[Versatel/Zonnet] Eigen netwerk, verplichting?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.786 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:45
Zojuist zijn wij gebeld door Versatel/Zonnet met een mededeling waar ik toch een aantal vraagtekens bij zet.

In dit telefoontje werd ons verteld dan wij minder voor onze internet verbinding gaan betalen(Lite abbo) namelijk 19.95 per maand ipv 32.95 per maand.

Dit komt omdat ze het KPN netwerk nu links willen laten liggen en ons gebruik willen laten maken van hun eigen netwerk. Het is goedkoper en volgens de meneer aan de telefoon zou het nog sneller worden dan dat we nu hebben(1600:512). Ook vertelde deze meneer dat wij alles terug zouden kunnen lezen op de website van versatel.

Ik ben die website nu aan het afzoeken en tot mijn verbazing kom ik alleen maar het Family pakket tegen voor deze prijs alleen de snelheid gaat mooi omlaag(1024:320).

Daarnaast is ons verteld dat we 3 dagen de tijd hebben om hierop te reageren. Doen wij dit niet of te laat dan worden we automatisch overgezet op hun netwerk.

Ook krijgen we een nieuw USB modem. Ik vraag mij sterk af waarom aangezien we er al eentje hebben gehad van hun die nu stof ligt te happen...

Hopelijk kunnen jullie mij hier meer over vertellen want ik ben bang dat we dalijk de routers in huis niet meer kunnen gebruiken omdat we een speciaal modem krijgen en dan onze verbindings snelheid naar beneden gaat...

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-07 23:55
Snelheid enz zal wel gelijk blijven, je gaat alleen over van netwerk. (Van KPN ADSL naar Versatel).

Dat USB modem mogen ze houden, zuigen toch. Je eigen modem kan prima, alleen zul je 'm moeten herconfigureren, nu PPoA 8/48, zal iets van RFC1483Bridged 0/32 ofzo zijn (Weet niet welke Versatel gebruikt).

Paar wel belangrijke punten:
- Loopt je contract door of ga je een nieuw (jaar)contract aan met ingangsdatum 14juli (over die 3 dagen)
- Gevolgen indien je voortijdig verhuist (mits relevant), bbned oid verhuizen lukt niet, kpn adsl wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
DJSmiley schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:30:
Snelheid enz zal wel gelijk blijven, je gaat alleen over van netwerk. (Van KPN ADSL naar Versatel).

Dat USB modem mogen ze houden, zuigen toch. Je eigen modem kan prima, alleen zul je 'm moeten herconfigureren, nu PPoA 8/48, zal iets van RFC1483Bridged 0/32 ofzo zijn (Weet niet welke Versatel gebruikt).

Paar wel belangrijke punten:
- Loopt je contract door of ga je een nieuw (jaar)contract aan met ingangsdatum 14juli (over die 3 dagen)
- Gevolgen indien je voortijdig verhuist (mits relevant), bbned oid verhuizen lukt niet, kpn adsl wel
Contract loopt gewoon door. We kunnen het dus binnen 3 dagen per direct stopzetten.
Gevolgen weet ik niets van, heb geen zin om dalijk een aantal weken zonder internet te zitten als we er niet mee accoord gaan.

Zijn er niet meer mensen die al gebeld zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 11-07-2005 14:35 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:20
Wat voor modem/router heb je nu? Die kun je in de regel gewoon blijven gebruiken. Ik zou zeker geen USB modem nemen. Dit soort dingen zijn in de regel te regelen; ook als je een bestaand modem mee wil nemen.

Mijn advies is even te bellen met Zonnet/Versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
Vreemd, die 19,95 is idd family en dat is 1Mbit dus ga je er 600kbit op achteruit. Versatel levert namelijk alleen 1Mbit, 2Mbit en 20Mbit over hun (Versatel) netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 18:25
... je gaat alleen over van netwerk. (Van KPN ADSL naar Versatel).
Betekent dit voor nieuwe klanten dat ze niet meer verplicht zijn een KPN belabonnement aan te schaffen voor het koperdraadje?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
EricJH schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:45:
Wat voor modem/router heb je nu? Die kun je in de regel gewoon blijven gebruiken. Ik zou zeker geen USB modem nemen. Dit soort dingen zijn in de regel te regelen; ook als je een bestaand modem mee wil nemen.

Mijn advies is even te bellen met Zonnet/Versatel.
Ik heb een E-Tech modem. Oud model(blauw)
jongentje schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:58:
Vreemd, die 19,95 is idd family en dat is 1Mbit dus ga je er 600kbit op achteruit. Versatel levert namelijk alleen 1Mbit, 2Mbit en 20Mbit over hun (Versatel) netwerk.
Daar maak ik mij dus ook zorgen om. Vroeger, toen we dit abbonement voor het eerst namen was het die oude snelheid maar nu is dat dus niet meer. En daar ben ik ook een beetje bang voor dat dat wegvalt.
WEBsel schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:02:
[...]

Betekent dit voor nieuwe klanten dat ze niet meer verplicht zijn een KPN belabonnement aan te schaffen voor het koperdraadje?
Inderdaad, die hebben wij er niet meer voor nodig. Dit zou versatel allemaal regelen.
Ook omdat we dalijk ready zouden zijn voor telefoneren en TV via die lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Krijg vandaag een mailtje van versatel dat Tele 2 versatel overneemt.
Kan dit zomaar of is er door deze wijziging het contract opgezegt worden?
Overname Versatel door Tele2

Geachte heer/mevrouw,

Zoals u wellicht weet, hebben Tele2 en Apax Partners een bod uitgebracht op de aandelen van Versatel Telecom International N.V. Graag willen we u hierover enige uitleg geven.

We kunnen u geruststellen: de overname zal geen nadelige gevolgen hebben op de dienstverlening aan u of andere klanten, nu en in de toekomst. Met de combinatie van Versatel en Tele2 ontstaat een sterker, groter en meer solide bedrijf. Dit is een goede basis voor toekomstige ontwikkelingen.

Nadat de overname rond is, worden de activiteiten van Versatel en Tele2 in Nederland en België geïntegreerd. Tele2 is zeer enthousiast over de triple play diensten en Live Eredivisievoetbal van Versatel en zal de uitrol van Versatel’s ADSL2+ netwerk voortzetten.

Mocht u nog vragen hebben, bezoek dan onze helppagina’s op www.versatel.nl/klantenservice. Ook kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@versatel.nl.

Met vriendelijke groet,
Versatel Nederland B.V.

Gert Post
Managing Director Consumer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 10:38
Dit kan zomaar; de AV wordt hoogstwaarschijnlijk niet verandert ;)

Nadeel van het versatel netwerk is de iets hogere ping; je hebt tussen de 20 en 25ms, in tegenstelling tot 10-15ms bij het KPNnetwerk

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dimmu schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:48:
Dit kan zomaar; de AV wordt hoogstwaarschijnlijk niet verandert ;)

Nadeel van het versatel netwerk is de iets hogere ping; je hebt tussen de 20 en 25ms, in tegenstelling tot 10-15ms bij het KPNnetwerk
Bah :(
Heb het sinds 2002 dus wordt tijd voor opzeggen dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 27-07 10:38
LED-Maniak schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:09:
[...]

Bah :(
Heb het sinds 2002 dus wordt tijd voor opzeggen dan maar...
je moet wel opletten met de opzegtermijn, je hebt een contract dat elk jaar stilzwijgend wordt verlengd. Hou daar rekening mee....

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Weet je zeker dat je drie dagen bedenktijd had en daarna zou worden overgezet op het versatel netwerk? Ik heb zojuist een zelfde telefoontje gehad en na wat doorvragen zei de dame aan de andere kant van de lijn dat:

-er geen sprake van een verplichting danwel automatische overzetting sprake is
-ik hier nog rustig over na kon denken (V:Is dit een tijdelijke aanbieding of een blijvende? A:Meneer dit is een blijvende aanbieding)
-Versatel regelt alles met de KPN ; mijn belbudget lijn is niet meer nodig.

Ik betaal nu 30E voor een ADSL lite verbinding (1600/512) en zou voor hetzelfde bedrag een 2000/512 lijn op het Versatel netwerk kunnen krijgen - maar dan zonder belbudget abo van KPN. Heb dus nog geen besluit genomen maar ben meteen op GoT gaan kijken naar gebruikerservaringen van Versatel, ben al een dikke twee jaar tevreden gebruiken van het KPN netwerk namelijk (aantal keren platte lijn op een hand te tellen denk ik, stabiele DL/UL snelheden, lage ping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook dit probleem,

wij hebben een zonnet lite verbinding (1600/512)
deze is hier nu dik 2 jaar, en over 7 maanden zouden we het contract af kunnen

de keuze voor zonnet hebbben we toen bewust gemaakt vanwege de lage prijs voor een KPN lijn zonder datalimiet, we hebben nooit via versatel/tiscali adsl willen hebben.

inmiddels heet zonnet versatel.

ook wij kregen een belletje enkele weken terug

mijn pa heeft gereageert op de telefoon, en heeft ja gezegt. hem is niets inhoudelijks over het versatel abonnement gezegd. en ook niet dat hij binnen 3 dagen moest reageren.

dit gesprek is op zo'n manier gegaan dat m'n pa geen nee kon zeggen omdat de kenmerken van het abbo niet vermeld werden, en er dus alleen sprake was van zelfde snelheid voor minder geld.

dit gesprek is een beetje in de vergetelheid geraakt.

tot vandaag.

de internet ljin begon uit te vallen, en de upload van 512 staat opeens op 128.

ook valt de telefoon af en toe uit.

na een blik op de versatel site blijkt er een menutje bijgekomen te zijn:

order status adsl family:
Afbeeldingslocatie: http://img364.imageshack.us/img364/9072/versatel2hm.jpg

hier staaat o.a. op:
Het registratieformulier is ontvangen door Versatel
wij hebben helemaal niets getekent/toegestuurt

hierop hebben we de klanten service gebelt en kregen we te horen dat we binnen 3 dagen hadden moeten reageren,

en dat we dus aan het versatel family abbonnement vast zitten, omdat het contract elk jaar stilzwijgend verlengt wordt. en dat een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig is. en die hebben ze op een band staan.

weet er iemand een manier om onder versatel family uit te komen?

edit:

net kwam ik er dus achter dat er ook versatel bel op de order status lijst staat, niet welke. hiervan waren wij ook niet op de hoogte.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 17:48 ]

Verwijderd

heb inmiddels weer contact gehad met versatel (met 25 cent per minuut lopen de telefoon kosten hard op, ben de 20 euro al gepasseerd)

heb een klacht ingedient over de snelheid die zonder iets te melden terug geschroeft is naar 1600/128 (ze zijn de lijn aan het omzetten van kpn naar versatel) , deze is ook geregistreert

hun reactie hierop was dat onze router/modem niet goed is, of de kabel er naar toe, da's eigen verantwoording. (een router die sinds het begin prima gewerkt heeft kan niet ineens dit soort waardes geven, ook heeft de lijn nog genoeg db's over.) en als het in de straat/centrale zit: ze leveren geen quality of service, dus daar doen ze niks aan. dr is verbinding en er kan probleemloos ge internet worden

ook zullen ze me het contract toe sturen, wat we uiteraard niet zullen tekenen, en dus ongetekend terug zullen sturen.

als toch blijkt dat we aan het contract vast zitten, (het oude van het abbo voor het omgezet is naar family) dan zullen zodra het mogelijk is (april 2006 in ons geval) overstappen naar een andere provider.

ik geloof niet dat wij de enige slachtoffers zijn van versatel, hefet er iemand een advies wat we nog kunnen proberen? alle hulp is welkom.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 21:54 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:47:
heb inmiddels weer contact gehad met versatel (met 25 cent per minuut lopen de telefoon kosten hard op, ben de 20 euro al gepasseerd)

heb een klacht ingedient over de snelheid die zonder iets te melden terug geschroeft is naar 1600/128 (ze zijn de lijn aan het omzetten van kpn naar versatel) , deze is ook geregistreert

hun reactie hierop was dat onze router/modem niet goed is, of de kabel er naar toe, da's eigen verantwoording. (een router die sinds het begin prima gewerkt heeft kan niet ineens dit soort waardes geven, ook heeft de lijn nog genoeg db's over.) en als het in de straat/centrale zit: ze leveren geen quality of service, dus daar doen ze niks aan. dr is verbinding en er kan probleemloos ge internet worden

ook zullen ze me het contract toe sturen, wat we uiteraard niet zullen tekenen, en dus ongetekend terug zullen sturen.

als toch blijkt dat we aan het contract vast zitten, (het oude van het abbo voor het omgezet is naar family) dan zullen zodra het mogelijk is (april 2006 in ons geval) overstappen naar een andere provider.

ik geloof niet dat wij de enige slachtoffers zijn van versatel, hefet er iemand een advies wat we nog kunnen proberen? alle hulp is welkom.
Ik denk dat je dat contract nooit thuis zal ontvangen. Het door Versatel invullen van contractswijzigingen gaat prima, dus waarom zou Versatel het dan niet zelf ondertekenen? Opsturen is alleen maar meer werk voor de klant :P

Verwijderd

dat kunnen ze niet, dan hebben we namelijk weer een reden voor het ontbinden van het contract: ze komen hun afspraken niet na.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 18:24
ik weet het niet maar bel eens met de consumentenbond... ik dacht dat je op elk product 8 dagen bedenktijd had ?

Verwijderd

we hadden 3 dagen om te bellen als we niet accoord gingen om over gezet te worden naar versatel, en daarna nog 8 dagen bedenktijd. mijn pa heeft gelijk ja gezegt , dus die 3 dagen bedenktijd gaan niet meer op, en over die andere 8 dagen... we zijn al enkele weken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*schopje* 24 uur is voorbij en ik begin steeds minder hoop te krijgen dat er iemand iets weet. mede slachtoffers, reageer ook alsjeblieft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:07

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:04:
*schopje* 24 uur is voorbij en ik begin steeds minder hoop te krijgen dat er iemand iets weet. mede slachtoffers, reageer ook alsjeblieft!
Zoiets hadden ze bij mij ookgeflikt.
Ooit geinformeerd naar een PLUS aansluiting vorig jaar.

Opeens werd mijn lijn eind dec omgezet naar plus.
Hun hadden zogenaamd het contact ontvangen.
En laat het nou ook eens zijn dat ze problemen hadden met hun snelheden.
Kwam savonds niet eens boven de 60KB/s.
Waardeloos gezeik gehad, nu gelukkig vrolijk sinds Maart bij Xs4all.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even mijn gedachten op een rijtje, ik heb geen juridische basis, maar het zijn wel dingen die vaker langs zijn gekomen, dus je kunt even uitzoeken of het klopt:

Als zij alles op band opnemen, en zeggen dat er een mondelinge afspraak is gemaakt, kun je vragen of je een kopie van deze bandopname mag ontvangen. Het is immers een overeenkomst, als er onduidelijkheid over is, dan zouden zij ook moeten proberen dat op te lossen.
Opnemen van gesprekken is dacht ik niet zomaar toegestaan, maar hierover zou je een jurist moeten raadplegen.

Ga alsjeblieft *NIET* in discussie met de helpdesk over modem's... zonde van je geld, moeite en tijd. 1x Ja en amen, het juiste modem aansluiten, en bij de zelfde resultaten meteen weer in de telefoon klimmen. Op dat moment leg je de bal aan hun kant, laat je niet verleiden tot enige twijfel aan wie het ligt. Heb je 2 PC's? Bv een laptop en een vast systeem, en kun je ze allebei volgens de "standaard" aansluitmethode aan sluiten op het modem. Sluit ze dan allebei een keer aan. Weer een kans minder dat de helpdesk je met een kluitje het riet in stuurt.

Als de snelheid op dit moment 1600:128 is, en het hoort 1600:512 te zijn, laat hun het oplossen. Contract niet tekenen heeft geen zin, als er in het contract 1600:512 staat, lekker tekenen, als ze 1600:128 leveren zitten ZIJ fout. Als JIJ niet tekent zit JIJ fout.
Staat er 1600:128 in het contract, dan passen ZIJ de voorwaarden eenzijdig aan en breken ZIJ de mondelinge overeenkomst.

Mochten ze aankomen dat er mondeling over een is gekomen dat de snelheid omlaag mocht, of andere dingen die je vader niet heeft gezegd.. Gewoon nogmaals om de bandopname vragen, mochten zij die niet kunnen/willen overleggen, dan wordt het tijd om contact op te nemen met de consumentenbond oid. en vraag meteen even de contact gegevens van de juridische afdeling op bij de helpdesk. Dan wordt het tijd om iets verder te kijken dan de helpdesk.

Maar belangrijkste tip:
Probeer eerst eens zover mogelijk mee te werken, zodat het niet meer jouw probleem wordt, maar dat van Versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:13:
[...]

wij hebben helemaal niets getekent/toegestuurt

hierop hebben we de klanten service gebelt en kregen we te horen dat we binnen 3 dagen hadden moeten reageren,

en dat we dus aan het versatel family abbonnement vast zitten, omdat het contract elk jaar stilzwijgend verlengt wordt. en dat een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig is. en die hebben ze op een band staan.

weet er iemand een manier om onder versatel family uit te komen?
Is tijdens de mondelinge overeenkomst met versatel aangegeven dat het gesprek werd opgenomen?
Als daar niets over is gezegd dan is die opname volgens mij nl. niet rechtsgeldig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
TheGhostInc schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:59:

Als de snelheid op dit moment 1600:128 is, en het hoort 1600:512 te zijn, laat hun het oplossen. Contract niet tekenen heeft geen zin, als er in het contract 1600:512 staat, lekker tekenen, als ze 1600:128 leveren zitten ZIJ fout. Als JIJ niet tekent zit JIJ fout.
Staat er 1600:128 in het contract, dan passen ZIJ de voorwaarden eenzijdig aan en breken ZIJ de mondelinge overeenkomst.
En als de storing/probleem nu zit in het gedeelte van het doe-het-zelf pakket wat jij hebt aangesloten? Lijkt me sterk verhaal dat zij dan de verandwoordelijke partij zijn?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2022
Bah ben blij dat ik geen versatel heb .. zit lekker gezond op het bbned netwerk bij een kleine provider :D ( ook meteen niet zoveel gezeik ) .. klant vriendelijk en snel

Zit er al twee jaar en ben Zuper tevreden met ze :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:02:
[...]

Is tijdens de mondelinge overeenkomst met versatel aangegeven dat het gesprek werd opgenomen?
Als daar niets over is gezegd dan is die opname volgens mij nl. niet rechtsgeldig.
ja dit is gezegt.
bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:21:
[...]

En als de storing/probleem nu zit in het gedeelte van het doe-het-zelf pakket wat jij hebt aangesloten? Lijkt me sterk verhaal dat zij dan de verandwoordelijke partij zijn?
dit doe het zelf pakket zit er al dik 2 jaar in en heeft nooit eerder problemen gegeven afgezien van een stukke router 4 maanden terug, maar dit is keurig opgelost.(dit is een router die ikm later gekocht heb omdat er meerdere pc's op eht netwerk kwamen, en dus het bijgeleverde USB modem nniet meer voldeed.

het usb modem heb ik ookw eer geprobeert, maar ook daarmee (en direct na de splitter) komt de snelheid niet hoger dan 1600/128. ik heb ook een splitter geleend van een vriend, en ook daramee dezelfde problemen. mijn router presteert bij hem probleemloos.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-07 17:00
Ik wens je veel succes! Wat je eventueel kan proberen (ergens gelezen in zo'n chello problemen topic :P ):
Bel ze op en vertel dat je gaat verhuizen naar een plaats waar geen ADSL mogelijk is. Dan komen hun het contract niet na en kan je het misschien opzeggen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Westereen op 13-08-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:22:
Ik wens je veel succes! Wat je eventueel kan proberen (ergens gelezen in zo'n chello problemen topic :P ):
Bel ze op en vertel dat je gaat verhuizen naar een plaats waar geen ADSL mogelijk is. Dan komen hun het contract niet na en kan je het misschien opzeggen ;)
dit heeft iemand ook al eens geprobeert, maar achteraf werden de maanden die hij nog moest tot het einde van zijn contract automatisch van zijn rekening afgeboekt. het is immers niet versatels schuld dat er op de nieuwe plek geen adsl mogelijk is en jij bent een contract met ze aan gegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:21:
Daarom zegt hij ook : "Sluit het even aan _exact_ volgens de handleiding." Als het dan niet werkt is het inderdaad hún probleem.

Overigens mag je voor zover ik weet telefoongesprekken opnemen, zolang maar één van de twee gesprekspartners hiervan op de hoogte is.

Volgens mij wordt het voor consumenten ook steeds aantrekkelijker om gesprekken op te nemen, zodat je tenminste nog ergens op terug kan vallen als aan jou door een helpdeskprutser allemaal dingen zijn beloofd die ze later weer ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-07 09:06

r0b

En de melding "Registratieformulier is geaccepteerd door het systeem" is gewoon een automatische melding in het systeem, dit kan je gewoon lezen als: eternal damnation is gestart, of: procedure is gestart.

Als ze de lijn nog aan het omzetten zijn, en dit nog niet klaar is, dan kan het natuurlijk voorkomen dat je even op de verkeerde snelheid zit.
Geef het aan bij de helpdesk (liefst tweede lijn), en wacht af tot 22 Augustus (wanneer het klaar moet zijn).

Frappant overigens dat ze 1600/512 via het Versatel netwerk gaan leveren, maar het kan natuurlijk echt zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:48
Ik adviseer je sterk om je abbo direct op te zeggen. Het netwerk van Versatel is gigantisch slecht en kent door het jaar heen veel downtime wat soms oploopt tot enkele dagen of erger. De monteurs van Versatel beschikken vaak ook niet over de nodige kennis en daardoor hadden honderden abbonees (waaronder ik zelf) vorig jaar 5 maanden onder de 56k snelheid en kregen dit niet of nauwelijks vergoed.
Ze zijn heel traag, de klantenservice scheept je af met smoesjes en legt de verantwoordelijkheid vrijwel altijd bij de klant zelf. Het is ook logisch dat er al heel veel opzeggingen bij dat bedrijf zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-07 09:06

r0b

sjek schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:51:
De monteurs van Versatel beschikken vaak ook niet over de nodige kennis en daardoor hadden honderden abbonees (waaronder ik zelf) vorig jaar 5 maanden onder de 56k snelheid en kregen dit niet of nauwelijks vergoed.
offtopic:
De monteurs hebben wel degelijk kennis van zaken. Dit is puur jouw conclusie n.a.v. het probleem dat zich voordeed, terwijl jij *GEEN* achtergrondinformatie hebt.
De tijdspanne van een probleem valt niet altijd terug te leiden naar de kennis van 'monteurs'.
(Heck, het zijn niet eens monteurs. Maar ik weet wat je bedoelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
r0b schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:55:
[...]

offtopic:
De monteurs hebben wel degelijk kennis van zaken. Dit is puur jouw conclusie n.a.v. het probleem dat zich voordeed, terwijl jij *GEEN* achtergrondinformatie hebt.
De tijdspanne van een probleem valt niet altijd terug te leiden naar de kennis van 'monteurs'.
(Heck, het zijn niet eens monteurs. Maar ik weet wat je bedoelt)
Ok ff een argument. Het netwerk was ver over de belasting heen die het kon hebben vorig jaar. De techneuten bij Versatel hebben dit niet op tijd doorgehad en daardoor was er een flinke bottleneck ontstaan op kritieke punten van haar netwerk. Er kwam extra apparatuur en deze werkte na 3 maanden nog niet zoals het moest ("monteurs" kwamen er gewoon niet uit). Het punt bleef gewoon dat het de hele dag zo overbellast was dat je net zo goed je pc kon uitlaten want surfen was er gewoon niet meer bij. Dan blijf je maar bellen en ze sturen je gewoon van het kastje naar de muur.

En als je van augustus t/m half december niet goed kan internetten en wel ff mag blijven dokken word je goed gek. En daarna 1 maand retour krijgen ter compensatie is helemaal idioot natuurlijk. Ben nu nog bezig om de overige vier maanden terug te krijgen samen met de ombudsman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjek schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:51:
Ik adviseer je sterk om je abbo direct op te zeggen. Het netwerk van Versatel is gigantisch slecht en kent door het jaar heen veel downtime wat soms oploopt tot enkele dagen of erger. De monteurs van Versatel beschikken vaak ook niet over de nodige kennis en daardoor hadden honderden abbonees (waaronder ik zelf) vorig jaar 5 maanden onder de 56k snelheid en kregen dit niet of nauwelijks vergoed.
Ze zijn heel traag, de klantenservice scheept je af met smoesjes en legt de verantwoordelijkheid vrijwel altijd bij de klant zelf. Het is ook logisch dat er al heel veel opzeggingen bij dat bedrijf zijn geweest.
wij hebben altijd zonnet/versatel via het KPN netwerk gehad, en dat hebben wij ook willen houden. dat het versatel netwerk slecht is weten wij ook. en over de klanten service...

ik bel niet meer. ben nu een brief op aan het stellen met daarin de volgende dingen:

- beschrijving oude situatie

- afspraken gemaakt aan de telefoon

- het probleem

- verzoeken ons terug te zetten naar het KPN netwerk, en als dat niet gaat het ontbinden van ons abbonnement en het contract ivm onjuist informeren van de klant en niet nakomen van hun beloftes als de lijn opgeleverd wordt de 22e (de tragere snelheid die versatel family straks bied. er was nl sprake van hetzelfde voro 10 euro minder)

deze zullen we aangetekend naar versatel gaan versturen

en dan hopen op reactie vanaf hun kant.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:11:
deze zullen we aangetekend naar versatel gaan versturen

en dan hopen op reactie vanaf hun kant.
Misschien een idee om klachten te verzamelen en deze gezamelijk te sturen naar Versatel of iig gecoordineerd vanuit 1 punt.

Dit hebben we ( Demon gebruikers groep ) ook gedaan met de upgrade van de 2Mbit abbo's bij Demon.
ook behoorlijk mis gegaan... maar inmiddels netjes afgehandeld..

Ik weet ook dat er een klachtencommitee opgericht is door de consumentenbond... maar dat was meer voor de adsl2 problemen van Versatel..
Misschien daar ook even informeren

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja daarvoor had ik al eerder gevraagt of er meer mensen zijn die ditzelfde of een vergelijkbaar probleem met versatel hebben, want ik geloof niet dat wij de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zacht schopje, echt niemand? dat geloof ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog eentje om het af te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Denk dat de meeste tweakers slim zijn en met een grote boog om Versatel heen gaan. Nu ze binnenkort overgenomen worden door Tele 2 verwacht ik weinig verbetering helaas.

Het is de bedrijfsvoering van Versatel die mij het meest irriteert, schuif het altijd maar af naar de klant dan komen ze er zelf gemakkelijk vanaf. Je kunt alleen die slechte helpdesk bellen en die kunnen je gewoon niet fatsoenlijk helpen. De mensen die het echte werk moeten verrichten weten volgens mij half niet hoeveel klachten er werkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjek schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:25:
Denk dat de meeste tweakers slim zijn en met een grote boog om Versatel heen gaan.
waar baseer jij dit op? wat heeft die zin met het onderwerp te maken? en wat wil je ermee zeggen?

op dit moment zou ik ook niet overstappen naar versatel, daar geef ik je gelijk in, ten zij het over een zakelijke verbinding gaat, daar is versatel echt wel goed in.

maar 2.5 jaar terug waren ze de enige provider die een fup had en die er een modem bij deed voor niks, ok een USB modem, maar dat gaf me we de tijd om voor een fatsoenlijke router te sparen. tot voor kort had ik totaal geen problemen met mijn verbinding. alle klachten die er waren zaten allemaal op het versatel netwerk en niet op het kpn netwerk.

in die tijd heb ik gewoon nooit met de klantenservice hoeven bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
En ja, daar ben ik ook weer, op mijn vakantie heb ik gezien dat zijn mij ook zomaar hebben overgezet op het family abbonnement.

Wij worden afgescheept met "1024 Kbit/s down- en 320 Kbit/s upstream".
Is dat niet belachelijk? Eerst zeggen ze dat het sneller is voor 10 euro minder(iig het eerste jaar...) maar zodra ze het overzetten...

2 september wordt het bij ons opgeleverd, ik ga direct gebruik maken van die 8 dagen opzeg rechten als het opgeleverd is, ronduit belachelijk!

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 16-08-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 dagen opzeg termijn als het opgeleverd is heb je niet, alleen 8 dagen opzeg termijn nadat het aangevraagd is. en dat is dus dat telefoon gesprek geweest.

helaas pindakaas, je zit in hetzelfde schuitje als ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:04:
8 dagen opzeg termijn als het opgeleverd is heb je niet, alleen 8 dagen opzeg termijn nadat het aangevraagd is. en dat is dus dat telefoon gesprek geweest.

Grumble, neetoch :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:04:

Maarem, dat betekend dus dat we er weer een jaar aan vast zitten voordat we het kunnen opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Als er een hogere snelheid beloofd is en ze komen dat niet na dan lijkt me dat voldoende reden om het contract te ontbinden (na het sturen van een ingebreke stelling per aangetekende post)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Nvidiot schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:24:
Als er een hogere snelheid beloofd is en ze komen dat niet na dan lijkt me dat voldoende reden om het contract te ontbinden (na het sturen van een ingebreke stelling per aangetekende post)
Het is inderdaad beloofd, maar hoe kan ik dat bewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de band opvragen van het gesprek... al denk ik niet dat dat zin heeft.
aangetekende brief sturen met alle dingen er in opgesomt.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:06:
[...]

Maarem, dat betekend dus dat we er weer een jaar aan vast zitten voordat we het kunnen opzeggen?
en ja daar lijkt het wel op, enige wat we hebben is de belofte dat de snelheid gelijk zou blijven... maar ja...lijkt me sterk dat we daarop van versatel af kunnen komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:19:
[...]

en ja daar lijkt het wel op, enige wat we hebben is de belofte dat de snelheid gelijk zou blijven... maar ja...lijkt me sterk dat we daarop van versatel af kunnen komen :(
Hmm, ga het toch proberen want tegenwoordig krijg jeal 5Mbit voor 25 euro permaand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

dudes!

ik had eerst ook zonnet lite 1600:512 en heb toen maar die versatel abbo genomen net als topicstarter...
sinds vandaag heb ik een snelheidsverhoging!! nu 2048kbit down :)

probleem is wel dat je je router even opnieuw moet instellen, user/pass voor adsl inloggen blijven wel hetzelfde.

probleem is wel, dat je router niet meer werkt op het versatel-netwerk.
instellingen van plus zijn ook nergens te vinden op het internet.

[ Voor 20% gewijzigd door Silverline op 29-08-2005 16:23 ]

Verwijderd

Silverline schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:04:
Ik had eerst ook zonnet lite 1600:512 en heb toen maar die versatel abbo genomen net als topicstarter...
Da's het plus abbo ipv Family. Wat moet je ervoor betalen?
Ik heb voor 19,95 het Family abonnement en zit op 1024/320. Zou ik de snelheidsverhoging ook nog krijgen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een kennis van me heeft waarschijnlijk hetzelfde, hij zat bij zonnet (dat heb ik geregeld), en heeft nu een nieuw modem van versatel thuis liggen, echter deze (een een ander modem van mezelf) geven aan dat er geen adsl op de lijn aanwezig is.
gaat de overstap gepaard met downtime?, en hoelang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime... ik heb eerst 1,5 week trager internet gehad, en daarna exact een week geen internet gehad, en vandaag zou het routerpakket binnen moeten komen :X en snelheids verhoging, meer dan die 1024/320 zie ik niet echt gebeuren. ik kan trouwens m'n speedtouch 510 ook in de prullenbak gooien, want die ondersteund precies weer niet de bridfging functie die versatel family gebruikt. dan werkt de routerfunctie niet :(

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 16:44
Ik zit ook in het versatel-is-een-***-provider schuitje. Ik was eerst een Zonnet lite(1600/324) klant. Deze werd overgenomen door Versatel. Daar werd mijn niets over medegedeeld maar er veranderde ook niets behalve mijn startpagina. Vervolgens ging Versatel van KPN af en kregen we een telefoontje dat we ons abonnement moesten omzetten. Geen vragen. Dat moest. Met als voordeel dat we minder gingen betalen maar dat we wel een 1024/128 lijntje kregen. Of we moesten meer betalen en kregen een 2Mbit down verbinding (voor hetzelfde geld als een 4mbit lijn bij Tiscali nb!). Afijn ik heb de deal niet gemaakt dat was iemand anders in het huis. Ik was pissig maar meende wel dat we konden overstappen naar een andere provider. Bleken we aan een jaarcontract te zitten waar van te voren niets over gezegd was.
Nu komt het mooie, ze zouden ons een nieuw modem bezorgen die, zogezegd, kon functioneren met hun netwerk. Op de bezorgdatum waren we echter op vakantie en de datum werd 3 weken verlaat
Wat ze echter niet hadden verplaatst was de datum waarop ze de lijn om zouden zetten.
Dus ik zet de computer aan en er bleek geen verbinding tot stand te komen. Na een dag wachten heb ik met de helpdesk gebeld (25cent/minuut) die mij vertelde dat ze de lijn al omgezet hadden en dat ik het nieuwe modem nodig had. Welke nog niet was geleverd. Toen ik ze dat vertelde verzochten ze mij nieuwe drivers te downloaden voor mijn oude usb modem. Wat helaas nog al lastig gaat zonder internet! Uiteindelijk bij mijn vriendin de drivers gedownload en ik kon gelukkig van mijn zwaar gedowngrade verbinding genieten. Maar in het achterhoofd dat als ik niet de helpdesk gebeld had ik nog 2 weken had moeten wachten op het nieuwe modem en dus twee weken zonder internet had gezeten. De volgende dag deed ik de computer weer aan en heb ik gezellig 4x verbinding geprobeerd te maken omdat Versatel mij steeds geen IP adres wou toewijzen. Tot op de dag van vandaag wil dat nog steeds niet vlekkeloos en loop ik geregeld de verbinding te 'herstellen'. Verder ben ik de afgelopen week al meerdere malen van het netwerk afgegooid. Zonder reden.
Geweldig versatel! Ga zo door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

ik quote mezelf:
Silverline schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:04:
dudes!

ik had eerst ook zonnet lite 1600:512 en heb toen maar die versatel abbo genomen net als topicstarter...

probleem is wel dat je je router even opnieuw moet instellen, user/pass voor adsl inloggen blijven wel hetzelfde.
sinds donderdag ben ik offline. al het geklooi met encapsulation vci/vpi dhcp etc komt me mn strot uit.
klantenservice mailt me dat de router wordt opgestuurd...yeah right...
klantenservice bellen, krijg je hetzelfde bandje "de klantenservice is bezet..blalbalba"...
ik heb zin om een bom te plaatsen bij hun kantoor.

[ Voor 55% gewijzigd door Silverline op 29-08-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik hou me hard vast met al die verhalen :/ .
Verbinding wordt gepland voor 2 september oplevering, kan echt geen week zonder internet(ivm werk)!

Nou, leuk hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag m'n nieuwe router ontvangen en zit op internet

de router is een echte el cheapo look/feel etech met een web interface die zwaar zuigt, maar de verbinding is wel de beloofde 1 mbit en de upload is ook de beloofde 3 nogwat

ok, het is geen 1,6/512 maar het werkt, en in april (of eerder als bepaalde juridische stappen gaan werken) zal ik overstappen naar een andere adsl provider, die wel eerlijk is welke dat wordt weet ik nog niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 21:21 ]

• sjekneck
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:19:

de router is een echte el cheapo look/feel etech met een web interface die zwaar zuigt, maar de verbinding is wel de beloofde 1 mbit en de upload is ook de beloofde 3 nogwat

ok, het is geen 1,6/512 maar het werkt, en in april (of eerder als bepaalde juridische stappen gaan werken) zal ik overstappen naar een andere adsl provider, die wel eerlijk is welke dat wordt weet ik nog niet.
Volgens mij had ik al eerder gewaarschuwd over Versatel ;) , ben iig blij voor je dat je weg kan.

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:19:

Beloofd? Ik weet niet wat ze jou hebben beloofd maar hier is dezelfde snelheid tot sneller beloofd.

Dat afhaken in april, loopt dan je originele contract af oud?

Als dat zo was kan ik in december pas overstappen.

Hou ons btw op de hoogte van enig juridische vooruitgang. Wil door deze actie zeker van versatel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
En jahoor, me internet ligt eruit. Me router geeft aan dat het is afgekapt op 1024/320. Niet volgens afspraak dus!
Stelletje ******* daar bij versatel.

Weet iemand de instellingen om weer verbinding te krijgen? Want op een onbekend wireless lan is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
ik ben nog steeds lite klant, wij zijn voor zover ik weet ook nog niet gebelt. Ik ben in iedergeval niet van plan over te stappen op hun netwerk, schijnt nogal vaak plat te liggen enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
PeterEs schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:14:
ik ben nog steeds lite klant, wij zijn voor zover ik weet ook nog niet gebelt. Ik ben in iedergeval niet van plan over te stappen op hun netwerk, schijnt nogal vaak plat te liggen enzo..
Inderdaad, weg zodra het kan.

Het ergste met de verbinding is dat hij helemaal niet in orde is!

Er staat oplevering vandaag: netwerk ligt er vandaag uit, is niet goed gegaan volgens de site.
Levering modem en contact met ons opnemen: ook fout gegaan
Alles afgehandeld volgens versatel? JA!

Dat slaat toch helemaal nergens op? Ze zeggen dat ze klaar zijn terwijl het nieteens werkt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit te wachten op het bandje van versatel waar het contract op afgesproken is. daarna kan ik meer vertellenb, dit toesturen kost trouwens ook 5 euro (hopen dat die dus wel aan komt, en dus niet zoals het papieren contract nooit komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

ik ben ook overgestapt van zonlite naar versatel plus
mijn opleverdatum was 23aug. 29aug had ik pas echt internet weer.

mijn instellingen (maar ik had versatel plus 2048/512), maar is als het goed is hetzelfde:

vpi/ vci: 0 /32
encapsulation: 1438 bridged IP LLC
dhcp enabled
ip/subnet/gateway: 0.0.0.0
verder géén username/password nodig
NATmode: NAPT

heb geduld na het rebooten, dhcp server laat op zich w88...

suc6

[ Voor 17% gewijzigd door Silverline op 04-09-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Silverline schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:06:
ik ben ook overgestapt van zonlite naar versatel plus
mijn opleverdatum was 23aug. 29aug had ik pas echt internet weer.

mijn instellingen (maar ik had versatel plus 2048/512), maar is als het goed is hetzelfde:

vpi/ vci: 0 /32
encapsulation: 1438 bridged IP LLC
dhcp enabled
ip/subnet/gateway: 0.0.0.0
verder géén username/password nodig
NATmode: NAPT

heb geduld na het rebooten, dhcp server laat op zich w88...

suc6
Naar plus?!?!?
Welke bedrag betaal jij dan per maand?

Met instellingen is het trouwens gelukt, ik internet nu via dit slechte netwerk(wordt vaak erg sloom of valt half weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

LED-Maniak schreef op zondag 04 september 2005 @ 18:41:
[...]

Naar plus?!?!?
Welke bedrag betaal jij dan per maand?

Met instellingen is het trouwens gelukt, ik internet nu via dit slechte netwerk(wordt vaak erg sloom of valt half weg)
29eur p/maand, hetzelfde dus..

hier geen last van down/slowtime, hoewel ik maar max 200kb/s heb ofzo

[ Voor 16% gewijzigd door Silverline op 05-09-2005 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Silverline schreef op maandag 05 september 2005 @ 02:05:
[...]

29eur p/maand, hetzelfde dus..

hier geen last van down/slowtime, hoewel ik maar max 200kb/s heb ofzo
Stelletje oplichters dan, zal eensgaan vragen wanneer dit abbo "officieel" is afgelopen.

Het meest domme is nog dat we pas nog voor 2 maanden van het oude abbo hebben betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
haha, lol, ik werd net gebeld door kpn of ik het contract met een jaar wou verlengen en de eerste maand hiervoor niets hoef te betalen!

Heb er nog geen ja op gezegd, abbo staat immers op papies naam en die betaalt het ook, maar denk dat ie wel akkoort gaat, kpn belt morgen terug :)

Volgens mij is Versatel nu alle klanten aan het bellen of ze over willen stappen naar het versatel netwerk en kpn de versatel/kpn klanten dat als ze hun contract verlengen dat ze de eerste maand gratis krijgen.

Als ik me contract met KPN verleng, gaat die van versatel dan automatisch mee? Ik heb een lite abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
PeterEs schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:25:
haha, lol, ik werd net gebeld door kpn of ik het contract met een jaar wou verlengen en de eerste maand hiervoor niets hoef te betalen!

Heb er nog geen ja op gezegd, abbo staat immers op papies naam en die betaalt het ook, maar denk dat ie wel akkoort gaat, kpn belt morgen terug :)

Volgens mij is Versatel nu alle klanten aan het bellen of ze over willen stappen naar het versatel netwerk en kpn de versatel/kpn klanten dat als ze hun contract verlengen dat ze de eerste maand gratis krijgen.

Als ik me contract met KPN verleng, gaat die van versatel dan automatisch mee? Ik heb een lite abbo.
Waarom zijn wij daar niet over gebeld :(
Hadden geen keus: óf bij hun óf weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tuurlijk niet, dan heb je het of verkeerd begrepen, of die gast die je belde had het verkeerd begrepen, of die zat maar te lullen omdat-ie wilde 'scoren'.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik denk dat hij wilde scoren. Zeker omdat hij zei dat het gelijk zou blijven.

Iig, we hebben vandaag een brief ontvangen van kpn dat ze het zeer betreuren dat we bij hun zijn weggegaan.

Er staat ook dat als wij het er niet mee eens zijn dat de lijn van hun netwerk is gehaald dat we hier op kunnen reageren.

Zou ik het op de toer kunnen gooien dat we ze bellen, het uitleggen dat we niet echt "ja" hebben gezegt en geen contract hebben ontvangen dat zij misschien kunnen regelen dat het allemaal ongedaan wordt gemaakt?

We zitten trouwens sinds 5 nov. 2002 al bij versatel. Zal dit nieuwe abbo nu een jaar duren of zouden we nu een brief kunnen sturen ter opzegging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Laatst online: 27-07 16:23
Mijn ouders zijn er dus ook 'ingetrapt'.. (bellen ze mijn vader die er geen verstand van heeft..)
Voorheen dus Zonnet Lite, met het nieuwe abbo dus €30 per maand (en volgend jaar €40) kwijt.
De ADSL-lijn is dus nu via Versatel maar de gewone telefoonlijn via KPN :?

(ik heb er ook geen verstand van, maar probeer toch wat uit te zoeken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Heerlijk dat rot versatel, zitten er weer een jaar aan vast!
Tot 4 september volgend jaar dus...

En ik lees nu net dat als ik het niet had gedaan ik een abbo had van 3Mbit op een betrouwbare verbinding :( .

Oja, er is in het telefonische gesprek nooit iets gezegt over dat:
- De snelheid omlaag gaat
- Ander IP-adres krijgen
- Ondertekenen van het (gewijzigde) contract

Valt met dit het contract te ontbinden?

[ Voor 63% gewijzigd door LED-Maniak op 09-09-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
  • Laatst online: 01-06 08:00
Ik heb een zonnet lite verbinding 1600/512 via versatel. Maar ik zit nog steeds op het kpn netwerk. Blijft dit zo of wordt uiteindelijk iedereen naar het versatel netwerk verplaatst? Want ik wil eigenlijk dit abbo zo behouden.

• LED-Maniak
Jopperd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:56:
Ik heb een zonnet lite verbinding 1600/512 via versatel. Maar ik zit nog steeds op het kpn netwerk. Blijft dit zo of wordt uiteindelijk iedereen naar het versatel netwerk verplaatst? Want ik wil eigenlijk dit abbo zo behouden.
Als je ja zegt en hun netwerk is bij jou beschikbaar dan krijg je het bekende telefoontje.
Nee zeggen en oude abbo houden of naar andere provider gaan.

Kpn gaat dit namelijk upgraden naar 3Mbit.

Zit je dan, voor bijna zelfde bedrag maar dan 3x trager... :(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jopperd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:56:
Dit blijft gewoon zo, zolang jij niets toezegt, is er niets aan de hand. Verhoogt versatel de prijzen? Dan stap je lekker over naar een andere kpn aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen zul je 'm moeten herconfigureren, nu PPoA 8/48, zal iets van RFC1483Bridged 0/32 ofzo zijn (Weet niet welke Versatel gebruikt).
Welke instellingen zou ik dan voor planet moeten gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is dat voor wazige vraag? Dit topic heeft toch niets met planet te maken? Je moet gewoon je modem laten zoals-ie nu is... pppoa, 8.48, vcmux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Voor planet is het idd.

PPPoA, 8, 48, vc mux.

Voor versatel is het echter bridged mode, 0, 32, DHCP enabled.

Wel hier 2 dagen achter elkaar dat het netwerk voor een uur uitvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff heb hier serieuze problemen met die adsl router van versatel, zo'n e-tech plastic doosje.. de behuizing smelt. ook zijn poortmaps niet stabiel, ene keer werkt het prima, maar 5 minuten later klapt ie er uit. na een reset gaat het weer. p;us dat elke avond rond 20.00 het spparaat weigert te functioneren, en een reset nodig heeft.

en ik baal er ook van dat kpn nu van de 1.6 mbit naar de 3 gaat, en ik dus nu (ongewenst)blijf hangen op 1 mbit :X nee vbersatel, zodra het kan ben ik weg. ik zit trouwens nog steeds te wachten op het bandje wat ze toe zouden sturen. tot ik die heb kan ik helemaal niks. ook het contract wat ze per post zouden sturen hebben we nooit ontvangen.

houd versatel de "wij zijn goed en jij kan in de [beeep] zakken" houding?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wat gevonden in het wetboek:

De colportage wet

dit in combinatie met het volgende stukje tekst op de versatel site

Algemene voorwaarden Versatel
Juridische informatie

Alhoewel Versatel® getracht heeft om de op de Versatel website verstrekte informatie zo volledig en accuraat mogelijk weer te geven, aanvaardt Versatel geen verantwoordelijkheid voor de juistheid daarvan. Alle informatie op de website van Versatel heeft een informatief karakter.
zou theoretisch genoeg moeten zijn om het abbonnement te ontbinden.

in het telefoon gesprek is tijdens het gesprek onjuiste/onvolledige informatie gegeven, en aan de hand hiervan is ja gezegd.

wij hebben nooit een bewijs van ze gehad dat we accoord zouden zijn gegaan

zou de volgende brief genoeg zijn om alles met versatel te ontbinden?
Versatel Nederland BV
t.a.v. Opzeggingen
Postbus 12022
1100 AA Amsterdam ZO

13 september 2005

Geachte dames en heren

In het kader van het overtreden van de colportagewet uwerzijds verzoek ik u mijn contracten met uw bedrijf per direct te beëindigen.

Meer informatie is bijgevoegd als bijlage.

Hoogachtend,

naam
adres

Bijlagen:
1. contract
2. kopie van de colportage wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ook mijn ouders zijn er ingeluisd door Versatel, door heel handig gebruik te maken van een eerder gedane draadloze aanbieding van toen nog zonnet zitten mijn ouders nu vast aan een jaarcontract voor adsl gratis met kabel en met gebruik van "goedkopere" telefonie. Ineens zijn ze dus geen klant meer van KPN wat betreft bellen en internet via ADSL zou hun geleverd worden. Ja er werd vermeld dat het gesprek opgenomen werd. Eerder was een draadloos pakket aangeboden (zonnet toen nog) Nu kon dat ineens niet meer. Mijn vader heeft dezelfde avond teruggebeld metde mededeling dat hij er van af wilde zien. Twee dagen later nog eens en hoe raadt je het niets van zijn opzegging terug te vinden. Men zou het in het systeem erbij zetten maar helaas weer 2 dagen later was er niets terug te vinden. Ook heeft met mijn ouders aangeraden het pakket te weigeren en dat hebben ze tot 2x toe gedaan. De derde en laatste keer hebben ze het postpakket aangetekend retour gezonden maar helaas het mocht niet baten. Ik heb toen voor mijn ouders een klacht opgesteld en opgestuurd en werd gebeld door een hoogst onvriendelijk persoon de heer van der Spoel (echt een heel vervelende bullebak).Hij was totaal niet genegen om tot een oplossing te komen en op de vraag of ik een kopie of een afschrift van het telefonisch overeengekomen contract kon krijgen kreeg ik te horen dat dat € 25,00 moest kosten. Belachelijk, naar mijn mening ben je verplicht om bij een overeenkomst beide partijen van de gemaakte afspraken te voorzien. Het "gratis" pakket kost overigens 35 euro haha

Er is geen land te bezeilen met deze meneer van der Spoel, die waarschijnlijk zelf geen privé leven heeft want inlevingsvermogen heeft hij nog NOOIT van gehoord. dus we hebben maar besloten de "makkelijke" weg te kiezen en zo snel mogelijk op te zeggen dat is dus na 12 maanden geen diensten te hebben gekregen. :( :( :(
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas Frank,

Ik ben bang dat de colportagewetgeving niet van toepassing is die geldt namelijk niet voor telefonische verkoop maar voor deurverkoop oftewel venten..

En afgaande op mijn bovenstaand relaas ben ik ook bang dat Versatel de opzegging niet accepteer. Maar ik hoop het natuurlijk wel voor je.

Groetjes, L-eke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die weet welke wet er op van toepassing is?ik kan namelijk niks vinden over telefonisch verkopen. alleen een europese wet die verwijst naar de colportage wet daar staat in dat deur aan deur verkoop gelijk is aan telefonische verkoop

[ Voor 237% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-07 19:35
Volgens mij valt dit onder de wet Koop-op-afstand. http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

een quote hieruit:
De termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag waarop de consument de goederen ontvangen heeft, mits de verplichte schriftelijke bevestiging dan al binnen is. Als het gaat om een dienst, dan gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten of op de dag waarop de bevestiging binnen is. Als op de dag van ontvangst van de goederen of de dag van sluiting van de overeenkomst betreffende de dienst de schriftelijke bevestiging nog niet binnen is, dan wordt de termijn verlengd naar drie maanden.
Als ik het goed begrijp heeft Versatel geen schriftelijke bevestiging verstuurd? In dat geval heeft iedereen de mogelijkheid om het binnen 3 maanden(!!!) op te zeggen. Tevens gaat de 7 dagen termijn natuurlijk aps in vanaf het moment van levering, anders is het wel heel makelijk voor leveranciers om slechte producten te leveren, zonder die verplicht terug te moeten nemen als het niet bevalt.
Het gaat om een dienst en dan is het wel vanaf de dag dat de overeenkomst gesloten is.

[ Voor 5% gewijzigd door griphin op 13-09-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Telefonisch, internet en verkoop aan de deur. Dat staat op elke consumentensite. Bij het verkopen van diensten, gaat het om 7 dagen na afsluiten van de overeenkomst. Bij het kopen van producten om 7 dagen na verkoopdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Er is nooit een schriftelijk contract opgestuurd. Dit betekend dus dat we 3 maanden de tijd hebben om te zeggen dat wel de dienst niet willen? :D

Daarnaast kregen we vandaag dat modem/router ding binnen, heb er nu dus 2 aangezien ik exact dezelfde al eerder had gekocht... :(

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 13-09-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

LED-Maniak schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:18:
[...]

Als je ja zegt en hun netwerk is bij jou beschikbaar dan krijg je het bekende telefoontje.
Nee zeggen en oude abbo houden of naar andere provider gaan.

Kpn gaat dit namelijk upgraden naar 3Mbit.

Zit je dan, voor bijna zelfde bedrag maar dan 3x trager... :(
wat een kloterige naaistreek van versatel dan dus. dan verwacht ik zéér zeker een upgrade van versatel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Silverline schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:44:
[...]

wat een kloterige naaistreek van versatel dan dus. dan verwacht ik zéér zeker een upgrade van versatel!!!
Heb net gebeld met versatel wijzende op de text hierboven.
Ze gaven mij positief bericht dat ik het kon opzeggen.
We kregen de bevestigingsbrief pas gedateerd op de 9e. Dat betekend dat we dus nog konden opzeggen.

Alles zou geregeld moeten zijn, hou jullie op de hoogte!

Verwijderd

vandaag een brief gehad waarin een deel van het laatste gesprek staat :( ook staat daarin weer ene belofte omd e band toe te sturen (heb er weinig hoop in)
het contract waar versatel family onder valt is niet ondertekend.

ook voor versatel bel had er een contract ondertekend moeten worden om het over te mogen zetten. oftewel in mijn geval is er ook hier geen contract.

na een belletje met kpn zijn wij inmiddels al buiten versatel om terug gezet en krijgen wij gewoon de rekeningen weer via kpn. van kpn ontvang ik binnen 7 dagen het overzet formulier. deze moet getekend terug gestuurt worden anders mogen ze niks doen van de opta. versatel was in dit geval dus illegaal bezig. hiervan heb ikeen referentie die ik mag opgeven mochten er problemen mee komen.

oftewel ik moet het internet gewoon gewoon op kunnen zeggen. het geld wat inmiddels af geboekt is ga ik morgen terug laten vorderen door de bank.

ook de 10 euro verzendkosten van het gratis modem haal ik terug, ik heb immers nooit om een modem gevraagd. maar wel ontvangen. daar heb ik weer de nl wet aan mijn zijde. die zegt: alles wat bezorgd wordt op jou naam wat je niet bestelt hebt mag je houden. hier hoeft ook nooit iets voor betaald te worden.

dit doe ikniet omdat het nou echt zo'n hele goede router is, dit is het niet, het ding crashed dagelijks, en wordt bloedheed, zo heet dat er regelmatig een plastic lucht in het hok hangt waar hij staat.

ook gaat er morgen een brief aangetekend naar versatel met daarin dat we niet van plan zijn om voor een dienst te betalen wat we nooit aangevraagt hebben. en waar we al helemaalnooit voor getekend hebben. en dat we daarom al het geld hebben laten terug halen, inclusief een complete incasso stop voor versatel.

verder een onmiddelijk bevel tot het vrijgeven van de adsl lijnomdat we zo snel mogelijk een nieuwe provider willen, en een vraag op terug gave van de 2x 35 euro die al betaald waren voor de komende 2 maanden versatel light die ook afgeboekt zijn, waarvan we maar 2 weken gebruikt hebben gemaakt.

jullie krijgen meer info als ik reactie van versatel terug heb.

en als ze dit keer ons internet afsnijden is er geen probleem, heb nl een nieuwe wireless brug op het dak gezet, via deze verbinding kan ik contact maken met een andere adsllijn waar ik gebruik van mag maken.en eventueel ook de internet verbinding van wireless leiden. dit keer dus backup zat

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 18:53 ]

• LED-Maniak
Kijk, dat is nou eens een goede vooruitgang.
Dit weekend zullen ook wij de brief verzenden.

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 06:05
Woooooowww. Ik weet ik heb nog niet klaar met uitzoeken maar er-gens heb ik zo het vermoeden dat ik beet heb in deze thread. Mijn geval:

Al enige jaren heb ik zonnet-lite, zoals jullie bekend een abbo op het KPN-netwerk. Toen was dat alles nieuw en was er niet veel bekend over de werkwijzen van toen-zonnet-nu-versatel. Zonnet lite werkte prima, zolang je geen enkele vorm van support nodig had. @#$@##%##$@#$%#$ }) }) wat was dat een zooi met die installatie.

Sinds in ieder geval een tweetal weken doet mijn internet raar: allerlei pagina's zijn niet-beschikbaar of lader zééér traag. Ik dacht eerst: het zal wel aan 's werelds-grootste-leverancier-van-OS-sen- liggen, vandaar een verse install maar nee hoor. Als Versatel inderdaad lite abbo's van KPN naar hun eigen netwerk overzet: hmmmz dat kon het dan wel eens zijn, nietwaar?

Ook ik ben gebeld met iemand (geen idee meer wie) die zei dat hij nu automatisch mijn abbo naar dit of dat kom omzetten, no way dat het versatel netwerk is genoemd. Ik heb gezegd dat ik niets veranderd wilde hebben. Ik heb ook niks getekend of wat dan ook.

Tijd voor grondig onderzoek..

Verwijderd

@abacaxi

Zie ook dit topic (onderaan):

probleem met hotmail en msn
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/24201077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

succ6 led-maniac.ik ga woensdag de brief versturen. iets met het email adres van zonnet nog nodig ivm een reunie. dus als we er per direct uit gegooit worden kan het geen kwaad meer. ik hoop dat dit de oplossing is voor het probleem met versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:13:
succ6 led-maniac.ik ga woensdag de brief versturen. iets met het email adres van zonnet nog nodig ivm een reunie. dus als we er per direct uit gegooit worden kan het geen kwaad meer. ik hoop dat dit de oplossing is voor het probleem met versatel.
Hehe, dankje, volgensmij hebben ze mijn brief ontvangen want me verbinding die valt er continue(lees: om de 10 minuten) uit :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach da's hier ook, dr is geen stabiele connectie over te zetten, maar daar schijnen alle versatel abbo's last van te hebben.

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:52:
ach da's hier ook, dr is geen stabiele connectie over te zetten, maar daar schijnen alle versatel abbo's last van te hebben.
Leuk joh, al 3 dagen moet ik om de 10 minuten mijn router resetten.
Anders werkt me internet gewoon niet...

Verwijderd

ach diverse dingen werken niet meer,de lijn is zo instabiel als de **** en msn werkt ook niet.

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:07:
ach diverse dingen werken niet meer,de lijn is zo instabiel als de **** en msn werkt ook niet.
Inderdaad. Draai zelf een server, overdag gaat het nog wel maar in de avond veranderd mijn IP om het kwartier.

Ze hebben overigens tot dinsdag om te reageren.
De volgende brief ga ik dus alvast schrijven en klaarzetten dat hij dinsdag aangetekend weg kan. Verwacht geen reactie meer van ze. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Naar aanleiding van de volgende brief ik ik heb verzonden:
Versatel Nederland B.V.
T.a.v. afdeling opzegging
Postbus 12022
1100 AA Amsterdam Zuid-Oost

[insert eigen adres]

15-09-2005, Voorschoten

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van mijn telefonisch contact op 13-09-2005, met de heer Van Elst van de afdeling opzeggingen stuur ik u deze brief.

Ik wil hierbij mijn contract van het ADSL-Family pakket per direct beëindigen.
Dit omdat ik uiterst ontevreden ben over dit pakket, met name over de onstabiliteit(verbinding valt minimaal 3x per avond weg), service en snelheid.

Dit omdat via het telefoon gesprek om over te stappen mij is toegezegd dat de snelheid van het abonnement hetzelfde of zelfs hoger zou worden dan het voorgaande abonnement(ADSL-Lite via het KPN netwerk). Maar dan voor 10 euro goedkoper.

Helaas bleek dit onder andere niet het geval. Net zoals de bijgeleverde router. Ik heb niet expliciet gezegd deze nodig te hebben en is dus ongevraagd geleverd.

Ik verwacht hierbij van u dat u mijn contract per direct opheft en de lijn vrijgeeft.
Ik beroep hier mij op de colportage wet. Dit betreft een europese wet die bepaald waar de consument recht op heeft bij een telefonische aankoop/levering van een dienst.

Een quote van deze wet(zie ook: bijlage):
“Als het gaat om een dienst, dan gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten of op de dag waarop de bevestiging binnen is. Als op de dag van ontvangst van de goederen of de dag van sluiting van de overeenkomst betreffende de dienst de schriftelijke bevestiging nog niet binnen is, dan wordt de termijn verlengd naar drie maanden.”

U kunt contact met mij opnemen via bovenstaand adres.

Indien ik binnen 14 dagen geen reactie/opheffing van de lijn heb ontvangen zal ik genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Bijlagen:
1. Colportage wet
2. Registratieformulier, “Contract”
Kreeg ik daarop het volgende antwoord:
Geachte Mevrouw/Meneer,

Hierbij bevestigen wij uw verzoek betreffende het opzeggen van uw Versatel ADSL abonnement.

Wij kunnen helaas niet met uw verzoek akkoord gaan. Hiervoor verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden. Deze zijn te vinden op www.versatel.nl/av

Wij beëindigen uw abonnement per 2 September 2006. Dit is de datum waarop uw jaarcontract afloopt. Uw e-mail adres blijft bestaan.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Versatel Nederland B.V.
Volgens de wet hebben wij toch het volledige recht tot opzegging?
Graag jullie advies hierover aangezien mijn verbinding nog elke avond gemiddeld 5 maal van IP-Adres veranderd en de verbinding dan voor 10 minuten weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog geen reactie gehad van versatel

maar volgens mij moet jij ook gewoon van je contract af kunnen.

nog een keer de quote van de versatel site af op de url die in jou brief staat:
lhoewel Versatel® getracht heeft om de op de Versatel website verstrekte informatie zo volledig en accuraat mogelijk weer te geven, aanvaardt Versatel geen verantwoordelijkheid voor de juistheid daarvan. Alle informatie op de website van Versatel heeft een informatief karakter. Versatel en/of haar (toe)leveranciers garanderen niet de juistheid, toepasselijkheid, betrouwbaarheid, tijdigheid of nauwkeurigheid van de informatie en de software die beschikbaar is op de website. Alle informatie en software worden geleverd "zoals deze is" en zonder enige garantie. Versatel en/of haar (toe)leveranciers accepteren geen enkele aansprakelijkheid voor enige vorm van schade naar aanleiding van het gebruik van de website of de informatie die op de website beschikbaar is, inclusief schade als gevolg van het verlies van gegevens, omzet en/of winst, als gevolg van of op welke manier dan ook gerelateerd aan het gebruik of het (dis)functioneren van deze website. Iedere vorm van transactie die gedaan wordt door middel van Versatel's website of die gebaseerd is op de inhoud van de website is geheel voor rekening en risico van de gebruiker/bezoeker van de website. Alle rechten zijn voorbehouden aan Versatel. De inhoud van deze website en de informatie die hierop staat vermeld, is auteursrechtelijk beschermd en mag op geen enkele manier worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, elektronisch of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van Versatel. Het is bezoekers van de website van Versatel niet toegestaan om informatie en materialen op deze website, dan wel afgeleide werken daarvan, te wijzigen, te distribueren, openbaar te maken, te verveelvoudigen, te versturen en aan te wenden voor publieke en commerciele doeleinden. Alle Versatel merken en namen zijn in en buiten de Benelux merkenrechtelijk beschermd, ook indien niet voorzien van het symbool.
duidelijk staat hier dus in dat alle tekst op de versatel website af niet bindend is en een puur informerend doel heeft. oftewel zolang jij geen toegezonden exemplaar hebt van de algemene voorwaarden, en niets getekend hebt is dr niks overeen gekomen.

(ik ben geen jurist, maar heb wel mijn jurist geraadpleegt. en die staat achter me.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 19:11 ]

Pagina: 1 2 Laatste