[98se] Spelfouten op originele cd: one of a kind?

Pagina: 1
Acties:

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 15:26
Hoi allemaal! Ik kreeg een pc ter reparatie, waar drie originele cd's van Windows 98 SE bijzaten. Twee zonder spelfouten, en één met twee fouten :9 Is dit een one-of-a-kind cd'tje? :Y) of zijn er meer mensen met zo'n cd? :?
Microsoft Windows 98
vor pc's zonder windows
Allen voor levering bij nieuwe pc's...
DJFliX

[ Voor 11% gewijzigd door DJFliX op 11-07-2005 13:08 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:54
Reken er maar op dat die cd een stuk minder origineel is dan jij denkt...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• DJFliX
Hij zit nog in de originele verpakking, met licentie, hij is nog nooit gebruikt!

• DJFliX
Ik heb een foto van de cd:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v483/DJFliX/windows980011.jpg
En hier fout 2:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v483/DJFliX/windows98small.jpg >:)

[ Voor 33% gewijzigd door DJFliX op 11-07-2005 13:22 . Reden: 1 foto vergeten }) ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-03 11:38
Misschien is het geen NL CD.
Als het wel een NL CD is, lijkt me dat het dan niet echt lekker is. Vraag dan maar aan MS zelf wat die ervan zeggen. (buiten de 'koop XP' :) )
Of van een retail seller die een fout heeft gemaakt? Of een MSDN CD?

[ Voor 20% gewijzigd door SPee op 11-07-2005 13:19 ]

let the past be the past.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-03 17:36

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

als je een legale licentie hebt.. geen probleem.. als er in je serial ook typ fouten staan :P :P dan moet je gaan opletten :P :P

Bedankt alvast

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk dat je even Microsoft moet bellen om aan de hand van je code te verifiëren of het een legale cd is. Dit kan net zo goed een legale restore-cd zijn van bijvoorbeeld Acer. Packard Bell of een andere OEM......

Er worden wel eens fouten gemaakt in de vertalingen natuurlijk. Zo kwam ik een tijdje terug in Windows Update voor Win98 de vertaling 'kasje' tegen, voor 'cache' ...

[ Voor 30% gewijzigd door sanfranjake op 11-07-2005 13:31 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DJFliX
k denk dat k um dicht ga laten en in ga lijsten :p een collectors item :Y)

Trouwens, er staat nergens iets van mdsn of andere "speciale" versies. Hij lijkt precies op de versies zonder spelfouten, op de fouten na dan. Ze zijn allebei 2e editie en nederlands.

@sanfranjake: het art. nr is trouwens ook hetzelfde als op de cd zonder fouten. En er staat nergens een merknaam. Ik weet dat Packard Bell altijd eigen gedrukt cd's gaf, en dat waren er meestal twee of drie. En de licentie is met dat groene wrijflijntje en de blingbling lijn. Wat is het nummer van MS?

[ Voor 99% gewijzigd door DJFliX op 11-07-2005 13:28 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
DJFliX schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:23:
k denk dat k um dicht ga laten en in ga lijsten :p een collectors item :Y)

Trouwens, er staat nergens iets van mdsn of andere "speciale" versies. Hij lijkt precies op de versies zonder spelfouten, op de fouten na dan. Ze zijn allebei 2e editie en nederlands.

@sanfranjake: het art. nr is trouwens ook hetzelfde als op de cd zonder fouten. En er staat nergens een merknaam. Ik weet dat Packard Bell altijd eigen gedrukt cd's gaf, en dat waren er meestal twee of drie. En de licentie is met dat groene wrijflijntje en de blingbling lijn. Wat is het nummer van MS?
020-5001005, houd ons op de hoogte. Ik ben wel benieuwd :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DJFliX
kan geen progje vinden om het gesprek op te neemn... :(

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45
DJFliX schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:41:
kan geen progje vinden om het gesprek op te neemn... :(
sndrec32.exe (tm) sinds 1991 should do the trick ;)

• DJFliX
sndrec32.exe (tm) sinds 1991 should do the trick ;)
sndrec32.exe (tm) sinds 1991 neemt sinds 1991 maar 60 seconden op ;)

(sorry voor de dubbele post) Ik heb gebeld, de man aan de telefoon vroeg mij om de key door te geven, en dat heb ik gedaan. Hij zei dat het een all-in key was, en hij niet kon zien bij welk product het hoort. (zou je het dan met meerdere windows-versies kunnen gebruiken :s) en dat het wel een originele cd is. Het is dus wel een originele versie, en het is vreemd dat ie los verkoscht is, want hij mocht alleen bij aankoop van een neiuwe pc verkocht zijn. De man zei ook, dat als ik 'm installeerde dat het voor eigen risico was, want microsoft verleent geen ondersteuning voor all-in keys :s waarom geven ze die keys dan :? Fijn microsoft :|

DJFliX

[ Voor 11% gewijzigd door DJFliX op 11-07-2005 13:55 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 13:31
Die keys geven ze juist voor fabrikanten die windows versies willen leveren ;) De reden dat ze ze zelf niet ondersteunen is waarschijnlijk omdat veel fabrikanten wijzigingen doorvoeren aan de windows CD's (extra drivers en programma's op de CD zetten enzovoorts zodat alles van die geleverde PC erop staat).

Maar is die PC die je ter reparatie hebt geen merkcomputer dan? Of hebben ze voor deze computer misschien geen merkcomputer gehad of iets dergelijks?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08
Staat in het midden van de cd eigenlijk wel dat holografische GENUINE MICROSOFT logo?

Zo nee, dan heb je volgens mij toch te maken met piracy. Van het soort waar wel veel geld in om gaat zeg maar... Wel sneu dat ze dan niet even de moeite nemen om het verhaaltje goed over te typen :)

Punctuality is the politeness of kings

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45
DJFliX schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:54:
[...]

sndrec32.exe (tm) sinds 1991 neemt sinds 1991 maar 60 seconden op ;)

(sorry voor de dubbele post) Ik heb gebeld, de man aan de telefoon vroeg mij om de key door te geven, en dat heb ik gedaan. Hij zei dat het een all-in key was, en hij niet kon zien bij welk product het hoort. (zou je het dan met meerdere windows-versies kunnen gebruiken :s) en dat het wel een originele cd is. Het is dus wel een originele versie, en het is vreemd dat ie los verkoscht is, want hij mocht alleen bij aankoop van een neiuwe pc verkocht zijn. De man zei ook, dat als ik 'm installeerde dat het voor eigen risico was, want microsoft verleent geen ondersteuning voor all-in keys :s waarom geven ze die keys dan :? Fijn microsoft :|

DJFliX
moet je nog een keer op rec drukken, serieus dan komt het erachteraan

en idd het feit dat ie ingepakt zit, betekent dat ie al preinstalled was op een merkcomputer. Ik denk dat microsoft daar geen directe service op verleent, om de prijs "laag" te kunnen houden voor het merk.

• DJFliX
Het genuine microsoft logo staat er in, samen met het win98 en een valid logootje. HET IS EEN ECHTE CD en dus geen "door fabrikant bijgewerkte" versie. De vraag is: waarom zitten er spelfouten in? en waarom is er niemand die ook zo'n cd'tje heeft?

Toch bedankt voor jullie reacties ;)

DJFliX

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-03 20:47

not-known

[BI] Crewmember

Yep, ik heb zo'n CD, zelfde typo's :P Zat origineel bij de pc die we ooit eens kochten.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Pagina: 1