X800XL fan draait niet, maar is niet defect.

Pagina: 1
Acties:

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Topicstarter
Ik heb al het één en ander lopen zoeken, maar mijn vraag nog niet tegengekomen.
Ik heb een sapphire X800XL ontvangen, waarvan de fan niet draait. Gelukkig is dit een garantie kwestie, maar ik ben toch benieuwd of deze op één of andere wijze, gezekerd is dmv een smd zekering of dat dit echt in de besturing van een chip zit.
Als het wellicht een smd zekering is, dan stuur ik de kaart niet op en plaats er dan zelf wel een nieuwe in.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Waarom zelf vervangen en zo je garantie laten vervallen, als het nog mooi onder garantie zit :?

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

pcies..... wordt een dure zekering dan...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

volgens mij zit het zo.
de fan zit op de plaat van de videokaart aangesloten.
deze trekt de stroom uit de agp/pci-e sleuf en de extra stroom aansluiting.
je software of chip houd de warmte in de gaten en regelt de snelheid.
dus volgens mij is de doorgifte van de stroom ergens doorbroken op je kaart.
en dit is volgens mij geen smd zekering ofzo.
kan het mis hebben natuurlijk, maar waarom moeilijk doen als je hem terug kan sturen ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:30
gewoon RMA'en dan kan je later alsnog die andere fan erop zetten :P
En als de kaart dan alsnog kapot gaat heb je een werkende stock fan die je dan weer op je kaart terug kan plaatsen :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Topicstarter
spyros schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:27:
gewoon RMA'en dan kan je later alsnog die andere fan erop zetten :P
En als de kaart dan alsnog kapot gaat heb je een werkende stock fan die je dan weer op je kaart terug kan plaatsen :+
Tuurlijk kan ik hem rma'en, maar ik ga er toch een voltmod op uitvoeren, dus dan is de garantie er ook weer vanaf. Ik was gewoon benieuwd of er een beveiliging opzit, of dat de regelchip gelijk defect is.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Ik heb het een keer gehad met een X850 Pro. Het lag daar aan de software. Dus gooi alle drivers er af ook ATi tools en ATI Tray tools. Een van de laatste heeft het bij mij veroorzaakt. Later alles er opnieuw op gezet en de fan werkte toen weer netjes. Tis het proberen waard lijkt mij zo. Het had te maken met de handmatige fan control settings die niet werkte.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

ik zou er gewoon een VF700-cu opgooien als je toch voltmods gaat uitvoeren. dus gewoon koeler eraf en een zalman erop :)]
Pagina: 1