Iets blokkeert Rabo en neXBC maar wat ?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:09
Beste tweakers,

Ik heb dacht ik redelijk verstand van mijn netwerk thuis en heb het redelijk goed geregeld maar sinds kort zit er iets ergens niet goed.

Mijn situatie:

Speedstouch modem <-------> Draadloze Router <-------------> 2 Computers waarvan 1 draadloos en 1 laptop

De Speedtouch modem firewall staat helemaal uit net zoals de router firewall.De router heeft een 128 bit web encryptie en is ingesteld op mac adressen.Ik heb Norton Internet Security op alle computers. Als ik deze uitzet blijft het probleem bestaan.

Probleem
De twee pc's kunnen geen verbinding meer maken met Rabotelebankieren behalve als ze een punt achter nl zetten dus (www.rabobank.nl.) Dan werkt het wel.Ik speel ook xbox spellen via neXBC maar die wil ook niet meer verbinden. Mijn vader had laatst wel weer en of ander vaag mailtje die hij had geopend zei hij en sinds dien doet ie raar. Ik heb dat mailtje nooit gezien. Ik heb echt werkelijk geen idee wat het kan zijn. Ik heb alles na gelopen maar niks zit er zover ik weet in de weg. Kan iemand mij helpen. Er was toch zo'n programma dat je computer scant en die aan de hand daarvan een tekst documentje aanmaakt. Deze moest je dan laten lezen door iemand die er verstand van had of door een ander proggie. Ik zit zelf te denken dat dat programma'tje me verder kan helpen. Weet dus alleen niet meer welke dat was.

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Progje wat je bedoeld is volgens mij Hijackthis.

En kan je alleen rabobank niet bereiken of meer bank sites.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:03

Nakebod

Nope.

En logfile van HijackThis kan je scannen @ http://hijackthis.de

Kan de laptop wel gewoon verbinding maken?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

mischien moet je de firmware is upgraden van de router.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Over HJT is veel geschreven in de Beveiliging & Virussen sticky topics dus check die even. Automatisch interpreteren van een hjt log: doe het vooral ook zelf en ga niet uit van alleen zo'n hjt.de site. Trouwens is een hjt log aan een expert geven niet wat de normale gang van zaken is, normaal interpreteer je die eerst zelf en laat je je vermoedens weten aan bijv. ons ;)

Over welk OS en welke brower hebben we het trouwens? Ik gok XP en IE6?

Probeer ook even een andere browser en kijk wat tracert www.rabobank.nl resp. tracert www.rabobank.nl. doet (al zal dat laatste geen relevant verschil mogen geven). Hoe worden je DNS aanvragen trouwens geregeld? Doet de router dit of spreek je rechtstreeks de DNS van je provider aan?

neXBC zegt me weinig, maar als dat via SSL werkt of hoe dan ook andere poorten werkt: check de firewall in de router. Als er portmapping nodig is (zie de help van neXBC en de Network Troubleshooting FAQ): check of dat nog klopt in de router.

offtopic:
Typo uit titel gehaald. Misschien past dit trouwens beter in NT of BV, maar dat hangt nog even af van het verloop dus misschien wordt het tzt vanuit SA verplaatst.

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 11-07-2005 12:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)