Computer boot niet

Pagina: 1
Acties:

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb de punten van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen, maar het wil echt niet.
Het vervelende is dat ik niet weet waar het aan ligt ( en Thandor dalijk boos wordt als ik m'n topic niet af heb :+ ).

Het probleem is dus dat hij niet boot, niet piept en alle fans etc wel netjes gaan draaien.

Als ik het lijstje netjes afwerk begin ik bij de voeding.
Dat is 'n Tagan 480 Watt, en de lijnen zijn in het bios ( voor de problemen ) ruim binnen de marges, meestal erboven.

Het tweede is het moederbord, dat is 'n pas nieuwe A7N8X Deluxe Rev2.0.
Ik heb al BIOS resets geprobeerd, zonder succes.
Piepen doet ie niet, erg frustrerend.
Ik weet niet of het hoort, maar hij piept ook niet als ik het geheugen eruit haal en probeer te booten, idem voor de videokaart.

Mijn CPU is op dit moment niet overclocked, en ik kan het ook niet lager klokken want ik kan het BIOS niet in :(
En ook het geheugen loopt op stockspeeds, behalve dan dat de Corsair reepjes ipv 200MHz op 166MHz lopen ivm 166MHz FSB.

De videokaart is ook pas nieuw, een Asus V9999GE geflasht naar Ultra.
Heeft in de twee weken nog nooit dienst geweigerd.
Temps zullen ook wel goed zijn: 1. hij heeft vandaag nog niets gedaan
2. er zit zo'n mooie VF700 op :)

Ik heb omdat het lampje dat hdd activiteit weergeeft continue blijft branden heb ik al geprobeerd de HDDs te ontkoppelen.
Bij de nieuwe boot bleef het lampje weer de hele tijd branden, zonder HDDs :?

Ik weet het dus echt niet meer, erg vervelend.
Iemand een idee?
En kom niet met testproggies, want dat gaat dus niet ;)

Verwijderd

Een A7N8X-E Deluxe heeft een speech report.. Die zal dus niet zo snel piepen, maar door middel van de onboards geluidskaart doorgeven wat er mis is.. Sluit dus eens een stel speakers aan de onboardsgeluidskaart aan en luister wat de dame je te vertellen heeft...

edit:

Ik heb overigens twee van deze borden en vaak werkt de reguliere cmos clear jumper niet, haal gewoon de batterij d'r uit, laat die een minuutje zo, en prop 'm er dan weer in..

En nog maar een edit.. Je zegt dat het bord nieuw is, kan ik daaruit opmaken dat je dit systeem net nieuw gebouwd hebt? Of was het dat je zomaar ergens in zat te werken en dat toen je hele systeem uitviel en vervolgens niet meer aanwou? Ik schat de eerste optie, en dan zou je dus even na moeten gaan of je geheugen wel gevreten wordt door de A7N8X-E Deluxe; aangezien deze nogal kieskeurig is wat dat betreft.. (comp. list te vinden op de site van ASUS)..

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 11:19 ]

Verwijderd

En als er dan geen geluid is, blijven er twee dingen over:
CPU of mobo als ik even een snelle conclusie kan trekken....
Mobo cmos reset gedaan?

• SH4D3H
SH4D3H schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:12:
Het tweede is het moederbord, dat is 'n pas nieuwe A7N8X Deluxe Rev2.0.
Ik heb al BIOS resets geprobeerd, zonder succes.
Piepen doet ie niet, erg frustrerend.
Mja, die speech figuur heb ik aanstaan maar die zegt niets.
Maar hij hoort sowieso 1x te piepen dat het goed is, maar zelfs dat gebeurt niet :(

Edit //
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:15:
En nog maar een edit.. Je zegt dat het bord nieuw is, kan ik daaruit opmaken dat je dit systeem net nieuw gebouwd hebt? Of was het dat je zomaar ergens in zat te werken en dat toen je hele systeem uitviel en vervolgens niet meer aanwou? Ik schat de eerste optie, en dan zou je dus even na moeten gaan of je geheugen wel gevreten wordt door de A7N8X-E Deluxe; aangezien deze nogal kieskeurig is wat dat betreft.. (comp. list te vinden op de site van ASUS)..
Dat niet, het bord draaide al twee weken ...
En het geheugen werd ook gevreten door m'n A7N8X std., en de A7V880.
En ook zonder geheugen werkt het niet ...

[ Voor 48% gewijzigd door SH4D3H op 11-07-2005 11:50 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Probeer eens het moederbord uit de behuizing te halen en op tafel te leggen. Installeer een werkende CPU en een geheugenmodule die ondersteunt wordt.
Druk er ook een werkende, liefst PCI, videokaart in.

Als ik het verhaal verder lees is de kans dat het moederbord stuk is, vrij groot.

offtopic:
En nu heb je je topic weer niet af, ik zei toch dat je die gisteravond had moeten maken én moeten posten :( :+ .
Van uitstel komt afstel B)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Hmm.. Ik kan uit je reactie nog steeds niet opmaken of hij het dan opeens niet meer deed ofwel dat hij stopte met werken na een bepaalde handeling?? Maar goed, ik denk dan dus dat hij opeens niet meer bootte; waarschijnlijk heb je gewoon een dood bord en moet hij dus RMA (vooral als speech-bitch niks zegt, je geen piepjes hoort oid...) Heb je toevallig een BIOS-flash in windows uitgevoerd en weigerde het geval daarna te booten?

• SH4D3H
n0pe, geen BIOS flash.
En Thandor, ik zal dat dalijk eens proberen, eerst even eten.

offtopic:
Nee, ik ga um nog wel afmaken :P

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 22:29
Als je je HDD verkeerd om aansluit krijg je ook dit resultaat.
Pin 1 op pin 1 aangesloten?

• SH4D3H
Jup, het werkt namelijk al twee weken zo.
Gisteravond rond kwart of 11 uitgezet, vanmorgen wilde ie niet meer (g)aan :(

Edit // Op m'n Asus A7V880 werkt alles wel :?
Hoe groot is de kans dat 'n bord na 2 weken opeens stopt ...
Nu moet ik zeggen dat het bord eergister ook al even kuren had, en 'n paar keer uitviel.

[ Voor 46% gewijzigd door SH4D3H op 11-07-2005 14:02 ]

• SH4D3H
edit:
Klik ik weer 'ns op 'Post Reply' ipv even te kijken wie het laatste bericht had :+

[ Voor 80% gewijzigd door SH4D3H op 11-07-2005 14:02 ]

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:39
Jaha, dat probleem heb ik dus ook gehad. En dat lag nogal ingewikkeld, ik had de 20pins stroomkabel voor m`n mobo er net niet goed genoeg ingedrukt, daardoor kon hij de simpelste dingen wel val juice voorzien, maar wilde ie niet piepen, laat staan booten. (ah, hij deed t daarvoor dus wel..... mijn fout)

Check dat eens :)

Verder:
Als je naar je mobo kijkt zit er links van de chipset, dicht bij de punt van de chipsetkoeler een CPU_FSB-jumper
Als je die nou eens op de onderste 2 zet (t gevalletje) support ie alleen maar 200 mhz FSB ipv 400/333/266 mhz. Misschien dat je er je bios mee inkomt :)

suc6!

Edit: Wat editjes gemaakt

[ Voor 8% gewijzigd door Yofresh op 11-07-2005 14:14 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• SH4D3H
Yofresh_750 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:13:
Jaha, dat probleem heb ik dus ook gehad. En dat lag nogal ingewikkeld, ik had de 20pins stroomkabel voor m`n mobo er net niet goed genoeg ingedrukt, daardoor kon hij de simpelste dingen wel val juice voorzien, maar wilde ie niet piepen, laat staan booten. (ah, hij deed t daarvoor dus wel..... mijn fout)

Check dat eens :)
Ik heb hem er in die tijd niet uitgehad, en ik moest flink trekken om de 20pins stroomkabel eruit te krijgen, dus dat zat vast wel goed.
Verder:
Als je naar je mobo kijkt zit er links van de chipset, dicht bij de punt van de chipsetkoeler een CPU_FSB-jumper
Als je die nou eens op de onderste 2 zet (t gevalletje) support ie alleen maar 200 mhz FSB ipv 400/333/266 mhz. Misschien dat je er je bios mee inkomt :)
Je bedoelt dat 'ie dan 100MHz draait?
Dat doet ie standaard na een bios reset, maar dat wilde dus niet :?

En zoals ik al zei, op m'n A7V880 ( Via ipv nVidia ) werkt het wel :?

• Yofresh
SH4D3H schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:21:
[...]

Ik heb hem er in die tijd niet uitgehad, en ik moest flink trekken om de 20pins stroomkabel eruit te krijgen, dus dat zat vast wel goed.
Dus je moet hem er ook weer goed induwen ;)
SH4D3H schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:21:

[...]

Je bedoelt dat 'ie dan 100MHz draait?
Dat doet ie standaard na een bios reset, maar dat wilde dus niet :?

En zoals ik al zei, op m'n A7V880 ( Via ipv nVidia ) werkt het wel :?
ja, 100 mhz ddr. Schitterend dat t op die VIA-chipset wel werkt, maar op die nVidia niet, maar die zijn niet echt te vergelijken.

Bij mij werkt t wel goed (XP3200+)

[ Voor 13% gewijzigd door Yofresh op 11-07-2005 14:37 ]

• SH4D3H
Yofresh_750 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:32:
[...]

Dus je moet hem er ook weer goed induwen ;)
Waarom? :?
Ik bedoel dus toen ik hem daarnet demonteerde.
ja, 100 mhz ddr. Schitterend dat t op die VIA-chipset wel werkt, maar op die nVidia niet, maar die zijn niet echt te vergelijken.

Bij mij werkt t wel goed (XP3200+)
Het gaat erom dat als het op die andere wel werkt, dat het dus aan het bord ligt.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

vraagje: Boot tie helemaal niet meer???..of kom je nog wel in de BIOS. Heb je nog iets van Beeld??

Tubes....It's what make music music!

• Yofresh
SH4D3H schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:55:
[...]

Waarom? :?
Ik bedoel dus toen ik hem daarnet demonteerde.

[...]

Het gaat erom dat als het op die andere wel werkt, dat het dus aan het bord ligt.
Ja, want als het bord het gewoon goed deed had je nu geen topic geopend.... ik mis je punt een beetje....

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02-2025
Denk dat je voeding kaduk is.
Probeer eens een andere.(had hier de zelfde symtonen,naar een nieuwe voeding alles weer ok)

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

Verwijderd

silitek schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:02:
vraagje: Boot tie helemaal niet meer???..of kom je nog wel in de BIOS. Heb je nog iets van Beeld??
hij heeft al gezegd dat hij niet in de bios komt

• SH4D3H
Ik ben zojuist naar de shop geweest.
Die gozer daar stopte z'n spul erin, en het werkte gewoon :?
Heel eigenaardig.

Toen dacht ie dat m'n Tagan 480W niet genoeg zou zijn icm m'n 6800U.
Maar in stresssituaties heb ik geen last van uitval; ik speel uren BF2,
maar als ik gewoon in Windows ben valt ie nog weleens uit.

Ik ga hem nog maar eens proberen.

• jivemen
SH4D3H schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:58:
Ik ben zojuist naar de shop geweest.
Die gozer daar stopte z'n spul erin, en het werkte gewoon :?
Heel eigenaardig.

Toen dacht ie dat m'n Tagan 480W niet genoeg zou zijn icm m'n 6800U.
Maar in stresssituaties heb ik geen last van uitval; ik speel uren BF2,
maar als ik gewoon in Windows ben valt ie nog weleens uit.

Ik ga hem nog maar eens proberen.
lag het dus aan de voeding??
Je meld (Die gozer daar stopte z'n spul erin, en het werkte gewoon) welk spul? :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Sig van Jivemen:
Pentium 4 3.06MHz 533/asus p4t-533/512rambus-pc4200/Asus FX5950ultra/creative live5.1/pineacle dv+/ricoh20x10x40/aopen52x/Nec 3200 dvd/printer:Hp930c/scanner:Hp4400c/IIyama pro410/Mouse:logitech click plus optical cordless

Jij heb een snelle processor zeg! :P :P :P 3,06 Mhz en dan met een FX5950, das ook een beetje zonde :P :P :P

• jivemen
The__Virus schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:13:
Sig van Jivemen:
Pentium 4 3.06MHz 533/asus p4t-533/512rambus-pc4200/Asus FX5950ultra/creative live5.1/pineacle dv+/ricoh20x10x40/aopen52x/Nec 3200 dvd/printer:Hp930c/scanner:Hp4400c/IIyama pro410/Mouse:logitech click plus optical cordless

Jij heb een snelle processor zeg! :P :P :P 3,06 Mhz en dan met een FX5950, das ook een beetje zonde :P :P :P
Goed gezien,zal ut effe aanpassen.lache :)

Pagina: 1