wel contact maar geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Theske
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05-2017
Allereerst weet ik niet of ik hier goed zit, of dat het bij het windows xp forum thuis hoort.
Maargoed, ik heb hier een computer waar windows opnieuw op is geinstalleerd. Alles is netjes geinstalleerd, zo ook de netwerk kaart. Er staat geen uitroepteken in het apparaat beheer dus daar moet het probleem denk ik niet aan liggen. Mijn netwerkkaart heeft gewoon zn "naam" gekregen
Mijn pc laat zien dat hij verbinding heeft met het netwerk, door middel van die twee computers rechts onderin. Echter kan hij geen verbinding maken met het internet. Ook kan hij al helemaal niet naar mn modem pingen.
Het ip-adres, gateway, subnetmasker kloppen allemaal. Ook als een automatische ip/dns configuratie toepas werkt hij niet. De overige pc's in dit huis werken wel met deze instellingen.
Als ik in command " ipconfig /all " doe zie ik wel een verschil ten opzichte van een andere pc, hier is voor de " automatische configuratie " gekozen.
Bij een werkende pc geeft hij aan 10.0.0.138 voor standaard gateway, dhcp server en dns server. Het subnetmasker is 255.255.255.0.
Bij de pc die niet werkt geeft hij 0.0.0.0 aan bij ip-adres en subnetmasker. De standaard gateway is leeg en de dhcp-server is 255.255.255.0.
Dit lijkt me niet te kloppen en ik denk dat het probleem hier ergens ligt.. maar hoe valt dit op te lossen???

Ik heb al op dit forum gezocht, maar geen specifieke uitkomsten gevonden.

Proud member of the Cosmic Cows

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:55

Guldan

Thee-Nerd

De pc die niet werkt krijgt geen ipadres. Heb je bij de niet werkende pc de netwerkkaart al eens uit het apparaat beheer gehaald en deze opnieuw laten installeren door windows? Knippert op de niet werkende pc het verbindings icoontje? dat kan ik niet helemaal duidelijk opmaken uit je post. Zoals het nu lijkt ligt het aan de netwerkkaart of aan de bekabeling. Ik zou eerst de netwerkkaart eens opniew installeren.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Een ip van 0.0.0.0 ligt aan je software/driver.

-krijg je een zinneige foutmelding als je "ïpconfig /renew" intikt op de command prompt
-zoek eens winsockfix. lost wel eens ip 0.0.0.0 problemen op.
-Overactieve conflicteerende firewall software/ half geinstaleerde AV software veroorzaakt dit wel eens.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Theske
Ik heb hem uit apparaat beheer gehaald en door windows opnieuw laten installeren, maar dit mocht niet baten.
Wat misschien eerst niet helemaal duidelijk was: rechts onderin zie ik de twee computers staan, ze knipperen.. en als ik erop klik zie ik gewoon dat ik netwerkverbinding heb, de tijd, de snelheid enz....

Ik heb ipconfig /renew geprobeerd. Hierbij krijg ik de foutmelding dat hij geen contact kan maken met de dhcp-server. Tevens zie ik hierna wel een ip-adres al ik ipconfig /all doe.
Ik heb winsockfix geprobeerd, maar veel verder kwam die ook niet.
Er zijn inmiddels al wel ip-adressen "bekend" --> autoconfiguratie ip: 169.254.84.179. Subnetmasker is 255.255.0.0 en de gateway is nog steeds LEEG.

edit: firewall is nog niet geinstalleerd, en de automatische firewall van windows staat ook nog uitgeschakeld, dus hier kan het niet aan liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Theske op 11-07-2005 14:13 ]

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

tjah.. de netwerkkaart krijgt dus nog steeds geen ipadres van de router. STaat DHCP wel aan? Is de kabel wel goed? Heb je al eens een keer een andere netwerkkaart geprobeerd?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Krijgen de andere computer ook een IP adres uitgedeeld via DHCP of staan die handmatig ingetikt.

Om hoeveel andere computer gaat het precies? Is het mogelijk dat er maar een kleine DHCP pool geconfigureerd staat op het modem, zodat er geen adressen meer zijn die uitgedeeld kunnen worden?

• Theske
Hij krijgt dus inderdaad nog geen ip-adres van de router.
dhcp staat ingeschakeld, net als bij de andere werkende pc's. In dit netwerk zitten 6 pc's. De momenteel niet werkende pc is mn server en heeft het hiervoor wel altijd met dezelfde netwerkkaart gedaan, maar doordat ik een nieuwe harde schijf en geheugen heb gekocht moest ik windows opnieuw installeren, hierna heeft mn internet het niet meer gedaan. Dus aan mn netwerkkaart ligt het niet. Hij heeft het dus altijd met uiterlijk 6 computers gedaan. Dhcp pool is ver genoeg afgesteld, daar was van te voren rekening mee gehouden, dus daar ligt het niet aan.
Hopelijk kent iemand het probleem en weet er de oplossing bij te vinden....

edit: kabeltje van een wel werkende pc is geprobeerd, zonder succes.... dus ook aan het kabeltje ligt het niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Theske op 11-07-2005 15:09 ]

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Probeer eens een andere netwerkkaart? en ik welk PCI slot zit de netwerkkaart. Toch niet direct in het slot naast de AGP? Zoja probeer eens een ander slot, want dit wil nogal eens voor problemen zorgen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
is je dhcp range misschien te klein ?

• Theske
Probeer eens een andere netwerkkaart? en ik welk PCI slot zit de netwerkkaart. Toch niet direct in het slot naast de AGP? Zoja probeer eens een ander slot, want dit wil nogal eens voor problemen zorgen.
Dit maakt verder niks uit, hij zit in hetzelfde slot als waarin hij wel goed functioneerde. Ik heb meerdere sloten geprobeerd.
is je dhcp range misschien te klein ?
zoals ik al eerder aangaf is deze niet te klein, hiervoor heeft hij altijd al goed gefunctioneerd. Hij moet ruim 50 ip adressen aankunnen dus....

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

druk er dan eens een andere netwerkkaart in? is het dan ook goed.? zijn je moederbord drivers wel geinstalleerd. Alle updates etc.?

• Theske
Ik heb een andere netwerkkaart geprobeerd, in verschillende sloten... ook dit had geen succes.
De nieuwste updates zijn geinstalleerd, ook dit mocht niet baten.
Ik snap er gewoon echt niet meer van wat er nou aan de hand is!
Als ik ipconfig /all doe geeft hij in eerste instantie de ip adressen 0.0.0.0 weer... na ipconfig /renew krijg ik wel een foutmelding dat hij geen contact met dhcp server kan maken. Hierna doe ik weer /all en hij geeft wel wat ip adressen weer, maar bij de standaard gateway staat helemaal geen ip adres achter, gewoon een leeg veld.
iemand misschien nog suggesties, want ik vind het wel leuk om problemen op te lossen, maar dit is toch iets teveel van het goeie...

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ehmm als DHCP niet werkt, waarom tik je dan niet gewoon zelf een ip adres in?

Dus ip adres 10.0.0.200 / 255.255.255.0
en gateway op 10.0.0.138
DNS op 195.241.48.33

Check wel ff vanaf een andere pc of 10.0.0.200 vrij is natuurlijk (ping 10.0.0.200)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Theske
Ik had dit al eens geprobeerd, maar nu nog een keer gedaan. Het werkt helaas nog steeds niet.
Ik heb het met de hccnet dns server geprobeerd (62.251.0.6), met 10.0.0.138 en met 195.241.48.33.
Geen van alle werken helaas.

Zie hieronder de ipconfig /all

C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: server
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
3Com EtherLink 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-04-32-CE
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.171
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.241.48.33

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Als je met een vast ip nog steeds niet je def. gateway kan pingen (10.0.0.138), dan is het of een kabelprobleem of netwerkkaart / driver probleem.
Dus andere netwerk kaart erin, liefst ook op ander pci slot.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Theske
Ik had al verschillende netwerkkaarten geprobeerd, op verschillende sloten, met verschillende kabeltjes (die allemaal normaal gesproken werken).
Net maar is met draadloosnetwerkkaart geprobeerd, en toen deed hij het wel..... :?
Btje vaag allemaal, maar gelukkig doet hij het nu.. maar nog niet met draad.
In ieder geval bedankt allemaal voor jullie hulp!!!

Pagina: 1