Accespoint maken van Speedtouch modem

Pagina: 1
Acties:
  • 740 views sinds 30-01-2008

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 12:18

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een laptop besteld waarmee ik graag draadloos wil internetten binnen mijn huis. Namelijk de asus a6va. Nu heb ik al een router waar 3 pc's bedraad op aangesloten zijn. 1 poort is er dus nog vrij op de router. Hier wil ik dus een zender aanhangen waarmee ik draadloos kan met de laptop.

Volgens mij moet dit mogelijk zijn met een accespoint. Hiervoor heb ik even naar Komplett gebeld en die man begon met een of ander wazig verhaal over een repeater ofzo en dat een accespoint niet goed was. Deze man neem ik niet echt serieus maar bracht me wel aan het twijfelen.

Toen even naar Azerty gebeld en daar vertelden ze me dat het mogelijk was met een accespoint maar dat het geen betrouwbare en snelle verbinding op zou leveren. Natuurlijk ben ik toen de faq en de search gaan doorspitten maar die gaven mij niet echt de goede informatie.

Wat is nou de beste oplossing om mijn laptop in huis draadloos te krijgen? Als het even kan zou ik onder de 50 euro klaar willen zijn. Alvast bedankt.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
ik heb gewoon een draadloze router gekocht (+- 60 €) en die op bridge gezet, ik krijg nu via wireless een IP van de DHCP van mijn speedtouch.

edit: het is een Dell Wireless 2350 Broadband router, die op "Access Point Mode" staat ipv op "Gateway mode", ik kon die met korting bij mijn laptop krijgen, daarom dat ik die genomen heb.

[ Voor 41% gewijzigd door Mayco op 11-07-2005 13:44 ]

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 12:55

itsalwaysme

Graast voor DB

je kan gewoon een accespoint aan de speedtouch hangen, dat is geen probleem. het berijk en de verbindings snelheid heeft vaak te maken met de kwaliteit van de accespoint en het type verbinding (dus b of g).

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Accesspoint of hoe je die wireless dozen noemt, eentje pakken die kan bridgen, dan wordt je netwerk gewoon uitgebreid met een wireless gedeelte. IP's, subnetting,... blijven gewoon hetzelfde als voor het bedraad gedeelte.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 12:18

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
En nog suggesties voor welke accespoint dan?

Verwijderd

Dat mag je lekker zelf uitzoeken. Je bent al meer dan genoeg geholpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.