Toon posts:

voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zit er verschil tussen een AT en een ATX voeding??

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:56
jep
at voeding heeft twee connectors waarbij beide op het moedrbord geprikt worden zwarte draden tegen elkaar
daarnaast is een at voeding de oude standaard en als ie uit staat staat ie ook echt uit. helaas moet je wel altijd nog ff op de powerknop rausen als windows zegt u kunt nu uw systeem afsluiten

atx > is de nieuwe standaard waarbij je 1 20 pins connector hebt. Als de pc uit staat staat de voeding nog steeds aan want een atx voeding krijgt zijn AAN/UIt signaal van het moederbord dat op haar beurt weer aan de powerknop zit
atx schakelt de pc uit zichzelf uit als je hem daar de opdracht toe geeft.

nog toevoegingen ? jazeker maar nu ff geen zin :)

.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat rode schuifknopje op mijn voeding verzet net... Toen was het afgelopen... :( Kan iemand mij nu vertellen wat er allenaal doorgebrand is??

• harley
als je geluk hebt niet meer dan de zekering die regelt of jij op 230 volt of 110 volt zit :)
dus kijk er ff in en als ee een zekering ziet vervangdie door een nieuwe ( let wel op het type )

.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, heb er net een andere vodeing in gezet ook atx volgens mij maar wel 230 watt en de oude was 300 watt...

Als ik nu de stroom kabel erin doe begint mijn voeding hard te piepen... Misschien weet je nu wat het is?

• harley
ok nu heb je me vast geluld en moet je ff wachten op iemand anders haha :)
ik zou zeggen kijk ff of ie een of twee conectors op het moederbord heeft :)
dan ff je systeem op noemen athlon ofzo :)
die verbuirken nogal wat

.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft 1 connector op het mobo... En ik heb een p3-600 wat als het goed is ook op een 230 watt voeding werkt.... Heeft het daar nl. wel op gedaan....

IS het zo als je die switch omzet dat er dan een beveiliging op zit zodat alleen daar iets door brand??
Ik heb wel een vonk gezien in de voeding

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, er is geen gepiep als ik de connector van mijn mobo afhaal.... Betekent dit dat mijn mobo kapoet is???

Verwijderd

Topicstarter
kan het eigenlijk zijn dat ik met het omzetten van die switch alle componenten van mijn computer gesloopt heb?? Of zou alleen het mobo eraan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, heb net nieuw mobo erin gezet -> computer doet het wel maar alleen zwart beeld, ook toen ik een andere videokaart erin had gezet... :(

Wat kan dit betekenen? Proc. kapot??

• biobak
  • Laatst online: 17:42
Lang leve self-switchende voedingen :) Kan je nooit meer per ongeluk het schuifje verkeerd zetten :)
Pagina: 1