kabel via de uplink poort?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik keek in de search ff waar m'n uplink poort op m'n 10 mbits hub voor is,(ben een newbie op netwerk gebied) kwam ik een vaag bericht tegen dat je je kabelmodem ook aan de uplink poort kan hangen........
Nu is mijn vraag(krijg maandag kabel *D )
wat is beter: kabelmodem in de uplinkpoort en twee computers aan de hub of
een computer aan het kabelmodem en internetdelen (w98) via de hub
tnx alvast :+

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Je moet je internet delen via een pc. Zowel de pc's als het modem in de hub kan niet.

Genoeg draadjes op GoT daarover ;)

Verwijderd

Ik heb er toevallig gisteren wat mee geknoeid. Via de uplink op je hub is het kabelmodem aan te sluiten. Als je dan 1 PC aansluit en opstart waar bij je de ip, etc vanzelf toegewezen krijgt werkt Internet op die PC. Daarna kun je bijvoorbeeld via ipconfig wat info opvragen en zelf invullen bij TCP/IP. Dan werkt het nog steeds, en je hebt dan een vast IP.

Als je daarna een tweede PC aansluit wordt deze gezien in het netwerk. Maar je kunt niet naar elkaar pingenf (beide vast IP). Ook kan de tweede PC geeen gebruik maken van Internet. Echt bestanden van PC naar PC werkt wel.

Dan zou ik zeggen, zet Proxy+ op de ene met Internet en je heb het ook op de andere. Zonder twee netwerkkaarten en bijzondere instellingen. Maar dit werkt niet wat je kunt niet pingen.

Ik begrijp niet waarom de PC's elkaar niet kunnen pingen, ondanks een vast IP-adres. Want als dat zou werken werkt Proxy+ ook! Heeft hier iemand een idee over?:?

Verwijderd

je kunt je kabelmodem niet op je hub aansluiten als daar ook je pc's op aangesloten zitten (verbeter me waarneer ik het niet goed heb)

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Op zaterdag 13 januari 2001 14:37 schreef Martin18 het volgende:
[..]
allemaal leuk en aardig... MAAR... stel, ik prop 1 pc dr in, en die krijg ip'tje van kabel prov, en 2e machine geef je 192.168.0.2 of whatever, als ik dan even logisch denk, dan kan iemand die in hetzelfde subnet zit als jij, ff een ping op 192.168.0.2 droppen, en dan ziettie dat jou pc'tje online is... en kun je dus ook die shares gebruiken... correct me if i'm wrong, maar zoiets dergelijks is volgens mij toch mogelijk?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op zaterdag 13 januari 2001 14:37 schreef Martin18 het volgende:
Ik begrijp niet waarom de PC's elkaar niet kunnen pingen, ondanks een vast IP-adres. Want als dat zou werken werkt Proxy+ ook! Heeft hier iemand een idee over?:?
Stel, PC1 heeft provider IP-adres 111.222.333.001, met masker 255.255.255.0, dus zit op netwerk 111.222.333.0.
PC2 heeft IP-adres 192.168.0.1, met masker 255.255.255.0, dus netwerk 192.168.0.0.
Ondanks dat PC1 en PC2 op hetzelfde kabeltje zitten, zitten ze logisch niet op hetzelfde netwerk.
Wat je het beste kunt doen is dan PC1 op diezelfde netwerk-kaart een 2e IP-adres geven, bijv. 192.168.0.2. Dat is in de meeste OS-en geen probleem, dan maakt die netwerk-kaart logisch deel uit van 2 verschillende netwerken die "toevallig" over hetzelfde kabeltje lopen.

Overigens zijn PC's met IP-adressen in de "stand-alone"-reeksen, zoals 10.x.x.x en 192.168.x.x redelijk veilig, omdat vanaf het Interniet niet naar deze adressen gerouteerd kan worden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Passenger
Op zaterdag 13 januari 2001 17:27 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Overigens zijn PC's met IP-adressen in de "stand-alone"-reeksen, zoals 10.x.x.x en 192.168.x.x redelijk veilig, omdat vanaf het Interniet niet naar deze adressen gerouteerd kan worden.
er hoeft ook niet geroute te worden... wat dacht je van mensen die ook op die 111.222.333.0 zitten? leuk als je dan een paar shares volledig open hebt staan... :(

Verwijderd

Een subnet wil niks zeggen over je eigenlijke ip adres. Met het subnet geef je alleen maar de condities aan wanneer je computer contact opneemt met de gateway.

Dacht ik zo.

Verwijderd

voor zoiets gebruik je dan toch een router?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op zaterdag 13 januari 2001 17:27 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Stel, PC1 heeft provider IP-adres 111.222.333.001, met masker 255.255.255.0, dus zit op netwerk 111.222.333.0.
PC2 heeft IP-adres 192.168.0.1, met masker 255.255.255.0, dus netwerk 192.168.0.0.
Ondanks dat PC1 en PC2 op hetzelfde kabeltje zitten, zitten ze logisch niet op hetzelfde netwerk.
Wat je het beste kunt doen is dan PC1 op diezelfde netwerk-kaart een 2e IP-adres geven, bijv. 192.168.0.2. Dat is in de meeste OS-en geen probleem, dan maakt die netwerk-kaart logisch deel uit van 2 verschillende netwerken die "toevallig" over hetzelfde kabeltje lopen.

Ik vind het knap als jij een IP adres hebt als 111.222.333.001... Een IP is 32 bit, max 2^(32/4) = 256... Dit kan dus gewoon niet...:)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Jongens luister!!
hier in Maastricht kun je een extra IP-adres krijgen van @home (kabelinternet) om zo met meerdere computers in 1 huis te kunnen internetten. Hier heb je voor nodig een hub, kabelmodem in uplink (kabelmodem staat op zijn beurt weer in verbinding met hub/switch in de @home centrale) en de twee comp's in de overige poorten...Klaar!!!!

tweede Pc een ander Ip-adres geven als die van de eerste Pc en je kunt internetten en je hebt een permanent netwerk in huis, die hub staat altijd aan :)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het kan alleen als je @home meer geld doneert en een 2e IP krijgt. Als je dit niet wil, dan moet je een pctje hebben met 2 nic's, één naar inet, één naar je LAN. Deze compu moet dan uiteraard wel continu aanstaan in combinatie met winroute of een ander progje (freesco is gratis en werkt ook perfect).

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wat kost dan meer:
1. tientje extra per maand voor een extra IP-adres.
2.Een Pc de hele maand aan laten staan!

ik ga voor de eerste in ieder geval (loopt bij mij al 3 maanden perfect)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

ja, en als je nou 6 computers hebt zoals hier ? ow, 'gewoon' ff 60 piek extra betalen? dacht ut niet! @home kost al genoeg :(

• Passenger
Op zaterdag 13 januari 2001 19:31 schreef Martijn het volgende:

[..]
Ik vind het knap als jij een IP adres hebt als 111.222.333.001... Een IP is 32 bit, max 2^(32/4) = 256... Dit kan dus gewoon niet...:)
snap je nou gewoon niet dat het hier om een voorbeeld ging of _WIL_ je dat niet snappen? :r

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 13 januari 2001 19:47 schreef RAID-0 het volgende:
Wat kost dan meer:
1. tientje extra per maand voor een extra IP-adres.
2.Een Pc de hele maand aan laten staan!

ik ga voor de eerste in ieder geval (loopt bij mij al 3 maanden perfect)
En toen kwamen er een aantal vrienden op bezoek, LAN party! Sorry jongens, jullie kunnen niet internetten, we kunnen ook niet met z'n allen op een UT server joinen, want ja: ik heb maar twee IP's. Dan maar ff @home bellen, nog even een paar ip's aanvragen. Hallo, met raid-0, mag ik nog 5 ip's, dan kunnen we lekker met z'n allen intersnerten. Huppa, weer 50,- per maand

DUS: DON'T DO IT!

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Pagina: 1