Toon posts:

Inkomende mail werkt prima, outgoing niet. Poort 25 Dicht??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel op GOT kunnen vinden over afgesloten poorten 25 mbt het opzetten van een eigen mailserver. Eigenlijk ging het in alle topics over dat de inkomende mail niet meer ontvangen kon worden.

Mijn probleem is nu juist andersom. Ik kan prima mail ontvangen op mijn eigen domeinnaam, maar geen mail versturen. Alle mails die ik verstuur komen niet aan. Om het probleem nog vager te maken: er is 1 mailadres die hij wel pakt. Dat is ook gewoon een willekeurig mailadres (toevallig van mezelf). Daar stuurt ie netjes mail naartoe. De overige adressen dus niet. Op de router staan alle poorten netjes doorverwezen. Telnet sessie op poort 25 geeft ook verbinding. MX records staan ook goed.

Iemand een idee?

Specs:
Linux Suse 9.2 met Novell Small Business Suite.
Groupwise met webaccess.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Welke ISP?

En waarom relay je de mail niet gewoon naar de SMTP van je ISP door? Dat werkt altijd.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:15:
Welke ISP?

En waarom relay je de mail niet gewoon naar de SMTP van je ISP door? Dat werkt altijd.
BabyXL 2048/1024

Zal ik eens proberen, maar dat geeft nog steeds geen verklaring.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 10:19

Cybje

First Post!

Via welke provider heb je BabyXL? Want BabyXL levert alleen DSL richting een provider. Mogelijk heb je dan een provider die port 25 naar buiten toe dicht heeft staan.

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Topicstarter
Cybje schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:20:
Via welke provider heb je BabyXL? Want BabyXL levert alleen DSL richting een provider. Mogelijk heb je dan een provider die port 25 naar buiten toe dicht heeft staan.
Ik zit op het Erasmus Remote Network Access. Die neemt idd de dsl af bij BabyXL en geeft mij weer een iptje. Echter als er een probleem is, moet ik altijd contact opnemen met BabyXL. Daarnaast heb ik contact gehad met ERNA en BabyXL met de vraag of de poort gesloten was. Volgens hun dus niet. Daarbij komt 1 mail dus wel door en de rest niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 11:28 ]

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 10:19

Cybje

First Post!

Ik ken ERNA verder niet, sorry :)

Misschien dat het je firewalling is, heb je je iptables regels al doorgekeken?

Wat ruist er door het struikgewas

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Krijg je wel een error terug, of verdwijnen ze gewoon in thin air? :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:25:
[...]

Ik zit op het Erasmus Remote Network Access. Die neemt idd de dsl af bij BabyXL en geeft mij weer een iptje. Echter als er een probleem is, moet ik altijd contact opnemen met BabyXL. Daarnaast heb ik contact gehad met ERNA en BabyXL met de vraag of de poort gesloten was. Volgens hun dus niet. Daarbij komt 1 mail dus wel door en de rest niet.
Dus dat is je ISP, BaByXL doet niet met IP verkeer op jou DSL lijn. Levert aan jou ISP alleen het 'rietje' waar het IP verkeer doorheen gaat tussen jou modem en je ISP/netwerk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:25:
[...]

Als deze server een open relay server is, kan het goed zijn, dat hij op wereldwijde blacklists staat inmiddels, dan kun je o.a. niet meer mailen naar hotmail adressen, en nog een hele grote groep andere providers niet..

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen open relay. Heb ik al naar laten kijken. Verders verdwijnen de mail in thin air. Krijg geen error reply.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
naja, stuur eens een mailtje naar iemand (bij voorkeur die zijn eigen mailserver beheert), en kijk in JOUW logs wat er gebeurt.. Hij wordt afgeleverd bij de mailserver van bestemming, OF er treedt een time-out op en ze blijven in je queue staan, OF je krijgt een error..

En als ze er wel doorheen gaan kan die iemand (ik bijvoorbeeld, stuur eens een mail naar angelo at hongens punt nl) alsnog kijken in ZIJN logs of ie goed aankomt..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1