Ik heb een database tabel met daarin een groot aantal persberichten. Bij elk persbericht is de publicatiedatum dmv een timestamp opgeslagen.
Ik wil nu via de querystring een overzicht kunnen oproepen van de persberichten op een bepaalde dag, in een bepaalde maand of in een bepaald jaar, bijvoorbeeld
Ik weet alleen niet hoe ik dit op een goede manier moet oplossen. Ik kom niet veel verder dan:
Ik wil nu via de querystring een overzicht kunnen oproepen van de persberichten op een bepaalde dag, in een bepaalde maand of in een bepaald jaar, bijvoorbeeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| // alle persberichten van 17 juni 2002: persberichten.php?jaar=2002&maand=06&dag=17 // alle persberichten van november 1999 persberichten.php?jaar=1999&maand=11 // alle persberichten van 2005 persberichten.php?jaar=2005 |
Ik weet alleen niet hoe ik dit op een goede manier moet oplossen. Ik kom niet veel verder dan:
- request voor juni 2004
- juni heeft 30 dagen, dus ik reken de timestamp uit van 1 juni 2004 0:00 uur (1) en van 30 juni 2004 23:59 uur (2)
- ik vuur een query op de database af met WHERE clause timestamp is tussen (1) en (2)
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."