Toon posts:

[Notebook] welke vga kaart ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een laptop kopen voor me studie en tevens als vervanging voor me oude Athlon 1600 machine. Alleen ik ben een beetje de weg kwijt in het grote laptop bos :/ Ik heb ongeveer 1000 euro beschikbaar. Waar ik m voor gebruik is: Word, Internet, programmeren en af en toe een game. Nu heb ik wel een aantal laptops gezien alleen de vraag is welke Gfx kaart. Ik wil graag GTA San Andreas op de laptop kunnen spelen... Dus welke kaart zou dan voldoen ... Ik vind nergens terug of de intel extreme graphics snel genoeg is. Of moet ik toch kijken naar een laptop met een ati 9700 of Geforce go ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:27:
Ik wil een laptop kopen voor me studie en tevens als vervanging voor me oude Athlon 1600 machine. Alleen ik ben een beetje de weg kwijt in het grote laptop bos :/ Ik heb ongeveer 1000 euro beschikbaar. Waar ik m voor gebruik is: Word, Internet, programmeren en af en toe een game. Nu heb ik wel een aantal laptops gezien alleen de vraag is welke Gfx kaart. Ik wil graag GTA San Andreas op de laptop kunnen spelen... Dus welke kaart zou dan voldoen ... Ik vind nergens terug of de intel extreme graphics snel genoeg is. Of moet ik toch kijken naar een laptop met een ati 9700 of Geforce go ???
een kant en klaar antwoord heb ik niet maar wel wat tips

zoek wat reviews over latops en de gf cards ervan.. bijv tomshardware en tjeck dit:
http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

je moet zoizo kijken naar een ati of nvidia kaartje.
de 9700 zit nu vaak in laptops met leuke specs voor niet veel geld.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Door de zin "Ik vind nergens terug of de intel extreme graphics snel genoeg is" lees ik al dat je nog niet genoeg onderzocht hebt ;) Het wordt vaak vergeleken met een GF2, beroerd dus. En dat kan ik beamen met m'n centrino ding :P

Om GTA SA soepel te kunnen spelen heb je een behoorlijke highend kaart nodig en weet ik niet of je met 1000,- toekomt. Nieuw wordt helemaal moeilijk, 2e hands zou het net kunnen.

Reviews specifiek van mobiele videokaarten zijn wel te vinden, maar zijn iets spaarzaam. Succes ermee eigenlijk :)

Hier een startertje:
http://www.tweakers.net/s...05&Sortering=Tijd&x=0&y=0
Notebook Best Buy Guide 2005.1: All-Round

[ Voor 12% gewijzigd door Motrax op 11-07-2005 12:35 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Voor GTA SA heb je dus geen highend kaart nodig ken mensen die spelen op een ATI 9200, check de aktie bij Mycom een laptop voor €999,- Centrino 1,5, ATI 9600, 512mb.klik hier

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt... ik ga op zoek naar een laptop met een ati 9700 kaart... nu is het nog alleen de keuze tussen een Asus of een acer travelmate 4002wmli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Mag ik je aanraden om dat niet te doen? Ik heb toevallig net een nieuwe laptop gekocht. De Acer 4102, met een X700 vga 64 mb. Toevallig game ik ook graag, en nog toevalliger ook SA en CSS. Geloof me, dat loopt super soepel! Ik heb mijn laptop voor 1140 euro gekocht. 140 euro boven je budget, maar dan heb je ook echt een goede laptop.

4102:

1,73 Ghz, 533 Mhz FSB, 2mb L2 cache
15,4" WXGA Wide TFT LCD
ATI Mobility Radeon X700 PCI Express with 64MB Vram
80GB HD
DVD-Dual (Support DVD-R Double Layer/DVD+_RW)
512 Mb DDR2 Support Dual-CHannel
802.11b/g Wireless LAN

Echt Suppah :D

www.acer.nl
www.ariane.nl (heb ik hem gekocht)

ps. 4002 was voor jou misschien de 4102?

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten L op 11-07-2005 13:58 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:05
Ik heb een Dell Inspiron 6000 met een Intel 915GM Chipset. Deze is niet snel genoeg om GTA San andreas plezierig te draaien.

Specs:

Pentium-M 1,6Ghz(533)
2x512MB DDR2 (533)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor reviews van mobiele videokaarten kan ik je verwijzen naar http://www.hardocp.com/reviews.html?cat=OA
Hier staan reviews en benchmarks van onder andere de x700, geforce go 6800 en de radeon9600. Zelf raad ik aan om minimaal een x700 te nemen. Volgens de benchmarks draaien de meeste recente spellen vrij goed met deze kaart.
Pagina: 1