Toon posts:

Javascript output beperkte tijd weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik de text die uit een javascript komt bijvoorbeeld maar 2 seconden laten zien, en daarna gewoon weer laten verdwijnen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  ActueleVraag++;
      if(ActueleVraag < Vragen.length) {          
       test.Antwoord.value  = '';
        Vraag.innerHTML     = Vragen[ActueleVraag][0];
      } else {
        foutgoed.innerHTML = ('Aantal goed: '+AantalGoed+'<br>'+'Aantal fout: '+AantalFout)
        Vraag.innerHTML     = 'EINDE VAN DEZE OEFENING';
        test.Antwoord.innerText = '';

Het gaat er hierbij om dat de foutgoed.innerHTML voor maar 2 seconden te zien is. Volledige code werkend te zien op: www.qpers.nl/woorden/woorden2.htm

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
setinterval / settimeout :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets had ik ook al gevonden ja, maar waar moet ik dat neerzetten? Ik neem aan gwoon in deze regel ofzo?

code:
1
foutgoed.innerHTML = ('Aantal goed: '+AantalGoed+'<br>'+'Aantal fout: '+AantalFout)

Ben net begonnen met javascript, vandaar zulke domme vragen :)

Verwijderd

Net begonnen en nu al vragen stellen :) Als je nu eerst eens gaat oefenen, en daarna met een geprogrammeerd stuk code komt kunnen we daar opmerkingen over geven.

Bekijk in de documentatie van Javascript wat de definitie is van de innerHTML methode. Wat het doet, en wat het niet doet. Methodes passen zich niet aan naar jouw wensen en ideeen, dus als je wat met die tekst wil doen zul je er waarschijnlijk een andere methode op moeten los laten, of [trommel icon] zelf moeten programmeren.

Wil je iets laten verdwijnen dan zou je wellicht kunnen zoeken op iets met CSS, Style, Display en None. Of misschien wil je wel faden, dan zou iets met Opacity en een Filter er wel bij passen. En dan iets met de aanroep, dat zou iets kunnen zijn in de vorm van element.style misschien?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okeej... ik zal zelf nog maar weer even verder proberen. Weet iemand misschien waar een goede tutorial te vinden is over Javascript waar ook de functies setinterval / settimeout in voorkomen?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
[google=javascript settimeout] eerste resultaat geeft al een goede uitleg :). (Eerste resultaat is hier: http://www.devguru.com/Te...ckref/win_settimeout.html)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is me gelukt nu :) Bedankt maar weer.
Pagina: 1