Omdat mijn oude computer na jaren trouwe dienst is overleden, wordt het tijd voor wat nieuws.
Ik ben op zoek naar een robuust systeem wat niet al te duur is - maar ook zeker niet low budget. De nieuwste spellen op de hoogste resolutie draaien hoeft niet, maar hij moet wel pacman kunnen draaien, zeg maar...
Ik kwam nu uit op de volgende onderdelen:
Chyang Fun Design Tower CF-2529-S ATX 400W (zilver)
AMD Athlon 64 3000+ 1.80GHz HW 512kB S939 Box
Asus A8N-E nForce4 Ultra, Dual RAID, GLAN
TwinMOS 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5
XFX Videokaart PCI-e GeForce 6600 128MB DDR 2xDVI/TV PC
Western Digital 36,7GB SATA150 8MB Raptor, WD360GD
LG DVD-ROM GDR-8163B 16x/52x Bulk (zilver)
NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zilver)
Ik heb al een goede 250gb harde schijf hier liggen. Vandaar mijn keuze voor een raptor als systeemdisk. Verder ben ik ook al in bezit van een DVD brander, monitor, toetsenbord en muis.
Is dit een beetje een okay systeem? Op en aanmerkingen zijn meer dan welkom. Ik heb vooral de volgende vragen:
a) Wat is beter? Een venice of winchester core?
b) Welk moederbord kan ik het beste gebruiken? Asus is een goed bedrijf, maar verder heb ik geen idee. (deze die nu in het rijtje staat werd aangeraden door de webshop waar ik waarschijnlijk m'n systeem wil gaan kopen)
c) Zelfde vraag voor videokaart.
d) Is €692,-- een goede prijs voor dit systeem?
Ik ben op zoek naar een robuust systeem wat niet al te duur is - maar ook zeker niet low budget. De nieuwste spellen op de hoogste resolutie draaien hoeft niet, maar hij moet wel pacman kunnen draaien, zeg maar...
Ik kwam nu uit op de volgende onderdelen:
Chyang Fun Design Tower CF-2529-S ATX 400W (zilver)
AMD Athlon 64 3000+ 1.80GHz HW 512kB S939 Box
Asus A8N-E nForce4 Ultra, Dual RAID, GLAN
TwinMOS 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5
XFX Videokaart PCI-e GeForce 6600 128MB DDR 2xDVI/TV PC
Western Digital 36,7GB SATA150 8MB Raptor, WD360GD
LG DVD-ROM GDR-8163B 16x/52x Bulk (zilver)
NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zilver)
Ik heb al een goede 250gb harde schijf hier liggen. Vandaar mijn keuze voor een raptor als systeemdisk. Verder ben ik ook al in bezit van een DVD brander, monitor, toetsenbord en muis.
Is dit een beetje een okay systeem? Op en aanmerkingen zijn meer dan welkom. Ik heb vooral de volgende vragen:
a) Wat is beter? Een venice of winchester core?
b) Welk moederbord kan ik het beste gebruiken? Asus is een goed bedrijf, maar verder heb ik geen idee. (deze die nu in het rijtje staat werd aangeraden door de webshop waar ik waarschijnlijk m'n systeem wil gaan kopen)
c) Zelfde vraag voor videokaart.
d) Is €692,-- een goede prijs voor dit systeem?
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett