[Homeplug] Lage doorvoersnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Hallo,

Ik maak sinds kort gebruik van de E-tech homeplug:

Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/1134.gif
Dit werkt wel ok, echter is de doorvoersnelheid hoogstens 200-300KB/s ipv 11mbit. Het netwerkstatus geeft aan dat de link 11mbit is. Hoe is deze doorvoer bij andere gebruikers? Ik wil namelijk weten of er iets in mijn opstelling mis is (bekabeling, koper kwaliteit, en dergelijke) of dat homeplug's altijd zo traag zijn en die 11Mbit gewoon een marketing truukje is. :r

Tnx.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Netwerk via de stopcontact blijft een "vies gedachte", die kabels zijn nog eens niet twisted, dus erg brak voor data/telecommunicatie. De telefoonkabel (twisted pair) heeft tot enkele jaren geleden max 56k gehaald met enorme hopen compressie erop, dankzij ADSL heeft men wat omhoog kunnen jagen. Laat staan dat je netwerk over de elektrische bekabeling hoge snelheden haalt.

Zoek eens achter iperf en test daarmee je netwerksnelheden.

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 11-07-2005 13:51 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Daar was ik al bang voor, 11 mbit is natuurlijk alleen "in een optimale situatie"... Echter had ik wel meer dan 1 a 2 mbit verwacht.... :/

Verwijderd

De snelheid die je haalt is een normale snelheid voor de oude homeplug variant, devolo heeft tegenwoordig een nieuwe homeplug, namelijk de highspeed versie die op 85mbit werkt, deze heeft ook een prima doorvoersnelheid.

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26
met de oude homeplug variant, moet je 5 a 6 Mbit kunnen halen in een 'normale' situatie. Hoeveel Mbit haal je als je de adapters in dezelfde stekkerdoos steekt? Er werd volgens mij trouwens afgeraden die adapters in stekkerdozen te steken en ipv daarvan ze direct in een stopcontact te steken. Verder zou het kunnen zijn dat je verbinding niet via een directe kabel loopt, maar via overspraak. Dan haal je dus ook niet de volledige snelheid. Het is trouwens al een tijdje geleden dat ik hiermee gewerkt heb, maar ik heb toen wel verschillende situaties getest.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

TS
... en die 11Mbit gewoon een marketing truukje is. :r
Yup marketing.... het halve duplex verhaal. (tenminste ik denk dat dit halfduplex is... 2 aders :/ toch?)
Ok we gaan berekenen :) en kijken of je idd te weinig haalt :P

Je hebt max 11 mbit.. nou laten we voor het gemak ff 10 aan nemen.
Omdat het half duplex is doen we die 5 dus ook nog weer es ff door de helft (d0h ;) )
Das dus 5
Als je de aantal MBits deelt door ong 9.1 dan zit je op je kb/sec praktijk snelheid.
Dus 5/9.1 = 0.54 mb per sec. Dus max zoon dikke 500kb per seconde.

Kijk ff hoeveel MBit je werkelijk hebt en reken maar uit.. kan dus nog aardig kloppen zo...

[ Voor 14% gewijzigd door RammY op 11-07-2005 19:29 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1