Toon posts:

[Exce] Op groot aantal cellen een gelijke textbewerking uitv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een flinke excel sheet met daarin "zinnen". Elke zin begint echter met een spatie alvorens de zin begint. Ik wil dat dus verwijderen en heb weinig zin dat handmatig te doen, maar ik weet niet hoe. Ik kan natuurlijk niet de replace all funtie gebruiken, aangezien dan iedere spatie verwijded zal worden, hetgeen niet wenselijk is.

Wie weet er raad?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe is je excel sheet opgebouwd. Je kan wat gaan truuken met macro's, maar dan moet het wel systematisch vastgelegd kunnen worden, hoe je 'zinnen' zijn opgebouwd.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
het zijn in principe 2 kolommen: eentje met een index en eentje met de zinnen (zijn gewoon Nederlandstalige zinnen). Verder niets fancy...

Als het teveel werk is dan laat ik het gewooon dan doe ik het liever handmatig.. een half uurtje suf tiepwerk en het moet gedaan zijn.. dat is waarschijnlijk dan toch sneller adn een Macro schrijven...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:41:
het zijn in principe 2 kolommen: eentje met een index en eentje met de zinnen (zijn gewoon Nederlandstalige zinnen). Verder niets fancy...

Als het teveel werk is dan laat ik het gewooon dan doe ik het liever handmatig.. een half uurtje suf tiepwerk en het moet gedaan zijn.. dat is waarschijnlijk dan toch sneller adn een Macro schrijven...
:)

Een macro schrijf je eenmalig en herhaalt zichzelf voor elke regel. Wat is sneller denk je? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:43:
[...]

:)

Een macro schrijf je eenmalig en herhaalt zichzelf voor elke regel. Wat is sneller denk je? :)
Weet ik.. ik weet echter ook dat een macro schrijven me meer dan een half uur gaat kosten en de kans dat ik dat ding nog eens hergebruik heel erg klein is. Niet rendabel dus :)

In het generieke geval heb je overigens gelijk :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:53:
[...]

Weet ik.. ik weet echter ook dat een macro schrijven me meer dan een half uur gaat kosten en de kans dat ik dat ding nog eens hergebruik heel erg klein is. Niet rendabel dus :)

In het generieke geval heb je overigens gelijk :)
Pfffff, ik zal maar weer m'n goede daad voor vandaag doen ;)

Weet je wat, we gaan het zelfs zonder macro's doen :D

code:
1
=Trim(B1)

Mag je zelf opzoeken wat deze excel-functie doet ;)

Verwijderd

Als je de nederlandse versie van Excel gebruik, kan je de functie met een zeer verrassende naam =spaties.wissen() gebruiken.

De naam van de engelse functie zal je zelf even op moeten zoeken.
Pagina: 1