Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] last_update voor topics, updaten bij post én edit

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Vrij simpel te implementeren, de vraag is natuurlijk of het gewenst is, maar mij lijkt het wel handig.

Nu heeft een topic uiteraard een last_post veld in de database waarop gesorteerd wordt bij de topiclijst. Bij het toevoegen van een nieuwe post wordt dit veld geupdate. Deze tijd wordt tevens gebruikt om te kijken wat voor kleur het mapje-icoon moet hebben. Is hij eerder dan je lastvisit dan is hij wit, anders rood. Nou is het echter zo dat als iemand een reactie edit, er eigenlijk nieuwe informatie beschikbaar is, maar dat is niet direct te zien aan de topiclist.

Wat ik dus graag zou willen zien is een last_update die ook geupdate wordt bij een edit, waardoor het mapje in de topiclijsting een andere kleur kan krijgen. Dus niet dat er ook anders gesorteerd wordt als er geedit is, maar puur dat je een indicatie hebt dat er een edit is geweest.

Wat denken jullie hiervan?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ehm, en in welk geval vind je dit handiger dan de huidige situatie ?
Als mensen complete lappen tekst opeens toe gaan voegen met verduidelijking dan is het nuttig, maar eerlijk gezegd zie ik dat niet zo vaak voorkomen, vaak gaan edits om typefouten enzo, en dat hoeft wat mij betreft niet allemaal weergegeven te worden :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
moto-moi schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:29:
Ehm, en in welk geval vind je dit handiger dan de huidige situatie ?
Zoals ik al zeg, dat je kunt zien dat er iets geupdate is zonder de topic zelf te openen. En so what als er alleen een typefout geedit is? Zo vaak gebeurt het niet dat iemand een typefout edit x uur nadat hij z'n post gedaan heeft, terwijl het dan wel vaak gebeurt dat iemand nog een flinke lap tekst aan z'n laatste post in de draad toevoegt (heb ik zelf ook vaak zat gedaan). Die dingen mis je nu; als die topics een andere kleur krijgen ipv wit, dan kun je daar nog eens een kijkje naar nemen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik vind het opzich een handige feature, maar mijn vraag is: moet het bij elke edit in het topic, of alleen de laatst post (met een edit)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Nadeel is dat mensen hun topic blijven kicken dmv een edit ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

André schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:41:
Mwa, valt toch mee :?
Dus niet dat er ook anders gesorteerd wordt als er geedit is

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
André schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:41:
Idd, met een edit krijg je je topic weer boven in de AT lijst. Je mag niet kicken binnen 24 uur, maar wel editten. Het lijkt me dat je inderdaad deze feature zou kunnen misbruiken.

Kun je als moderator zien wat er ge-edit is? Als dat zo is zou je mensen die hier herhaaldelijk misbruik van maken eens vriendelijk toespreken.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

P_de_B schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:47:
[...]

Kun je als moderator zien wat er ge-edit is? Als dat zo is zou je mensen die hier herhaaldelijk misbruik van maken eens vriendelijk toespreken.
Ja, dat kunnen we zien ja, wat en hoeveel :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
lezen blijft moeilijk he ;). Zoals ik het voorstel kun je een topic dus niet kicken dmv een edit

[ Voor 57% gewijzigd door .oisyn op 11-07-2005 13:50 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Puur informatief: kunnen moderators ook posts trashen van mensen die niet goed lezen, maar toch in het topic reageren O-)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:34
Ik vind het een goed plan. Wel zou ik rekening houden met de regel dat een post pas gemarkeerd wordt na een X% verandering. Dat geeft volgens mij een redelijk waarheidsgetrouw beeld.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Heb ik idd ook over na zitten denken, het punt is alleen dat je dan ergens een grens moet stellen, en waar dan. Bovendien vind ik de % regeling een beetje irritant. Als je 5 tekens wijzigt in een post van 100 tekens dan is dat 5%. Als je een hele alinea toevoegt aan een boekdeel dan kan dat weleens minder zijn dan 5%. En het moge duidelijk zijn welke van de twee hier het belangrijkst is :).

Dus, imho, lijkt het me handiger om dat achterwege te laten en de occasional spelling corrections maar for granted te nemen

Ik moet minder Engels mixen met Nederlands 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 11-07-2005 17:58 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mjah, tis soms al een kerstboom die overzichten van ons, lijkt me niet dat we zoiets dan ook gaan toepassen, sorry Sylvester :*

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.