[VBA / AccessMacro] Subform Requery

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik heb een tabel (tableKU) met "key-users", deze tabel kan ik via een form (formKeyUser) updaten (mensen toevoegen, verwijderen)

Nu heb ik een form waarop problemen gelogd worden. aan ieder probleem moet een "KeyUser" gehangen worden. Hiertoe staat er op de form een dropdown die gebruik maakt van de row source type "Table Querey" van tabel tableKU. Het kan zijn dat tijdens het invullen van de form er besloten wordt dat iemand moet worden toegevoegd aan de lijst van key users. Daarom is op deze form een knopje wat formKeyUser oproept aangebracht. Dit knopje roept via een macro (openform) formKeyUser op. Ik kan dan de persoon toevoegen. Ik heb ook een mooi sluiten knopje wat via een macro (save / close) de form saved en sluit. dan ben ik weer terug in mij form met Key User dropdown, hier is echter nog niets veranderd in de dropdown.

Ik heb al aardig wat geprobeerd en verwacht dat ik iets moet requeryen.. maar zodra ik gebruik maak van requery na de close in de macro ... (op welke wijze ik de control ook instel).. hij doet het niet..

ik ben geen VB held, dus heb ik er steeds omheen gewerkt.. maar het lijkt er op dat ik er nu niet onderuit kom.
Kan iemand me helpen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

VBA en alle andere dingen die met Officepakketten te maken hebben mogen tegenwoordig in Officesuites en -software. :)

PW>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

Je kunt toch gewoon doen:

formname.dropdownboxnaam.requery

Dit doe je als je voordat je het formulier sluit. (op de save/close button dus.)

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
werkt helaas niet, met:
newpegasus schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:08:
formname.dropdownboxnaam.requery
of in de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Private Sub Command7_Click()
On Error GoTo Err_Command7_Click

[Polls_SubForm_Maintain].[PollID].Requery

DoCmd.Close

Exit_Command7_Click:
    Exit Sub

Err_Command7_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Command7_Click

End Sub

krijg ik de foutmelding: Object doesn`t support this property or method.

Zodra ik de punt zet achter de FormNaam krijg ik automatisch een dropdown waar o.a. requery bij staat... maar na de dropdownboxnaam krijg ik die dropdown niet.

=>off-topic: Waar kan ik goede tutorial VB vinden (mag ook in boekvorm)

• newpegasus

newpegasus

Hertog

Dit probleem heb ik ook wel eens gehad, ik heb het als volgt opgelost:

Zorg dat je in je subformulier iets met VBA doet (ook al is het alleen maar commentaar.) Hierdoor komt het subformulier in de VBA editor erbij te staan met de naam: Form_Polls_SubForm_Maintain (in jouw geval.)

Op deze manier zou je wel de dropdownbox aan moeten kunnen spreken met:
Form_Polls_SubForm_Maintain.dropdownboxnaam.requery

Beetje omslachtig, maar werkt wel. Het probleem zit hem erin dat je op een of andere manier niet rechtstreeks een element op een subformulier kunt aanspreken volgens mij.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Form_Polls_SubForm_Maintain stond er al bij..

wat ik er niet bij verteld heb maar misschien toch relevant blijkt te zijn.. De Subform staat op een tabblad die ook weer in een subform staat..

Dus:
Form Menu
SubForm per issue
Sub SubForm op tabblad met KeyUsers
=> het knopje dat verwijst naar formKeyUser staat op dit laatste Sub SubForm.

moet ik deze gelaagdheid ook terug laten komen in de VB requery opdracht?

• newpegasus

newpegasus

Hertog

Nee als het goed is niet want je wil alleen de dropdownbox op het betreffende subformulier requeryen, je spreekt het element rechtstreeks aan. (is misschien niet echt netjes, maar zou wel moeten werken.)

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
kan het uitmaken dat dat de gegevens in een datasheet staan?

• newpegasus

newpegasus

Hertog

Ik ben een beetje verward wat nou precies de bedoeling is, zou je niet een screenshot ofzo kunnen maken en dan precies erbij wat de bedoeling is? Ik denk dat dat erg zou helpen.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
het is gelukt,

ik snapte niet goed wat je bedoelde met die comment.. werkt als een trein!! bedankt, super hulp!!

Waar hoe heb je VB geleerd? ik zou er graag wat tijd in steken om het beter te leren..

• newpegasus

newpegasus

Hertog

Geen dank :).

Ik heb mijn eerste propedeuse jaar van de Informatica opleiding in Arnhem afgerond. Een half jaar lang hebben we met 5 man aan een project moeten werken, en raad eens wat het onderwerp was...Ontwerp een databaseapplicatie voor een bedrijf in MS Access. Zo leer je vanzelf VBA omdat je tegen de beperkingen van Access aanloopt. Het was erg leerzaam, maar ook wel saai op een gegeven moment.

Beste manier om VBA te leren is door een probleem te zoeken en daarvoor een oplossing te maken. Op internet (MSDN bijvoorbeeld) staat nogal wat hulp en ook de help functie die bij Access en VBA zitten hebben mij meer dan eens geholpen. Maar als je naar de bieb gaat verwacht ik dat er vast ook boeken over VBA zijn, neem eens een kijkje.

Maar mijn advies blijft: gewoon blijven proberen. Kan heel frustrerend zijn, maar je leert er veel van!

Succes verder.
Pagina: 1