Nieuw Systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023
Omdat mijn oude computer na jaren trouwe dienst is overleden, wordt het tijd voor wat nieuws.

Ik ben op zoek naar een robuust systeem wat niet al te duur is - maar ook zeker niet low budget. De nieuwste spellen op de hoogste resolutie draaien hoeft niet, maar hij moet wel pacman kunnen draaien, zeg maar...

Ik kwam nu uit op de volgende onderdelen:

Chyang Fun Design Tower CF-2529-S ATX 400W (zilver)
AMD Athlon 64 3000+ 1.80GHz HW 512kB S939 Box
Asus A8N-E nForce4 Ultra, Dual RAID, GLAN
TwinMOS 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5
XFX Videokaart PCI-e GeForce 6600 128MB DDR 2xDVI/TV PC
Western Digital 36,7GB SATA150 8MB Raptor, WD360GD
LG DVD-ROM GDR-8163B 16x/52x Bulk (zilver)
NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zilver)

Ik heb al een goede 250gb harde schijf hier liggen. Vandaar mijn keuze voor een raptor als systeemdisk. Verder ben ik ook al in bezit van een DVD brander, monitor, toetsenbord en muis.

Is dit een beetje een okay systeem? Op en aanmerkingen zijn meer dan welkom. Ik heb vooral de volgende vragen:
a) Wat is beter? Een venice of winchester core?
b) Welk moederbord kan ik het beste gebruiken? Asus is een goed bedrijf, maar verder heb ik geen idee. (deze die nu in het rijtje staat werd aangeraden door de webshop waar ik waarschijnlijk m'n systeem wil gaan kopen)
c) Zelfde vraag voor videokaart.
d) Is €692,-- een goede prijs voor dit systeem?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoorden:
A: Venice core is beter, is namelijk op een lager procede gebakken.

B: Kijk even bij de review van de S939 moederborden. http://www.tweakers.net/nieuws/38003

C: Ik ben zelf iemand die over het algemeen eerder gaat voor een ATI videokaart, maar dat is persoonlijk. Kijk maar eens voor een kaart met de X700 Pro chipset.
Pricewatch link ATI X serie: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/520

Voor D dat zou ik echt niet weten zou zeggen check pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
Hmm, waarom is een winchester core dan duurder (scheelt 4 euro ofzo). Nouja, venice it is.

Wat betreft moederbord. Ik heb altijd goed ervaringen met Asus gehad. Die review had ik al gelezen, en daar in wordt gesteld there’s no good reason to choose this motherboard. Das dus niet positief. Maar dat gaat over de A8V-E. In de BBG van juli wordt de A8N-SLI aangeraden. Voor zover ik het kan zien is de A8N-E gewoon hetzelfde moederbord met minder toeters en bellen. Dat leek me dus een goede keuze. Maar helemaal zeker weet ik het dus niet...

En videokaarten heb ik al helemaal geen verstand van ...

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een oud bericht gevonden over het energie verbruik van de Venice core tenopzichte van
de 'oudere' core's van de x64 processor. Met oog op warmte ook van groot belang.
http://print.tweakers.net/?nieuws/37195

Misschien dit ook nog een interessant artikel voor je gaat over de overklokbaarheid van de 3000+ met Venice core.
http://www.tweakers.net/nieuws/37390/?highlight=venice

Roadmap AMD
http://www.amd.com/us-en/...ion/0,,30_118_608,00.html

Over het moederbord ik heb zelf ook een AMD x64 systeem met een ASUS moederbord, dit is alleen nog met een S754. Ben wel tevreden over het moederbord zolang je niet te veel loopt te klokken ofzo dan loopt ie vloeiend. Heb het bordje 1 keer iets geclocked naar een HT bus 210 ipv de standaard 200, geen krimp en dit met standaard onderdelen. Voor de echte overclockers zou ik idd een ander board aanraden maar voor normaal werk, asus is dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
Ja een venice core lijkt zeker een goed idee :)

Ik denk dat ik met mijn mobo ook wel goed zit. En ik heb eens op pricewatch zitten snuffelen, en het kan denk ik iets goedkoper, maarniet veel. En alles bij 1 winkel heeft ook zo zijn voordelen, zeker als je al weet dat het een goede is.

Blijft dus één vraag over, en dat is de videokaart. Een GeForce 6600 heeft wel een goede prijs/kwaliteit verhouding geloof ik. Maar er zijn zoveel merken en modellen. En maakt 128mb of 256 mb veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou gewoon 128MB nemen, ik denk niet dat 256MB veel toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Diadem schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:55:
Ik ben op zoek naar een robuust systeem wat niet al te duur is - maar ook zeker niet low budget. De nieuwste spellen op de hoogste resolutie draaien hoeft niet, maar hij moet wel pacman kunnen draaien, zeg maar...
Pacman draaid ook al goed op een 486 naar mijn mening, maar goed... I get your point... :)
AMD Athlon 64 3000+ 1.80GHz HW 512kB S939 Box
Asus A8N-E nForce4 Ultra, Dual RAID, GLAN
TwinMOS 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5
XFX Videokaart PCI-e GeForce 6600 128MB DDR 2xDVI/TV PC
Western Digital 36,7GB SATA150 8MB Raptor, WD360GD
LG DVD-ROM GDR-8163B 16x/52x Bulk (zilver)
NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zilver)
Op zich geen slecht systeem en ik denk wel, dat je de huidige games er goed mee kan spelen... Echter... Hoe wil je dit allemaal van stroom voorzien? Want een voeding is een niet al te onbelangrijk onderdeel hier in. Ik zou op safe gaan spelen, en minimaal een 400Watt voeding aanschaffen.
Is dit een beetje een okay systeem? Op en aanmerkingen zijn meer dan welkom.
Die heb ik net al gegeven... ;)
Ik heb vooral de volgende vragen:
a) Wat is beter? Een venice of winchester core?
b) Welk moederbord kan ik het beste gebruiken? Asus is een goed bedrijf, maar verder heb ik geen idee. (deze die nu in het rijtje staat werd aangeraden door de webshop waar ik waarschijnlijk m'n systeem wil gaan kopen)
c) Zelfde vraag voor videokaart.
d) Is €692,-- een goede prijs voor dit systeem?
A ) Venice is beter, zoals gezegt dus nieuwe procede, maar de venice coer heeft ook verbeteringen ondergaan. Zo verbruikt deze core minder stroom, en is deze beter te overclocken...
B ) Heb nog niet echt ervaring met Asus om eerlijk te zijn... De DFI Lanparty NF4 Ultra schijnt ook een lekker bordje te zijn, die tevens ook goed te overclocken is...
C ) Ben ik niet meer in thuis, maar kijk veel in reviews... :)
D ) Zie de Best Buy Guide van Juli dit jaar... ;) reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2005
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:07:
Antwoorden:
A: Venice core is beter, is namelijk op een lager procede gebakken.
Mijn kinderfiets zou dan ook beter moeten zijn dan nu, hij heeft namelijk kleinere wielen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

GJ-tje schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:08:

Op zich geen slecht systeem en ik denk wel, dat je de huidige games er goed mee kan spelen... Echter... Hoe wil je dit allemaal van stroom voorzien? Want een voeding is een niet al te onbelangrijk onderdeel hier in. Ik zou op safe gaan spelen, en minimaal een 400Watt voeding aanschaffen.

:+
wat denk je dat er inzit als je het zo leest :?

euh bij de 6600 zou ik kijken welke de ddr3 gebruikt en die nemen.
scheeld toch wel met normaal ddr.
ik denk dat je toch sneller bent met 128mb ddr3 geheugen dan met 256mb ddr.
256ddr3 zou natuurlijk mooi zijn dan ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Wat is je limiet qua budget want dat is me nog niet helemaal duidelijk?
Wat hierboven ook al word gezegt : je kan beter de 6600GT nemen ipv 6600, beter geheugen en voor die paar euro;s meer.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Pagina: 1