Toon posts:

Server intern benaderbaar, extern niet benaderbaar/timeout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik post hier omdat mijn situatie verschilt van die van enkele anderen hier op het forum. De meeste topics geven aan dat servers van buiten benaderbaar zijn, maar intern niet, bij mij is het precies andersom. Ik kwam er pas na lange tijd achter, omdat een medestudent mij erop wees ("wat nou website, ik zie niks"). Ook de ftp-server geeft problemen (met name timeouts). Pingen en laatste stap van traceroute lukken ook niet, hoewel dat er misschien niets mee te maken heeft.

Situatie is als volgt:
 Internet
    |
    |
 213.10.x.x
 Router
 192.168.1.1
    |
    |___________________________
    |               |           |
Server        Workstation Workstation ...
192.168.1.100 DHCP        DHCP

De server is Windows 2000 pro met o.a. Apache, IIS (port 8000), ftp/sftp. Hiervoor heb ik specifiek in de router (Linksys WAG54G) poorten van buiten naar binnen doorverbonden (port 80,8000,20,21 en 22). Deze router ondersteunt NAT.

Lang verhaal, maar om het kort te maken, ik wil vanaf een werkstation de server benaderen alsof ik van buiten kom, om zo hetzelfde te kunnen zien als bezoekers van buiten. Gebruik ik mijn externe IP-adres of domeinnaam, dan routeert de router mij direct door binnen het netwerk, zo kan ik dus niet troubleshooten (logs bekijken of packet sniffen heeft dan geen zin, want alleswerkt toch prima).

Als ik toch hetzelfde probleem heb als die andere topics (die mij andersom lijken t.o.v. mijn probleem) dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Verwijderd

Kan je wel vanbuitenaf je eigen router pingen? Ga gewoon stap voor stap na tot waar je komt, vaak staat er ergens in je router ingesteld dat ie niet mag reageren op pings dus zet dat eerst even aan

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35
Pak de proxy van je provider, dan kun je iig VAN BUITEN AF verbinding maken en verder "prutsen"

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

die server is die zeker weten statisch geconfigureert met IP ?
en wijst de port forwarding zeker weten naar de .1.100?

en je domain name wordt die ook telkens aangepast naar het ip dat je krijgt van je provider?

[ Voor 29% gewijzigd door WPN op 11-07-2005 14:31 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
die server is die zeker weten statisch geconfigureert met IP?
Ja, zeker.
en wijst de port forwarding zeker weten naar de .1.100?
Ook zeker.
en je domain name wordt die ook telkens aangepast naar het ip dat je krijgt van je provider?
Ik heb statisch IP, dus dat zit wel goed.

Het probleem kan inderdaad in dergelijke configuratie zitten, maar mijn probleem is dat ik dat thuis niet kan testen. Nu moet ik dus op werk constateren dat m'n server niet bereikbaar is, en dan 's avonds thuis iets aanpassen, en dan de volgende dag op werk kan ik pas weer remote kijken of het probleem daarmee opgelost is, want thuis kan ik dus niet een verbinding van buitenaf 'nabootsen'.
Pak de proxy van je provider, dan kun je iig VAN BUITEN AF verbinding maken en verder "prutsen"
Hoe bedoel je precies "pak" de proxy? Instellen in de eigenschappen van m'n browser en andere pakketten (ftp e.d.)? Is het dan niet zo dat de router nog steeds de packets eruit haalt (omdat mijn eigen IP adres erin zit dat de router herkent)?

Verwijderd

[quote]Het probleem kan inderdaad in dergelijke configuratie zitten, maar mijn probleem is dat ik dat thuis niet kan testen. Nu moet ik dus op werk constateren dat m'n server niet bereikbaar is, en dan 's avonds thuis iets aanpassen, en dan de volgende dag op werk kan ik pas weer remote kijken of het probleem daarmee opgelost is, want thuis kan ik dus niet een verbinding van buitenaf 'nabootsen'.[quote]

Kan je niet aan iemand vragen of hij het voor je wil testen?? Dan stel jij wat in en test hij het, zo heb ik het ook gedaan.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
Of je kent toch wel iemand met een remote ssh shell ofzo, vraag gewoon of je ff een accountje mag lenen...

Verwijderd

Welke versie van de WRT54G heb je?

In de 1.0 versie zit een bug in de firmware waardoor deze de poorten niet open zet terwijl je dit wel hebt aangegeven. Een oplossing hiervoor is de router te voorzien van een beta firmware of van HyperWRT firmware. Dat was in ieder geval bij mij de oplossing voor hetzelfde probleem.

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 12:03

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:10:
Hoe bedoel je precies "pak" de proxy? Instellen in de eigenschappen van m'n browser en andere pakketten (ftp e.d.)? Is het dan niet zo dat de router nog steeds de packets eruit haalt (omdat mijn eigen IP adres erin zit dat de router herkent)?
Ja die stel je gewoon in bij de eigenschappen van je browser. En eventueel andere pakketten.
De meeste providers bieden een proxy die je kan gebruiken, kan je meestal vinden op hun site. Een proxy gebruiken tussen je workstation en je server kan ook een goeie indruk geven van de snelheid: je neemt namelijk een omweg van je workstation naar je server.

Hij zal geen packets eruit halen, want hij zal niet je eigen ip herkennen. Hij zal gewoon een request krijgen van een algemeen ip-adres.

Persoonlijk heb ik ook een proxy nodig voor mijn server op z'n no-ip adres te bekijken.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Pagina: 1