Toon posts:

computer werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus zopas een computer in elkaar gestoken (een oude). Nu als ik hem wil opstarten, geeft hij zelfs geen piep en komt er niets op het scherm, het scherm blijft in standby modus. Hoe komt dit? :S de harde schijf staat op master en de cd rom op slave... Op de harde schijf staat wel iets op, maar ik weet niet wat? Moet ik misschien een opstartdiskette gebruiken? zoja, dewelke?

alvast bedankt,

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 16:52

Akerboom

Codito, ergo sum

Haal alle randapparaten er eens af (cd-rom en hdd) kijken of die het dan wel "iets" doet...

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55
Probeer te booten met een windows cd-rom ofzo.. Geeft ie ook geen piep dat de POST 'goed' is? Kun je in de BIOS komen? Wat heb je zelf al geprobeerd?

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:23:
Ik heb dus zopas een computer in elkaar gestoken (een oude). Nu als ik hem wil opstarten, geeft hij zelfs geen piep en komt er niets op het scherm, het scherm blijft in standby modus. Hoe komt dit? :S de harde schijf staat op master en de cd rom op slave... Op de harde schijf staat wel iets op, maar ik weet niet wat? Moet ik misschien een opstartdiskette gebruiken? zoja, dewelke?

alvast bedankt,
Probeer alles een los te koppelen behalve de cpu en het geheugen.
Gaat bijv. de cpu fan dan wel draaien en start de voeding uberhaupt op?

Misschien heb je ook een beetje informatie over de hardware want wat is oud... ?

[ Voor 7% gewijzigd door harry64 op 11-07-2005 12:28 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ken je deze?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter (PMG subforum faq)

Je vergeet te melden of de fans draaien. maar met de info in de startpost kunnen we je toch net helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 11-07-2005 12:31 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT...

Hier kunnen we dus helemaal niets mee :o

'een oude' computer kan alles zijn van een Athlon64 die iemand niet meer snel genoeg vond tot en met ENIAC of Colossus of Babbage's Difference Engine :+ . Zonder ook maar iets te weten over dat systeem kunnen wij ook maar iets zinnigs zeggen over wat er eventueel mis mee is.

Lees alsjeblieft de registratievoorwaarden van GoT waar je je accoord EN bekend mee verklaard hebt nog eens door met betrekking tot wat wij in het algemeen verwachten van je op dit forum.

Onder andere verwachten we dat je voor je ook maar denkt aan het openen van een topic, je je specs op een rijtje zet, zelf op zoek gaat, relevante FAQs doorleest en pas als je daar niet uitkomt een duidelijke en toegespitste vraag in een topic (op de juiste plek) zet, met vermelding van je specs en wat je zelf zoal geprobeerd hebt. DAN kunnen we er wat mee.

GoT is GEEN helpdesk waar je je probleem kunt dumpen en verwachten dat iemand anders het maar voor je oplost...

Zie verder ook:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 11-07-2005 13:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.