Toon posts:

FreeBSD 5.4

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben hellemaal nieuw met dit OS, maar ik heb die cd's gedownload;

freebsd(amd64) 5.4 bootdisk
freebsd(amd64) 5.4 disk 1
freebsd(amd64) 5.4 disk 2

Nu heb ik het geinstaleert een speciaale partitie ervoor aangemaakt van 10 gb naast me windows partitte dit luke allemaal heb die partitie automatisch laten indelen door freebsd ik neem aan dat ik hier goed aan heb gedaan.

nou de installatie gedaan enz. maar toen ik klaar was en het syteem starte op, toen laden hij in een dos schermpje om het zomaar te zeggen het zelfde zoals van cd nou ik inloggen komt er dit te staan: $ :?

Is de installatie nou geslaagd want ik had me dit erbij voorgestelt:

http://galeb.etf.bg.ac.yu...enshots/epsxe-freebsd.png

inplaats van een dos schermpje

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
Uhh domme vraag mischien maar je hebt ook AMD64? ;)

Verwijderd

Topicstarter
the-edge schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:24:
Uhh domme vraag mischien maar je hebt ook AMD64? ;)
Ja ik heb inderdaad een amd64 dus neem aan dat ik het goede OS heb gekozen of had ik i386 moeten kiezen

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb geen ervaring met BSD, maar dit komt me voor als een normale boot zonder X-windows of hoe dat ook mag heten bij BSD. Je moet nu gewoon inloggen en een grafische omgeving installeren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:26:
Ik heb geen ervaring met BSD, maar dit komt me voor als een normale boot zonder X-windows of hoe dat ook mag heten bij BSD. Je moet nu gewoon inloggen en een grafische omgeving installeren.
En enig idiee hoe dat moet?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
Ik denk dat je als echte beginner wel een moeilijke OS hebt gekozen om te starten.. Maar ok, je leert er mischien veel van! ;) En ik denk inderdaad als je een A64 processor hebt dat je ook wel de AMD64 versie moet nemen 8) :9

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat schermpje is geen dos, maar gewoon een console login zoals gebruikelijk is voor unix-systemen. Als je een grafische login wil, moet je Xorg (of Xfree) installeren, over hoe dat moet staat genoeg in het freebsd handbook als ik me niet vergis. Wat ook geen kwaad kan is je verdiepen in het commandline systeem, een must als je je weg wil vinden op een freebsd machine.
Voor de rest verwachten we dat je heel wat zelf meer doet dan "hoe moet dit", ik zou je dan ook willen verzoeken in het vervolg wat meer zelf te proberen/uitzoeken voor je een topic opent (weten wat de commandline is, is basiskennis als je met freebsd aan de slag gaat lijkt me), en let dan gelijk op een topictitel die wat over je probleem zegt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.