Toon posts:

[MOBO] Asus P4B-LA aansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen, ik heb hier een ASUS P4B-LA moederbord. Het lijkt voor het grootste gedeelte volgens mij wel op de P4B alleen is deze geschikt voor micro-ATX.

Mijn vraag is nu onderaan het moederbord zit een aansluiting, ik kan alleen nergens vinden wat ik hierop kan aansluiten ;(.

code:
1
|______| |________________|

Zo ziet het er ongeveer uit aan de onderkant van het moederbord.

Verwijderd

Die zit op het mobo, dus niet aan de achterkant zoals bv de aansluiting voor het toetsenbord etc? Alle aansluitingen staan toch gewoon in het boekje van je mobo lijkt me... Als het iets belangrijks zou zijn zou je het wel hebben gemerkt denk ik ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:49
Bedoel je niet aan de zijkant van het mainboard ? Denk dat ik namelijk wel weet wat je bedoelt, lijkt net een connector waarmee je het mainboard weer mee kunt uitbreiden naar normaal ATX formaat door er een extra stukje pcb met een paar pci-sloten op aan te sluiten, maar heb zoiets eerlijk gezegd nog nooit gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:56:
Bedoel je niet aan de zijkant van het mainboard ? Denk dat ik namelijk wel weet wat je bedoelt, lijkt net een connector waarmee je het mainboard weer mee kunt uitbreiden naar normaal ATX formaat door er een extra stukje pcb met een paar pci-sloten op aan te sluiten, maar heb zoiets eerlijk gezegd nog nooit gezien.
Ja dat bedoel ik dus, als dat de zijkant is kan dat kloppen ;), dat vraag ik me dus ook af want kan nog wel een PCI slot gebruiken ;).

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat is inderdaad het stuk om uit te breiden naar ATX. Dit bord is toch uit een HP machine? Custom made by HP? Bij HP borden zie ik het vaker. Normaal is het bord al ATX maar HP heeft hem custom made en is dus maar ATX geworden.

Ik ken het ook van een PB machine die ik net binnen heb gehad met een Gigabyte 8IDML(en nog wat erachter) moederbord. Het bord is wel heel leuk maar normaal is het bord ATX en voor PB is het dus maar M-ATX. Door die extra aansluiting kan je het bord verlengen

Ik heb 1 keer die verlenger gezien bij een HP machine maar waar weet ik niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/asus.jpg
Zo'n aansluiting bedoel je dus?
Enige logische verklaring is idd verlenging van pci sloten of evt het gebruik op een backplane (maar goed, ik kan me niet voorstellen dat zo'n standaard consumenten plank op een backplane gebruikt wordt).

Verwijderd

Topicstarter
itsalex schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:02:
Dat is inderdaad het stuk om uit te breiden naar ATX. Dit bord is toch uit een HP machine? Custom made by HP? Bij HP borden zie ik het vaker. Normaal is het bord al ATX maar HP heeft hem custom made en is dus maar ATX geworden.

Ik ken het ook van een PB machine die ik net binnen heb gehad met een Gigabyte 8IDML(en nog wat erachter) moederbord. Het bord is wel heel leuk maar normaal is het bord ATX en voor PB is het dus maar M-ATX. Door die extra aansluiting kan je het bord verlengen

Ik heb 1 keer die verlenger gezien bij een HP machine maar waar weet ik niet.
Klopt het is een HP machine ;), oke dus het zal niet makkelijk zijn aan zo´n verlengstuk te komen ;(.

@Terw_Dan:
Ja zo´n aansluiting is het :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 17:29 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:29:
[...]

Klopt het is een HP machine ;), oke dus het zal niet makkelijk zijn aan zo´n verlengstuk te komen ;(.

@Terw_Dan:
Ja zo´n aansluiting is het :).
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het zo is dat zo'n verlengstuk duurder is dan een nieuw mobo (zeker als je bedenkt dat het bijna wel van een OEM af moet komen die altijd belachelijke bedragen vragen).

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ken heb het stuk alleen gesoldeerd gezien. Je hebt namelijk een Intel D915PSY en een D915PCY. Juist ja zelfde borden alleen de PSY is de MATX en de PCY is de ATX. De PCY is gewoon een stuk "bijgeplakt" voor de extra 2 x PCI sloten en 1x PCIX en een fan connector.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Even googlen en dan kom je uit op deze site: http://www.elhvb.com/mboards/OEM/HP/manual/amazon_manual.pdf.. Is de manual van het moederbord!

Je kunt hier een uitbreiding 'aanhangen'. In de (recente) Asus T2P barebone zit aan de bovenkant van het bord ook zo'n aansluiting en daarop is een daugtherbord aangesloten met o.a. midi- en audio-poorten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 09:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:57:
Even googlen en dan kom je uit op deze site: http://www.elhvb.com/mboards/OEM/HP/manual/amazon_manual.pdf.. Is de manual van het moederbord!

Je kunt hier een uitbreiding 'aanhangen'. In de (recente) Asus T2P barebone zit aan de bovenkant van het bord ook zo'n aansluiting en daarop is een daugtherbord aangesloten met o.a. midi- en audio-poorten.
Ja thnx, die is het ik kan dus uitbreiden op de 'golden finger' :).
Pagina: 1