[Testcase]Mijn eerste D70 pics

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Heb afgelopen weekend een D70 gekocht en uiteraard, meteen getest.
Hier een paar resultaten (klik voor full size):

1.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/Testcase/DSC_0064_small.JPG
Mama eend

2.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/Testcase/DSC_0235_small.JPG%20+%20http://home.tiscali.nl/cheesehome/Testcase/DSC_0235.JPG
Kiekje van de kinderboerderij

3.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/Testcase/DSC_0155_small.JPG%20+%20http://home.tiscali.nl/cheesehome/Testcase/DSC_0155.JPG
mijn zoon O+

Allen genomen met 18-70 DX kitlens.
Uw kommentaar graag.

edit:
o ja, alle foto's zijn onbewerkt.
en
@einsteintina!:
De eerste zou inderdaad gecropped beter uit de verf komen, en de laatste zou waarschijnlijk na wat photoshoppen wel wat opgefrist kunnen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Stiegl op 11-07-2005 11:39 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze persoonlijk nou niet zo fantastisch voor iemand met zo'n cam...

Misschien met een betere crop en beetje photoshop dat ze iets beter zijn. Die pauw is opzich wel heel mooi, maar ik vind die stenen achtergrond erg storend en zonde. Doe misschien meer met die kleuren en betere compositie...

iig; speel lekker met je cam, leer je volgens mij het meeste van en schiet je ineens vanzelf super plaatjes :)

Je zoontje is trouwens wel fotogeniek :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad je aan een filter op je lens te gebruiken, in dit geval een polarisatiefilter. Waarom? De spiegeling in het water (foto 2) leidt af van de eend. Nou weet ik dat dit een spontane kiek is geweest, die eend doet dit nl. niet op commando, maar was je voorbereid geweest en had je de spiegeling weggehaald, dan was de eend meer naar voren gekomen. Als je dan deze kiek had kunnen maken was het eens tuk mooier geweest. Overigens, een polarisatiefilter is niet heilig. Ik heb de mijne verwisseld voor een UV-filter voor mijn komende vakantie omdat ik het lichtverlies niet wil riskeren als ik een cheetah voorbij zie komen... Het zijn uiteraard ook keuzes die je moet maken.

Gebruik je überhaupt al een filter? Je kunt ook gewoon glas ervoor zetten, maar het beschermt je lens tegen onverhoopte krassen en "steenslag" en een lens is fors duurder dan een filterglaasje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Zit wat in, soms zou je juist die spiegeling willen, maar in dit geval is het inderdaad minder.
Ik heb alleen een UV filter erop zitten, daarnaast de D70 kit, maar voor de rest nog geen accesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt foto's van, goh ik heb nu die d70, wat zal ik eens op de foto zetten. Geeft niks, had ik ook toen ik mijn 350d binnen had.

Alleen deel ik die foto's niet, omdat ze niet boeiend zijn, voor andere mensen.

Mocht ik genoeg geoefend en gespeeld hebben, dan zal ik ooit eens een testcase aanmaken, en ik adviseer jou om het zelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste foto is mooi scherp en technisch goed. Maar echt spannend voor de toeschouwer, nee. Volgende keer ook wat spelen met de compositie en hij word al een stuk beter. Die laatste van je zoontje is te grauw. Er zit te weinig contrast in en is iets onder belicht. Een donkerdere achtergrond en een wat lichter zoontje zou al beter werken. Je kan trouwens gewoon je ingebouwde flitser daar voor gebruiken, je kan nml de kracht van de flits goed reguleren op de D70. Maar een externe flitser zou natuurlijk nog beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:35:
Ik vind ze persoonlijk nou niet zo fantastisch voor iemand met zo'n cam...
Les 1 in fotografie: De camera is niet bepalend voor de kwaliteit van de foto's. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Het idee is ook niet "Kijk mij hier eens geweldige foto's hebben", volgens mij is daar de showcase voor bedoeld. Ik ben meer geinteresseerd in technische tips om, bijvoorbeeld, deze foto's te verbeteren. Qau compositie heb ik ze wel beter gemaakt met mijn Canon A70 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik wil niet zeuren maar deze heb ik met mijn coolpix 5700 gemaakt. Weet je wel? geen spiegelreflex, oud etc.Ik wil best een d70 maar die hoef ik niet persé te hebben om leuk te kunnen fotograferen, die wil ik alleen omdat als je goed kan fotograferen je er net iets mooiere foto's mee kan maken en omdat hij veeeel sneller is.

Afbeeldingslocatie: http://www.myplaza.nl/2005-07-02%2016_27_46SMALL.JPG

Deze is op het formaat waarop hij geschoten is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:12
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:54:
tja, ik wil niet zeuren maar deze heb ik met mijn coolpix 5700 gemaakt. Weet je wel? geen spiegelreflex, oud etc.Ik wil best een d70 maar die hoef ik niet persé te hebben om leuk te kunnen fotograferen, die wil ik alleen omdat als je goed kan fotograferen je er net iets mooiere foto's mee kan maken en omdat hij veeeel sneller is.

[afbeelding]

Wat probeer je met deze foto duidelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl

[afbeelding]

Zie mijn voorgaande reactie....

Tja, zoals je ziet heb ik ook een compact cam, maar ik ben overgestapt op SLR omdat ik er technisch door beperkt werd.
In eerste instantie wordt je dan ook overrompeld door wat zo'n D70 allemaal kan. Er zijn ik-weet-niet hoeveel instellingen. Verwarrened, maar ook uitdagend. Mijn vraag is alleen maar hoe kan ik de echte kracht van mij DSLR benutten.

Laten we hier nou geen compact vs. SLR topic van maken, ik weet dat je met een compact ook heel leuk kan fotograferen, maar daar is inmiddels in andere topics al genoeg over gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Heb je toevallig deze topics al gelezen?

Nikon D70 en Nikor 18-70/3.5-4.5 (inclusief specs en pics)
Nikon D70 en Nikkor 18-70/3.5-4.5 Deel 2
Nikon D70 en Nikkor 18-70/3.5-4.5 Deel 3
Nikon D70(s) deel 4

Daar kun je al héél veel informatie uithalen over wat je met deze camera allemaal nog extra kan... met ook nog een berg links enzo erbij.

Ik denk overigens dat algemene fotografie websites ook nog een boel kunnen helpen, zoals fredmiranda.com, megapixel.net, etc.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

[afbeelding]

Ik snap niet wat je doel is bij deze post. Ik ben er iig niet van onder de indruk.

@TS: Leuk dat je zo enthousiast begint met schieten :) Bedenk wat leukere onderwerpen en gebruik een spannendere compositie. Genoeg websites over fotografie. Blijf vooral experimenteren (8>

... he's gone.

Pagina: 1