt aan security breaches
/me Is er niet mee eens, dan zou je VPN server maar beter moeten beveiligen ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 denkt dat Iznogoud het niet helemaal snapt.
* alt-92 doelt op gebruik in backdoors en dergelijke.
* alt-92 gebruikt cert-based logins voor RRAS.

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 14-07-2005 13:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
/me Vind het een beetje domme manier van communiceren
/me Snapt inderdaad niet wat je bedoelde
/me Houd er nu mee op met deze manier van communiceren

Ik snap nu wel wat je bedoelt 8)7 , Maar dat is niet mijn insteek en dat neem ik aan dat je het ook wel had begrepen. Maar om heel lang verhaal kort te maken, ik ben er nog niks mee opgeschoten en met diverse programma's is het nog niet gelukt. Iemand nog suggesties?
Pagina: 1