Toon posts:

Boot Password voor laptop verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He jongens. Ik zit met een probleem. Onlangs heeft mijn moeder een laptop van iemand gekregen. Nu wou ze hem opstarten maar toen kwam er een boot password voor. Hier moet je dus een password intypen, mja die weet zij dus niet. Ze heeft hem via via gekregen, dus het password is niet te achterhalen.

Ik heb dit probleem al eens eerder gehad met de PC. Dit probleem heb ik opgelost door een euro achtige vorm in de kleur van zilver eruit te halen. Toen ik dat ding er weer in deed was het wachtwoord weg, en zo kon ik dus weer in windows komen. Maar hoe doen we dit met een laptop ? Want ik kan nu niet in windows komen. Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen.

Het is al een oudere laptop: met het merk MITAC. Een pentuim 3 is het. Maar dit is genoeg voor mijn moeder.

Ik hoor van jullie.

Met vriendelijke groet,
TatruS

PS. Ik weet dat dit mijn eerste post is maar ik wist bijna wel zeker dat 1 van jullie mij op dit forum kunnen helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo'n ding wordt in het dagelijks leven ook wel 'batterij' genoemd.

Het lijkt me overigens dat de persoon van wie je moeder de laptop heeft gekregen vast wel het boot password kan bemachtigen?

Misschien gaat iedereen hier anders wel helpen om een gestolen laptop bruikbaar te maken, want je snapt wel waar bootpasswords voor zijn ;)

Maar kijk eens of je een handleiding kan vinden van de machine, en of daar instaat hoe je het BIOS moet resetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe ja ik snap dat jullie dat denken. Maar het is gewoon via haar oma en die had weer een kennis. En ja die heeft hem heel lang niet meer gebruikt. En toen kwam het ter sprake. Ze heeft er alleen een oplader bij gekregen. Maar het domme is dus dat die kennis helemala nie wist dat er een password op zat!! Dus ja.... Ik hoor het wel ;)

PS wanneer dit een PC was dan snapte ik het wel, maar een laptop daar heb ik bijna tot niet mee gewerkt...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:02:
hehe ja ik snap dat jullie dat denken. Maar het is gewoon via haar oma en die had weer een kennis. En ja die heeft hem heel lang niet meer gebruikt. En toen kwam het ter sprake. Ze heeft er alleen een oplader bij gekregen. Maar het domme is dus dat die kennis helemala nie wist dat er een password op zat!! Dus ja.... Ik hoor het wel ;)

PS wanneer dit een PC was dan snapte ik het wel, maar een laptop daar heb ik bijna tot niet mee gewerkt...
Of je zet de laptop aan, op de accu zonder netspanning, totdat ie leeg is. Daarna wacht je een aantal maanden en kan je batterij ook op zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:56:

Ik heb dit probleem al eens eerder gehad met de PC. Dit probleem heb ik opgelost door een euro achtige vorm in de kleur van zilver eruit te halen.
Een euro achtige vorm... :P

Enniewee... dat gaat op een laptop niet lukken. Er zijn lijsten met default wachtwoorden voor bepaalde typen BIOS. Zoek eens in google op jouw type BIOS.

En ik denk niet dat het hier om diefstal gaat... een P3 is nou niet echt wat je noemt veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dus ff de soort BIOS op google zoeken ? en dan moet het goed komen? Of denk ik nou TE simpel.... hehe.

Ik zal mn best ff doen. Ik ga zo werken dus kan pas vanaaf weer reacties plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

Welk merk BIOS is het... en welke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
heeft hij niet gewoon een jumpertje wat je moet verzetten ? misschien kan je de laptop ff openschroeven

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S1W schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:12:
Welk merk BIOS is het... en welke versie?
Waar kan ik dat precies zien ? ja sorry n00b als het om die BIOS gaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

- Laptop openschroeven -> erg vervelend.

Betere opties:

- Check van welk 'merk' dat BIOS is.
Tik dan in google: default $merk bios passwords
- Het programmatje 'killcmos' downloaden. Gebruik op eigen risico. Ik kan je vertellen dat ik het iig een keer succesvol getest heb :)

edit: hmm killcmos werkt natuurlijk alleen vanuit het OS zelf. Beetje jammer omdat er een bootpwd op zit :P

[ Voor 21% gewijzigd door DeMoN op 11-07-2005 13:21 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Misschien kan dit helpen?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:20:
- Laptop openschroeven -> erg vervelend.

Betere opties:

- Check van welk 'merk' dat BIOS is.
Tik dan in google: default $merk bios passwords
- Het programmatje 'killcmos' downloaden. Gebruik op eigen risico. Ik kan je vertellen dat ik het iig een keer succesvol getest heb :)

edit: hmm killcmos werkt natuurlijk alleen vanuit het OS zelf. Beetje jammer omdat er een bootpwd op zit :P
hehe das idd minder. Maar damnz wat een gekut :( ik zal eerst ff werken en dan zal ik er ff over nadenken. Natuurlijk ziijn reactie gewenst! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Bij IBM laptops een paar jaar geleden (760-serie of misschien begon het met de 755-serie) kon je het password niet verwijderen met jumpers of batterij verwijderen. Wij moesten de laptops naar het service depot sturen om het moederboord te laten vervangen. Op Dell laptops zijn er 'master' passwords geloof ik, die afhankelijk zijn van het serienummer. Om dat password te krijgen moet je support bellen en kunnen aantonen dat je de geregistreerde/legale eigenaar bent. Misschien dat dat bij jou laptop ook mogelijk is (al zou ik niet weten hoe jij zou kunnen aantonen dat je de legale eigenaar bent).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 17:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

http://masterbootrecord.d..._standard_passwoerter.php

kan ook helpen.

Een van de issues bij IBM laptops is dat het ook een gocombineerde beveiliging kan zijn, dus bios/hd.

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus een merk van MITAC.... Hoort dat bij IBM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

fcs

probeer anders eens deze site:

http://www.mitac-europe.com/home/service/

betreft mitac onderdeel van europa. Heeft ook ergens een ftp site met wat meer info. Ook een gedeelte over bios ect. Misschien dat je daarmee wat verder komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:08:

En ik denk niet dat het hier om diefstal gaat... een P3 is nou niet echt wat je noemt veel waard.
Wat is de waarde van gevoelige bedrijfsinformatie? En van de broncode van een of andere grote applicatie? De laptop zelf is niet veel meer waard, maar de inhoud misschien nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fcs schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:24:
probeer anders eens deze site:

http://www.mitac-europe.com/home/service/

betreft mitac onderdeel van europa. Heeft ook ergens een ftp site met wat meer info. Ook een gedeelte over bios ect. Misschien dat je daarmee wat verder komt?
Dat heb ik dus geprobeerd maar het is een MITAC 8640 en daar is geen informatie van et downen
Pagina: 1