Toon posts:

hulp met html div

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen ik zit met het volgende probleem

ik gebruik voor een pagina div's

nu wil ik alleen dat er onder de div's altijd een stuk tekst staat.. maar dit werkt nu niet omdat de div er overheen gaat :S..

hoe los ik dit op ??

zie hier de code

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<TABLE id="TableTemplate" cellSpacing="0" cellPadding="0" width="100%" border="0">
    <TR class="AXDBTableFormDataView">
        <TH class="AXDBTableFormDataView" vAlign="top" noWrap align="left" colSpan="3">
        </TH>
    </TR>
    <TR>
        <TD class="NotActiveTab" id="TDTab1" onclick="Tab('Tab1')" noWrap>blaat</TD>
    </TR>
    <TR>
        <TD>
            <DIV id="Tab1" style="Z-INDEX: 100; VISIBILITY: hidden; POSITION: absolute">
                <table>
                    tekst die over mijn tekst aan de onderkant gaat
                </table>
                </div>
        </TD>
    </TR>
</TABLE>

Tekst aan de onderkant

Hoop dat jullie me kunnen helpen :D:D

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Nog een Div om de bestaande Div? En dan de buitenste een z-index geven..
Het heeft trouwens weinig zin om een div (die als layer werkt) in een tabel te zetten. De positie van zo'n div wordt namelijk bepaald door de left: richt: top: en bottom: properties in CSS.

[ Voor 58% gewijzigd door Bram77 op 11-07-2005 15:27 ]

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 08:26

Blauw

De Schreeuw

Heb je dit zelf zo geklopt, of met een of ander progsel gegenereerd?

Verwijderd

Topicstarter
okay daar noem je me een punt .... maar dan zal je het zo krijgen ..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<TABLE id="TableTemplate" cellSpacing="0" cellPadding="0" width="100%" border="0">
    <TR class="AXDBTableFormDataView">
        <TH class="AXDBTableFormDataView" vAlign="top" noWrap align="left" colSpan="3">
        </TH>
    </TR>
    <TR>
        <TD class="NotActiveTab" id="TDTab1" onclick="Tab('Tab1')" noWrap>blaat</TD>
    </TR>
    <TR>
        <TD>
<DIV id="Tab1" style="Z-INDEX: 100; POSITION: absolute">
            <DIV id="Tab1" style="Z-INDEX: 100; VISIBILITY: hidden; POSITION: absolute">
                <table>
                    tekst die over mijn tekst aan de onderkant gaat
                </table>
                </div>
</div>
        </TD>
    </TR>
</TABLE>

Sorry heb nog niet zo vaak met div gewerkt ;)

bedankt al voor zo ver

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat is dit voor rommeltje met tabellen? Je maakt een tabel met maar 1 kolom. Daar heb je echt geen tabel voor nodig. Dat kan ook met divisions of met een unordered list.

Verder is een z-index van 100 overbodig en position: absolute kun je er ook wel uitschoppen
Wat je met visibility hidden wilt weet ik ook niet.

De tweede tabel mist rijen en kolommen.

Ik zou zeggen: schrijf eerst eens een beetje nette code. Dan zal het probleem zich waarschijnlijk zelf wel oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
pff het is mijn code niet ik moet er alleen iets onder zetten en dit was niet alle code.. ook heb ik de rechten niet de code te veranderen ;) ik moet er een textbox onder zetten

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Vergeet heel die tabel d'r omheen.....als je een layer wilt gebruiken dan...

code:
1
2
3
4
<DIV id="Tab1a" style="Z-INDEX: 100; VISIBILITY: hidden; POSITION: absolute; TOP: 100px; LEFT: 100px">
  <DIV id="Tab1b">Hoofd inhoud</DIV>
  ondertitel
</DIV>

Zoiets zou beter kloppen. Vreemd dat er in de oorspronkelijke code een POSITION: absolute staat zonder een LEFT, TOP, RIGHT, BOTTOM property. Volgensmij haalt die POSITION property niets uit zonder....

[ Voor 34% gewijzigd door Bram77 op 11-07-2005 19:42 ]

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Zoiets zou beter kloppen. Vreemd dat er in de oorspronkelijke code een POSITION: absolute staat zonder een LEFT, TOP, RIGHT, BOTTOM property. Volgensmij haalt die POSITION property niets uit zonder....
idd vaag, Maar meestal zorhc je ervoor dat de de DIV die posisiton absolute meer krijgt in een div staat met Position relative zodat je daar van uit kan bepalen waar de zwevende layer komt in het beeldscherm.
Pagina: 1