Ik kan bij pcsnel.nl bij een Acer Aspire voor 40excl. een 60GB 7200RPM schijf laten installeren ipv een 100GB 5400RPM, nu vraag ik mij af of 7200RPM wel de moeite waard is? (1.7Ghz Centrino, 1024MB), en of het niet voor veel warmte problemen gaat zorgen?
Verwijderd
Meer warmte, meer herrie, 40 GB minder en voor dat genoegen betaal je € 48 meer 
Weet je wel zeker dat je dat wil, waarom vind je die rpm's zo belangrijk voor een laptop?
Antwoord: Lijkt me niet handig
Weet je wel zeker dat je dat wil, waarom vind je die rpm's zo belangrijk voor een laptop?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 16:52 . Reden: antwoord erbij ]
De warmteproblemen zullen wel meevallen.
Een 7.2k rpm HD is wel een tikje sneller (lees: je zult het verschil wel merken) maar die 100 GB HD is aan te bevelen, omdat deze (zeker voor een laptop) voldoet, maar wel meer opslag bied.
Natuurlijk, als je op prestaties staat en daarvoor 40gb wilt inleveren, dan moet je voor die 7200 rpm hd gaan.
Een 7.2k rpm HD is wel een tikje sneller (lees: je zult het verschil wel merken) maar die 100 GB HD is aan te bevelen, omdat deze (zeker voor een laptop) voldoet, maar wel meer opslag bied.
Natuurlijk, als je op prestaties staat en daarvoor 40gb wilt inleveren, dan moet je voor die 7200 rpm hd gaan.
Ik zou voor een 5400 rpm gaan . Deze presteert goed voor een laptopschijf, bespaart stroom en is stil.
Maar als je van stroomslurpende hd's houdt, niet mobiel bent en van geluid houdt. Is een 7200 rpm zeker een goede keus
Maar als je van stroomslurpende hd's houdt, niet mobiel bent en van geluid houdt. Is een 7200 rpm zeker een goede keus
Uit een test op toms hardware bleek juist dat stroomverbruik, warmte en geluidstoename bij een 7200rpm echt minimaal is tov een 5400. En het snelheids verschil was wel te merken. Dus als je het geld ervoor over hebt zijn er eigenlijk geen nadelen aan.
Edit: beetje kromme zin. 7200 is gewoon sneller zonder dat je op andere vlakken inlevert (behalve dan financieel).
Edit: beetje kromme zin. 7200 is gewoon sneller zonder dat je op andere vlakken inlevert (behalve dan financieel).
[ Voor 20% gewijzigd door Polster op 11-07-2005 16:58 ]
Die 40GB minder zal ik niet merken, 60GB zal ik al niet eens volkrijgen, niet iedereen is een leecherVerwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:52:
Meer warmte, meer herrie, 40 GB minder en voor dat genoegen betaal je € 48 meer
Gaat mij vooral om de algemene prestaties van dat ding, aangezien ik ook spellen en wat zwaardere apps zal draaien, vraag ik mij af of het het waard is, 7200RPM kan nl. behoorlijk warm worden. En stroomgebruik was ik even vergeten
Die 40GB minder zal ik niet merken, 60GB zal ik al niet eens volkrijgen, niet iedereen is een leecher 
Gaat mij vooral om de algemene prestaties van dat ding, aangezien ik ook spellen en wat zwaardere apps zal draaien, vraag ik mij af of het het waard is, 7200RPM kan nl. behoorlijk warm worden. En stroomgebruik was ik even vergeten
Ik ga hem ook mee naar school nemen, dus dat ik zeker belangrijk.[/quote]
Dan zou ik voor de 7200 rpm gaan, als je die 40 GB niet mist, en je draait games en zware apps, dan is de keus volgens mij snel gemaakt
* Hoogie2004 gaat voor de 100GB, ik krijg die wel vol
Dan zou ik voor de 7200 rpm gaan, als je die 40 GB niet mist, en je draait games en zware apps, dan is de keus volgens mij snel gemaakt
* Hoogie2004 gaat voor de 100GB, ik krijg die wel vol
op tweakers.net staat ook een test tussen verschillende schijven. Ik persoonlijk zou de 5400 nemen om de eerder genoemde redenen; meer ruimte voor minder geld, stiller, zuiniger en minder warm.
Verwijderd
Ik vraag me overigens ook nog evene af of 5400 rpm wel een bottleneck is voor zware games en apps.
De beperkende factor zal op een laptop toch al gauw ergens anders zitten verwacht ik (even afhankelijk bvan de specs van het apparaat)
Maar stroomverbruik is idd ook een goede overweging, is een beetje jammer als je een laptop neemt en dan nog steeds continu op zoek bent naar een stopcontact
Overigens krijg je 100 GB vast wel vol hoor, gewoon een kwestie van stug volhouden
Ik neem aan dat die spellen van je ook een redelijk fors beslag op je hd zullen leggen.
De beperkende factor zal op een laptop toch al gauw ergens anders zitten verwacht ik (even afhankelijk bvan de specs van het apparaat)
Maar stroomverbruik is idd ook een goede overweging, is een beetje jammer als je een laptop neemt en dan nog steeds continu op zoek bent naar een stopcontact
Overigens krijg je 100 GB vast wel vol hoor, gewoon een kwestie van stug volhouden
Ik heb zelf een 7200 in mijn laptop en ik ben hier erg tevreden over. Geen last van de warmte en stroomverbruik valt ook erg mee. Ik kan nog steeds 4 uur met mn accu!
Pagina: 1