Toon posts:

Intranet VEEL langzamer via IE dan via Firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een intranet met Windows 2000 Prof (engels, laatste updates) Apache, PHP en MySQL draaiend.

Wanneer ik de site draaien op de server oproep vanaf een andere PC wordt deze bijna instantaan getoond via Firefox, maar moet ik pakweg 45 seconden wachten eer die via Internet Explorer getoond wordt. Dat gebeurt niet EEN keer, maar telkens weer. Nadat de verbinding gemaakt is zijn beide browsers nagenoeg even snel met het tonen van paginas wanneer ik op een link klik.

Iemand enige idee waar dit ana ligt, hoe ik dat kan oplossen of kan uitzoeken waaraan het ligt?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

1. Geen proxy instellingen neem ik aan?
2. in ineternet eplorer on connection -> lan-> automattically detect settings uitvinken.
3 DNS probleem? is een ping naar de interne site de 1e keer ook langzaam? (de tijd voordat hij gaat pingen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik gebruik ProxoMitron, maar ondervind daar nooit last van (qua snelheid)
2. Automatically detect settings was reeds uitgevinkt.
3. 1e ping is "langzaam" maar waar prata je over zijnde 5ms terwijl daarna in de range van 1-4 ms.

Inmiddels heb ik "gespeeld" met de serverinstellingen en
NameVirtualHost <lokaal ip-adres server> opgegeven alsmede virtualhosts gedefinieerd.
Opeens was het verschil een stuk kleiner en levert een werkbaar geheel op. Waarom is me onduidelijk maar de snelheid is nu acceptabel

Verwijderd

lijkt wel op de symptomen die ik zie als ik lokaal ftp met ie. Als je de windows firewall uitzet gaat het ineens wel goed.