Welke webcam?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 09:17
Ik heb met msn het probleem dat m'n webcam "niet aangesloten is of al ingebruik is". zover ik weet is daar nog geen oplossing voor (zo wel, dan mag je het zeggen :)) en dus ga ik maar een nieuwe cam kopen.

Ik zat zelf te denken aan een creative webcam NX Pro, een logitech quickcam messenger of een logitech communicate.. de NX pro lijkt de beste qua opties maar gebruikt nog usb 1.1 dus is waarschl al wat verouderd.

Iemand ervaringen met deze producten? Of anders een ander product in ongeveer dezelfde prijsklasse?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55
Met webcams enzo gaat mijn voorkeur toch naar Logitech, waarom mag Joost weten maar weet uit ervaring dat het wel goed spul is ;)

Ik vind de QuickCam® Communicate™ STX wel een goed ding, al is de prijs nog redelijk hoog.. Heb zelf een Logitech Clicksmart 310..

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het is niet de bedoeling dat je zomaar een vraag hier neerzet van de strekking "Welke moet ik kopen?" zonder je zelf eerst even verdiept te hebben in het aanbod en je eisen en wensen.
Kijk dus even op de sites van de fabrikanten, de meeste verschillen zitten namelijk toch in de opties zoals zoom, resolutie, ingebouwde microfoon etc.
Een camera met USB 1.1 is in principe snel genoeg voor een webcam, omdat de internetverbinding veel trager is en dus de bottleneck vormt.

Dus oriënteer je eerst even, en als je dan nog vragen hebt kan je ze hier wel stellen, maar anders gaat dit topic dicht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 09:17
Ik heb me opzich wel aardig verdiept, maar de opties zijn nagenoeg gelijk. en op de site van fabrikant enzo zie je geen dingen als beeldqualiteit, vandaar dat ik vraag om ervaringen en dergelijke. je hebt geen bal aan hogere resoluties als het beeld te donker is bijvoorbeeld. Vandaar deze thread dus.. maggie openblijven? O-)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Philips ToUcam Pro.
toen (model 740) 90 gulden, nu (model 840) 90 euro.
zelfde hardware als 4 jaar geleden, doch een andere behuizing (beter).
dankzij de gevoeligheid (1 lux) wordt ie ook gebruikt door telescoop freaks om pix van de sterrenhemel te maken.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tja als je echt een goed beeld wilt, kan je een digitale camera met video-out (bijvoorbeeld een Canon Ixus, waar de kabel al bij zit) aansluiten op de ingang van een tvkaart.
Van een cameraatje van 30 euro moet je gewoon op het gebied van beeldkwaliteit niet al te veel verwachten. Maar voor alleen MSN voldoet elke webcam. Er zit altijd wel software bij, waarmee je het beeld enigszins kunt aanpassen (lichter/donkerder, kleurverzadiging etc.)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55
PipoDeClown schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:57:
Philips ToUcam Pro.
toen (model 740) 90 gulden, nu (model 840) 90 euro.
zelfde hardware als 4 jaar geleden, doch een andere behuizing (beter).
dankzij de gevoeligheid (1 lux) wordt ie ook gebruikt door telescoop freaks om pix van de sterrenhemel te maken.
Klinkt goed ;)

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

toucam pro is idd erg goed...scherp beeld bij voldoende licht, en zelfs bij amperlicht nog goed beeld

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 11:38
Ik zou eens kijken naar de Logitech Quickcam Pro 4000. Goede webcam voor niet te veel geld met een goed duidelijk beeld.

Emos

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17

13art

Moderator Mobile
Ik heb zelf ook de quickcam pro en idd is wel een fijne webcam. Duidelijk beeld. Alleen bij mij vind ik de kleuren niet altijd waarheidsgetrouw, maar dat komt ook omdat de lichtval bij mij wat vreemd is. Ik zit recht naast het raam. Kortom er komt van 1 kant heel veel licht terwijl er van de andere kant maar weinig komt.

Waarom kijk je ook niet even op http://www.kieskeurig.nl Daar zie je nog veel meer recencies van mensen met een webcam. Zo heb ik ook mijn keuze gemaakt :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:09
jonges hij gaat er me msn ^^ geen full screen video conferrence houde....dus zon 300k webcame is zat sweex of zo ander merk meer dan 30 euro heb je niet noodig....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Maverick
  • Laatst online: 20:53
Ik heb zelf een tijdje geleden een philips toucam aangeschaft. weet niet percies welke versie dat nou was, iig zo'n 3 tientjes ofzo, was redelijk goed beeld, zelfs in het donker was het niet eens zo heel erg slecht naar mijn mening (de prijs/kwaliteit verhouding in het oog houdende.) Als je nu in de buurt van bergen op zoom woont kun je'm voor 5 euro op komen halen, want ik gebruik hem toch niet meer :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:47 ]

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:59:
Tja als je echt een goed beeld wilt, kan je een digitale camera met video-out (bijvoorbeeld een Canon Ixus, waar de kabel al bij zit) aansluiten op de ingang van een tvkaart.
Van een cameraatje van 30 euro moet je gewoon op het gebied van beeldkwaliteit niet al te veel verwachten. Maar voor alleen MSN voldoet elke webcam. Er zit altijd wel software bij, waarmee je het beeld enigszins kunt aanpassen (lichter/donkerder, kleurverzadiging etc.)
Als je 's avonds wilt msn moet je een camera kopen die een hoge lichtgevoeligheid heeft, anders zie je niet zo veel

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:47 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-02 14:43

Perkouw

Moderator General Chat
Hier een blije bezitter van een sweex webcam :)
voldoet echt meer dan genoeg voor msn koste me rond de 20 euries...
hier de specs:

Sweex * Webcam USB 2.0 * 1.3 megapixels * Nieuw*

Chat met familie, vrienden en kennissen over de hele wereld, of maak en verstuur video’s per e-mail met de meegeleverde software Video Conference. Met de USB 2.0 webcam krijgt u, door de hoge snelheid van data overdracht ten opzichte van de USB 1.1 variant, een nog betere beeldkwaliteit voor wat betreft het vloeiend verloop. De CIF sensor ondersteunt maar liefst 30 frames per seconde en de focus is instelbaar van 30 mm tot oneindig. De Sweex USB 2.0 webcam is net als de USB 1.1 variant uitgerust met een beveiligingsoptie, de mogelijkheid om uitsluitend opnamen te maken wanneer er beweging in een ruimte plaatsvindt. De resolutie van deze USB webcam is uitermate hoog, namelijk 1,3 megapixels. Genoeg om uw hele beeldscherm makkelijk volledig gevuld te krijgen met haarscherpe videobeelden.

Eigenschappen
Resolutie (x) 640
Resolutie (Y) 480
Max. frames per sec. 25
Ingebouwde microfoon Nee

€ 17.08

nu goedkoper dan toen ik hem kocht blijkbaar :)
ik hoop dat je er zo wel uit komt

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 15-07-2005 08:55 . Reden: even ''Groetjes Perkouw :D'' weggehaald i.v.m regels!! ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
ga voor de eyetoy van de ps2. Met een beetje geluk kan je hem best wel goedkoop vinden en het beeld is echt heel goed

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 23:04
Hier een tevreden gebruiker van de Creative Webcam NX Pro..
Zit stevig in elkaar, handige verstelbare pootjes (ik klem hem om de bovenkant van mijn tft heen)

En 1 groot voordeel wat ik bij een hoop (goedkope) webcams 's avonds wel zie, is dat er geen geruis komt of dat er extreem veel licht nodig is

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin2k op 15-07-2005 10:01 ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Levi
  • Laatst online: 17-03-2023
Exphy schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:55:
ga voor de eyetoy van de ps2. Met een beetje geluk kan je hem best wel goedkoop vinden en het beeld is echt heel goed
Ik heb eens geprobeerd om de EyeToy aan te sluiten op de computer. Maar je krijgt er geen beeld uit, de computer zelf herkent hem niet als webcam en software krijg je er niet bij.

Levi (Utrecht)

• Emos
  • Laatst online: 19-02 11:38
Ik moet dit toch nog ff kwijt.

De meeste goedkope webcams (ik zeg dus niet alle webcams) hebben toch niet zulk goed beeld. Meestal als het donker wordt, is het beeld slecht. Je kan dus beter wat meer geld uitgeven voor een webcam die 640*480 aan kan en eventueel een ingebouwde mic. heeft. Wel zo handig met msn'en en kletsen tegelijk.

Een vriendin heeft ooit een cam voor 14 euro op de dumpdag gekocht, want het moest goedkoop en ik heb de Logitech Quickcam Pro 4000. Als zij on line is dan lijkt het meestal alsof Jabba the Hutt er achter zit. Zo donker dat ze vervormt tot een donkere massa. Mijn cam doet het zelfs in het donker nog prima. Ik vind kwaliteit toch net iets belangrijker dan 20 euro minder betalen.

Die Sweex overigens die genoemd wordt, klinkt op zich ook wel okay.

Emos

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
Levi schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:30:
[...]

Ik heb eens geprobeerd om de EyeToy aan te sluiten op de computer. Maar je krijgt er geen beeld uit, de computer zelf herkent hem niet als webcam en software krijg je er niet bij.
zoek ff op got, met de goede drivers werkt ie perfect, het beeld is scherper dan de meeste webcams

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:59:
hoe doeje dat met de ixus 50? zodat ie op msn werkt? heb wel pc met videkaart. maar ben nie zo technisch ingesteld
Pagina: 1