De ideale multimedia laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 3.405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 20:37
Het is weer zover, het is weer eens tijd om de hulp van de tweakers in te schakelen. :P
Ik ben nl. op zoek naar een nieuwe laptop en mss kunnen jullie mij de juiste richting uitsturen.
Alle tips of andere vormen van hulp zijn welkom, dus als je boodschap hier off-topic is, hou je dan niet in om me een pm of mailtje te sturen.
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/page/2711full.jpg
Enfin, to the point nu...

Gebruik:
  • Voor school: Internet, Word, Excel, Powerpoint presentaties
  • Op gebied van video: Vooral films te bekijken (PowerDVD) en af en toe wat video materiaal te rippenk (DVD Shrink) (geen beeldbewerking)
  • Op gebied van beeldbewerking: Om te Photoshoppen (CS 2) en als hulp bij het fotograferen met mijn digitale SLR camera (via verbinding met pc kan het scherm als preview-venster gebruikt worden).
  • Op gebied van audio: In de eerste plaats om muziek te beluisteren (Ook in de auto of het vliegtuig) en om op verplaatsing in verbinding met een stereo installatie te gebruiken. En voor wat rip en encoding werk van cd's in mp3 of FLAC met EAC.
  • Als aanvulling op andere toestellen: Synchronisatie met mp3-speler, gsm... (contacten, telefoonnummers, foto's overzetten van digicam (1 GB geheugenkaart)
  • Games zijn niet belangrijk

EDIT:
Eigen bedenkingen:
Als student is mijn budget natuurlijk niet onbeperkt. Ik had een richtprijs van € 1250 (genoodzaakt mij er aan te houden of eronder te blijven - zie latere post)

Huidige Specs:

Grafische kaart:: ATI x300 of gelijkaardige - Geen integrated graphics
Geluidskaart: Extern
HD: 40-60GB of meer (5400 rpm of meer)
Geheugen: 512 mb of meer (333MHz of meer)
Processor: Pentium M
Optische Drive: DVD-ROM/CD-RW combo
Toetsenbord: Azerty, Als het moet Frans (ben al gewoon van andere dell desktop)
Muis: Optische externe

Beeldscherm:
Widescreen (15 of 15.4" - 14 inch is ook wel best gezellig)
High resolution
Spiegelend (zoals vaio notebooks)

Overige:
USB 2.0
Firewire
Video out
Bluetooth

Huidige Keuzemogelijkheden
Dell Inspiron 6000
Dell Inspiron 9300
HP Pavilion dv4000
HP Pavilion dv1000
Asus M6V (boven budget)
asus m6827ne (temp)

Mijn oog ligt op: HP Pavilion dv1000 series
Waarom?: Heel portable, zeer mooi scherm, compact en erg stijlvol design.
Klein is eigenlijk best ook wel fijn... Multimedia toetsen, afstandsbediening.
Echter wel slechts 64 mb Integrated graphics.

Aangezien ik wrs toch niet full-time beeldbewerking ga doen is het beter misschien een beetje te besparen op een laptop en qua beeldbewerking eerder op de desktop te blijven. Of in iedergeval enkel het primitief werk op de laptop te doen.

Het beeldscherm is belangrijk, volgens mij is een breedbeeld/ widescreen de beste keus (er is toch een evolutie naar breedbeeld, het is gemakkelijker voor de ogen, beter voor films en gemakkelijker in gebruiik met bepaalde programma"s zoals photoshop waar men dan aan de zijkant van het beeld andere vensters kan plaatsen)
De kwaliteit van het beeldscherm is dus belangrijk, een snelle responstijd en een goede kijkhoek is dan ook mooi meegenomen bij het bekijken van films. De grootte moet natuurlijk ook voldoende zijn, ik vermoed dat die mini-notebooks me zouden teleurstellen (ook qua prestaties en ook al zijn ze zeer gemakkelijk qua vervoer)

Als amateur audiofiel besteed ik geen aandacht aan het onboard geluid en de ingebouwde speakers omdat die in geen enkel systeem voldoende kunnen presteren. In dat opzicht zal ik nog een externe geluidskaart aanschaffen. Een optische uitgang is mooi meegenomen maar niet noodzakelijk. Aangezien de laptop mijn muziekbibliotheek moet kunnen bevatten zal er 20 GB of meer bezet zijn op de hdd. (Verder ga ik XP SP2 draaien, draabij komt ook nog MS office 2003)

Voor het rippen van bestanden vanop cd en vanop dvd is de kwaliteit van het dvd-rom/cd-rw station belangrijk aangezien het waarschijnlijk regelmatig zal gebruikt worden. Een goede foutcorrectie en degelijke bouwkwaliteit zijn vereist. Het branden van cd's en van dvd's in het bijzonder zal nie erg veel nodig zijn.

Algemeen had ik nog graag een relatief stille laptop gezien met (als dat bestaat) multimedia toetsen met de basis stop/play ... functies en een lcd scherm waarop diverse info zoals huidige songtitel kan worden afgelezen. De batterij moet groot genoeg zijn om een volledige film zonder powersupply te kunnen bekijken. 512 mb ram en een hdd van 40-60 gb zouden moeten volstaan denk ik. Verder zoek ik zoveel mogelijk waar voor mijn geld op gebied van snelheid, stevigheid etc. Een besturingssysteem moet er eigenlijk niet op te zitten (maar het mag), dat doe ik liever zelf (Ik vermoed dat dit hetzelfde is als op een desktop pc?)

Om een optimale verbinding met andere apparaten te garanderen had ik graag wi-fi, bluetooth usb 2 en firewire gezien (Infrarood is niet noodzakelijk)

Vragen
  • Is een bluetooth muis aan te raden want ik ben eigenlijk niet zo voor oplaadbaar gerief. Het is natuurlijk wel erg gemakkelijk en bij presentaties kun je ook de pc van verder af besturen. Zoniet, zou ik voor een niet-draadloze logitech muis kiezen.
  • Is de verbinding van onboard wi-fi/bluetooth even goed als met een extra PCMIA kaart/ usb dongle, of is het verschil verwaarloosbaar?
  • Mijn vader had vroeger zo'n slot waarmee je een laptop ergens aan kon bevestigen om diefstal te voorkomen, ik vermoed dat dit op elk systeem past?

Hiermee zouden jullie een vrij goed beeld moeten hebben van waar ik naar toe wil. Er zijn natuurlijk zodanig veel modellen dat het moeilijk is de juiste keuze te maken. Zijn er eventueel andere modellen die jullie me kunnen aanraden? Ervaringen? Ik sta open voor alle meningen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Guust-Fi op 13-07-2005 22:00 . Reden: Specs, Foto, Keuzemogel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
Komaan jongens :'(

Pleur ik hier ff een post van 3 bladzijden neer en dan kunnen jullie me nog geen raad geven?

Daarnet stond er artikel in de clickx over multimedia laptops (wat een toeval). Volgens hen de beste keus: "Dell Inspiron 6000"
De prijzen gingen max. tot € 1000. € 999 In dit geval.
Ik kweet dat clickx niet de beste reputatie heeft als computer magazine, mss dat jullie betere raad kunnen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:33
ideale is beetje relatief he :9
Maar ik zie nergens een sys dat jij nu aantrekkelijk vind 8)7 alleen een nummer 5020 daar kunnen we vrij weinig mee.
het tigste laptop topic :O

[ Voor 14% gewijzigd door FDMK op 12-07-2005 10:18 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Aldi had laatst een geweldige laptop... Turion64 2,2 Ghz... met x700 videokaart 1gb geheugen en nog meer leuks.... 16:9 scherm.... dun model en slechts 1299 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37
Ik denk dat de HP Pavilion dv4000 een goede keus is. Ik kan hem niet terugvinden op www.hp.nl noch in de pricewatch. Ik vermoed dus dat hij niet in Nederland verkrijgbaar is. In België echter wel, je kan hem daar krijgen voor minder dan 1200 euro. (www.2compute.net 1130 euro) Volgens www.pcmag.com is het de ideale multimedialaptop (editors choice). Meer informatie kan je vinden op www.hp.be, reviews op www.pcmag.com en www.cnet.com. Op www.cnet.com haalt hij "maar" 6,8 op 10, maar je moet er wel rekening mee houden dat de meeste laptops slechts 5 à 6 scoren.
Even kort wat specs: Pentium M 740 (1,7 GHz), 512 Mb geheugen, 80 Gb harde schijf, 15,4 inch breedbeeld. Moet hij toch in Nederland verkrijgbaar zijn dan kun je gerust voor zijn voorganger gaan, de dv1000 serie (dv1000, dv1100 of dv1200). Hiervan staat ook een review op www.pcmag.com. Het grote verschil is dat de dv1000 serie slechts een 14 inch scherm heeft, het is wel eveneens breedbeeld (1280x768). Als het gewicht belangrijk is, is de dv1000 serie dus in het voordeel. Is 3 uur 15 minuten batterijlooptijd lang genoeg voor jou? Indien niet, dan zou ik uitkijken naar een andere Pentium M laptop. Een Turion64 laptop zal sowieso geen langere batterijlooptijd hebben (waarschijnlijk ongeveer 3 uur, max. 3,5 uur), en ik denk dat het nog wel een aantal jaar zal duren vooraleer 64bit echt doorbreekt. Bovendien heb jij waarschijnlijk ook geen nood aan een ati radeon X700, aangezien je zelf aangeeft dat je games niet belangrijk vindt. Het enige wat dat kan opleveren is een iets hogere aankoopprijs en een kortere batterijlooptijd (+/- 1 uur minder dan met integrated graphics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
Jazco2nd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:23:
Aldi had laatst een geweldige laptop... Turion64 2,2 Ghz... met x700 videokaart 1gb geheugen en nog meer leuks.... 16:9 scherm.... dun model en slechts 1299 ofzo
Als je bedoelt dat ik geen specs geef?:

Ik heb daarnet het artikel in de clickx nog eens gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat de Dell Inspiron 6000 en de HP Pavilion ZV6011EA het beste weergeven wat ik zoek (uit een selectie van 7 laptops onder de € 1000 door clickx)
Van acer heb ik gehoord dat de bouwkwaliteit ondermaats is. Het zelfde geldt voor de beoordeling van het beeldscherm. Is dit algemeen zo bij acer? Het model waar ze het met name over hadden in de clickx was de "Acer Travelmate 4150 LMI" http://global.acer.com/products/notebook/tm4150.htm

Dit is zo ongeveer wat ik zoek denk ik...
http://www1.euro.dell.com...c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs

[ Voor 19% gewijzigd door Guust-Fi op 12-07-2005 22:22 . Reden: Verwijderde Dell specs omwille van verschillende mogelijkheden in configuraties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guust-Fi schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:23:
[...]

Dell Inspiron 6000:
Operating System: Microsoft Windows XP Home
Processor Name: Intel Pentium M 730
Processor Speed: 1.6 GHz
RAM: 512 MB
Hard Drive Capacity: 60 GB
Graphics: Intel Graphics Media Accelerator 900 GM
Primary Optical Drive: DVD+/-RW (Plus Minus)
Wireless: 802.11g
Screen Size: 15.4 inches
Screen Size Type: widescreen
System Weight: 7 lbs
leuk laptopje, al zou ik zelf niet zo snel voor een Dell kiezen. Zou goed z'n werk doen voor waar jij 'm voor nodig hebt, alleen zou die onboard videokaart misschien een bottleneck zijn, vooral bij het fotobewerken.

ik weet het niet zeker, maar wanneer het een shared kaartje is (64/128 mb) blijft er niet meer super veel over van je interne geheugen, en bij het bewerken van RAW foto's zijn die extra mb's rete handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

Tja, in dit segment is in feit zoveel keus. Acer TravelMate 4xxx serie is ook een leuke om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
Jazco2nd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:23:
Bedankt Jazco, maar die aldi computers betrouw ik toch niet. Ik kan best verkeerd zijn maar het zou me ten stelligste verwonderen dat ze even goed zijn als de A-merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Mijn buur heeft, een tijdje geleden, ook een Aldi laptop gekocht. Het ding was na 2 weken al defect en kon retour. Prijs was rond de 1500 euro. Nu kan hij gewoon domme pech hebben gehad maar toch...

Ik heb zelf een mazzeltje gehad en kon voor weinig een Acer TravelMate 435LCi overnemen van een buur verderop in onze straat. Het enige dat deze laptop niet heeft is een breedbeeld scherm. Nu is dat voor mij geen probleem daar ik geen films e.d. op deze laptop kijk.
Ik ben echter verder zeer te spreken over de prestatie's en betrouwbaarheid. Voorheen altijd (zakelijke) Dell's gehad. Hier kan ik ook alleen maar positief op reageren.

Wat ik dus eigenlijk in 1 regel kan zeggen: ga (idd) voor een A-merk :)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
r0b schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:31:
Tja, in dit segment is in feit zoveel keus. Acer TravelMate 4xxx serie is ook een leuke om naar te kijken.
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Het scherm van de Acer Travelmate 4150 LMI scoorde echter slechts 63% t.g.o. de inspiron 6000 met 87%. Valt de travelmate serie dan niet uit de boot?
Hoe de schermen net vergeleken werden weet ik ook niet hoor. Het schijnt ook dat het toetsenbord doorboog terwijl je er op typte.
LievenD schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:27:
Ik denk dat de HP Pavilion dv4000 een goede keus is.
Even kort wat specs: Pentium M 740 (1,7 GHz), 512 Mb geheugen, 80 Gb harde schijf, 15,4 inch breedbeeld. Moet hij toch in Nederland verkrijgbaar zijn dan kun je gerust voor zijn voorganger gaan, de dv1000 serie (dv1000, dv1100 of dv1200). Hiervan staat ook een review op www.pcmag.com. Het grote verschil is dat de dv1000 serie slechts een 14 inch scherm heeft, het is wel eveneens breedbeeld (1280x768). Als het gewicht belangrijk is, is de dv1000 serie dus in het voordeel.

Is 3 uur 15 minuten batterijlooptijd lang genoeg voor jou? Indien niet, dan zou ik uitkijken naar een andere Pentium M laptop. Een Turion64 laptop zal sowieso geen langere batterijlooptijd hebben (waarschijnlijk ongeveer 3 uur, max. 3,5 uur), en ik denk dat het nog wel een aantal jaar zal duren vooraleer 64bit echt doorbreekt. Bovendien heb jij waarschijnlijk ook geen nood aan een ati radeon X700, aangezien je zelf aangeeft dat je games niet belangrijk vindt. Het enige wat dat kan opleveren is een iets hogere aankoopprijs en een kortere batterijlooptijd (+/- 1 uur minder dan met integrated graphics).
Daar was mij oog idd net ook op gevallen toen ik op de site van pc mag keek. Die batterijlooptijd moet er mee door kunnen denk ik. Ik zal sowieso een compromis moeten maken. Het probleem is dat je een laptop niet echt zelf kunt samenstellen. Of het is haast onbegonnen werk voor de amateur. De laptop's die dan een x700 aan boord hebben, hebben dan wrs meestal een beter scherm... enz.

Wat is trouwens een goede mobile kaart voor het 2d werk zoals films en Photoshop?

Door een zeer ongelukkig toeval ben ik trouwens genoodzaakt mijn budget lichtjes te verlagen of allesinds niet te overschrijden. Gisteren was ik nl. tegen iemand aan het praten op de fiets en zijn mijn Shure ec2 oordopjes uit mijn kraag gevallen. Je raadt nooit waar: Recht tussen de tandwielen van mijn MTB! Voor ramptoeristen wil ik altijd wel eens foto's posten. Ik heb echter zo een lcihtblauw vermoeden dat ik er niets meer mee zal kunnen aanvangen |:(
Afgezien van het feit datik nieuwe oordopjes nodig heb, moet ik ook rekening houden met het feit dat een -in mijn ogen- goede externe geluidskaart (van M-audio ofzo bv). ook flink wat geld kan kosten.

Enfin, alvast bedankt voor de hulp. Eén dezer dagen ga ik eens een paar winkels binnen stappen zoals de fnac bv. Ik heb nl. nog niet de kans gehad met deze notebooks te werken en ik zou ze toch graag eens willen testen alvorens tot de aankoop over te gaan. In de fnac staan er meestal nogal veel hier in België.
Weer er nog iemand gelijkaardige winkels? ... rond Gent
Btw, hoe kan je best een laptop beoordelen in de praktijk? Waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
Als je kunt kiezen tussen de Dell Inspiron 6000 of de HP ZV6011EA, zou ik toch voor de Dell gaan.
De HP 6011 heeft namelijk een AMD Sempron 3000+ processor, die trager is een meer stroom verbruikt, wat dus de batterijlevensduur vermindert. Bovendien weegt hij 3,6 kilo, wat toch wel veel is voor een 15,4" inch laptop. Dus als je van plan bent je notebook vaak mee te nemen, zou ik toch voor een andere laptop kiezen. Als je kan leven met een 14" scherm, zou ik voor de HP Pavilion dv1000 serie gaan (lekker licht) (zie ook mijn vorige post). Bij deze serie is het mogelijk om muziek en DVD's te spelen zonder Windows op te starten. Dit lijkt mij toch wel een voordeel.

De Dell Inspiron 6000 heeft bijna 6 uur batterijlooptijd, tenminste als je de 9-cell batterij bestelt (kost extra). Inclusief levering kost jouw voorbeeld wel ongeveer 1200 euro. Dan is de ZV6011 inderdaad goedkoper (910 euro), net als de Travelmate 4150LMI (922 euro). De Travelmate 4150 is veruit het goedkoopste systeem met Pentium M (goede prestaties (al denk ik dat de Dell net iets beter scoort) en lange batterijlooptijd (5 uur). Maar voor zover ik weet zijn alleen de HP modellen uit mijn vorige post echte multimediatoestellen (niet dat de andere echt niet voldoen, maar ze zijn meer op andere types gebruikers gericht)

De bouwkwaliteit van Acer is misschien iets minder, maar er zijn zeker nog merken met dezelfde bouwkwaliteit. Een kennis van mij heeft een acer en ik heb hem nog niet horen klagen over het scherm of de bouwkwaliteit. Dus als je niet te onvoorzichtig bent, zal je geen problemen hebben.

Een goede kaart voor 2d zoals films en Photoshop: voor films zal dat niet veel uitmaken, voor Photoshop kun je misschien een basiskaart als een ati radeon X300 of Geforce 6200 Go nemen.
In ieder geval niet te veel geld aan uit geven.

Als winkel kan ik 2compute BVBA aanraden in Gentbrugge. Dat is veruit de goedkoopste winkel in Gent die ik ken (denk dat de fnac wel 50 tot 100 euro duurder is, zie ook de link in mijn vorige post)

Waarop je moet letten? Nagaan of er geen dode pixels zijn, kijken of het scherm je bevalt. Probeer ook het toetsenbord eens uit om te zien of het je past. Verder heb ik geen idee.

[ Voor 17% gewijzigd door LievenD op 12-07-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

How bout de Asus m6v?
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/5330.jpg
m6v @ 4launch: e1359,-
Review @ notebookreview

Ietsjes duurder, maar inclusief 2 jaar garantie (ook pixel garantie), tas en muis. Snel zat en mooie, stevige behuizing.... Ik denk toppertje!

Vond toevallig nog een mooi plaatje van dat ding: http://img.pcpop.com/ArticleImages/0x0/0/3/000003538.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
Het is natuurlijk ook de bedoeling niet dat ik kies tussen die 2, ik geef gewoon voorbeelden van wat ik denk dat goed zou kunnen zijn omdat jullie blijkbaar zelf niet met modellen op de proppen komen (no offense :))

Het kan wel best zijn dat de schermen van Acer zeer goed werken, maar is de kleurenweergave daarom ook goed? Volgens clickx bij dat bepaald model toch niet... Ik weet niet of dat zo is bij de zogenaamde Aspire reeks waarbij ik al de 5020 vernoemd had. Nu blijkt dat die wel een Turion 64 processor heeft. De Aspire 1690 heeft dan weer een Pentium M processor. Verder zie ik niet waar het grote verschil zit. Dat geldt ook voor de verschillen tussen de modellen van Acer in het algemeen. Kan iemand daar iets over kwijt?

Als ik het goed heb kan ik dus het beste voor een pentium M gaan, of niet?
Zoja, dan kan ik al heel wat modellen schrappen.

Ik heb gelezen dat er ook "Centrino" laptops bestaan... gaan die dan nog zoveel beter om met energie of scheelt het niet zoveel en maakt de processor zelf het meeste uit?

Qua scherm: Ik kan wel met een kleiner scherm leven maar gaat het beeld dan nog wel zo goed zijn. Me dunkt dat ze daar dan mss minder aandacht aan besteden.
Ik denk toch dat ik liever een 15 of 15.4" scherm zou willen.
De kleinere laptops wegen mss minder enzo maar hun autonomie is dan toch weer een stuk lager door de batterij die kleiner is, nee?
Het gewicht is voor mij niet zo belangrijk.

Om verwarring te voorkomen: Met een multimedia pc bedoel ik dan ook niet wat volgens mij het algemeen beeld daarbij moet voorstellen.
Ik bedoel een pc met degelijk scherm etc., daarom niet volgeladen met overbodige software die imo meestal op niks trekt. Een multimedia pc zal dan ook meestal een zogenaamde super geluidskaart en ingebouwde speakers hebben die ik ook niet nodig heb...

Nog mss een misverstand. Ik ben niet van plan mijn laptop in de fnac ofzo te kopen. Het is gewoon dat er daar veel keus is en dat ik daar eventueel info kan vragen en eens kijken hoe die laptops er uit zien int echt.
De goedkoopste winkel zoek ik wel nadat mijn keus gemaakt is.

Thx,
Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:51:
How bout de Asus m6v?
[afbeelding]
m6v @ 4launch: e1359,-
Review @ notebookreview

Ietsjes duurder, maar inclusief 2 jaar garantie (ook pixel garantie), tas en muis. Snel zat en mooie, stevige behuizing.... Ik denk toppertje!
Mooi beestje, welliswaat iets te duur :)
1 GB ram lijkt me ook overdreven en accesoires hoeven niet echt voor mij dat kies ik mss liever persoonlijk.

Je moet bedenken dat ik waarschijnlijk ook nog zoon € 100-250 aan geluidskaart moet besteden. De oordopjes worden wrs ook zo'n € 100 + geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
De verschillen tussen de laptops van Acer zijn inderdaad niet altijd zo groot, ook omdat ze veel modellen in aanbod hebben. Wat precies de verschillen zijn, daar ga ik het hier niet over hebben, zie daarvoor www.acer.be.

Wat betreft processorkeuze, zijn de beste keuzes Pentium M of AMD Turion 64. Voor zover ik benchmarks heb gezien, is de Pentium M net iets sneller (al zal je dat bij normaal gebruik waarschijnlijk niet merken). Voordeel van de Turion is dat hij 64 bit applicaties kan draaien (die echter nog niet voor morgen zijn). Het grote verschil is echter de batterijduur: bij de Turion zelden meer dan 3 tot 3,5 uur. Een pentium M haalt gemiddeld ongeveer 4 uur (sommige modellen halen meer dan 6 uur). Nu, ik denk dat er op het forum wel topics zijn rond deze keuze.

Er bestaan inderdaad Centrino laptops. Die zijn eigenlijk niks anders de Pentium M met een intel chipset en een bepaald soort wireless. Qua autonomie denk ik echt dat de 2 laatstgenoemde attributen heel weinig uitmaken. (De andere fabrikanten moesten wel dom zijn om stroomverslindende chipsets en wireless te maken, dan werden ze meteen uit de markt gezet). Je kan dus gerust een niet-centrino Pentium M kopen. Tegenwoordig echter, worden er steeds meer Centrino laptops verkocht.

@EdgiX: Op www.notebookreview.com hebben ze het niet over de Asus M6V, wel over de Z70V.
Zijn deze modellen gelijk, evenwaardig of verschillen ze toch wat? (Ziet er geen slecht systeem uit, wel iets boven budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
K, sorry mare, als dit waar is moet ik even zeggen: holy shit!
http://www.notebookreview.com/dellCoupon.asp

Ik heb het even nagekeken en euh .. dit blijkt gew te werken ofzo... ik kan zo gelijk exact kopen wat ik wil voor 1300 ofzo... :?
Er moet toch een addertje onder het gras zitten, nee?

1) Wrs kan je via dell.com geen pc kopen als je in belgië woont
2) Wrs zit je dan met een QWERTY toetsenbord.

EDIT: Het wordt dan zeker een pentium M processor.
Heb nog iets opgemerkt. Ik heb geen dvd brander nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Guust-Fi op 12-07-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
Nog iets: Die notebooks van dell zien er erg goed uit en je kan zelf je eigen laptop configureren.
Ik heb het met name over de Inspiron 6000 of 9300 series.

2 Vragen daaromtrent:
- Welke "betaalbare" laptop van dell heeft het beste scherm? Ik lees verschillende meningen. Het nl. ook zo dat men bij de configuratie een verschillend type van scherm kan kiezen...
- Is het mogelijk om een Nederlands toetsenbord te krijgen bij dell? (Volgens de configurator op het eerste zicht niet)

PS: Kan er iemand eens de tijd nemen om ff onopgeloste vragen uit de startpost te beantwoorden?
Ik weet het ik zondig er zelf ook aan... Je antwoord op een vraag en dan let je niet echt meer op wat er voor de rest nog gevraagd werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Guust-Fi schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:56:
[...]

Bedankt Jazco, maar die aldi computers betrouw ik toch niet. Ik kan best verkeerd zijn maar het zou me ten stelligste verwonderen dat ze even goed zijn als de A-merken.
Die Aldi machine's komen uit grote OEM fabrieken (Arima bijvoorbeeld), met het u-vraagt-wij-printen-uw-merk-erop principe, die ook voor veel andere fabrikanten werken. Medion geeft zelf 3 jaar garantie op die laptops en als het crap is, hebben ze echt een probleem. Die laptopjes zijn gewoon goed.
Volgens mij had het Kruitvat laatst ook een Compaq in de aanbieding voor jouw richtprijs. Ben even de specs kwijt.

edit: ik las dat je het had over een Pentium M en dat je multimedia wil, een lekker combinatie is dat niet, meen ik. Correct me if I'm wrong.

[ Voor 10% gewijzigd door Rudi Vader op 12-07-2005 20:51 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:28:
[...]

leuk laptopje (dell inspiron) 6000, al zou ik zelf niet zo snel voor een Dell kiezen. Zou goed z'n werk doen voor waar jij 'm voor nodig hebt, alleen zou die onboard videokaart misschien een bottleneck zijn, vooral bij het fotobewerken.

ik weet het niet zeker, maar wanneer het een shared kaartje is (64/128 mb) blijft er niet meer super veel over van je interne geheugen, en bij het bewerken van RAW foto's zijn die extra mb's rete handig.
Mijn fout, mocht specs hiet zo niet neerpoten. Als je je eigen systeem samenstelt dan kan je kiezen voor een x300 en dat klinkt al heel wat beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Guust-Fi op 12-07-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die z70v is volgens mij dezelfde, maar wel in een andere configuratie. Check 4launch site voor de config waar t over gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
RudiVader schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:48:
[...]edit: ik las dat je het had over een Pentium M en dat je multimedia wil, een lekker combinatie is dat niet, meen ik. Correct me if I'm wrong.
Media op 2D gebied bedoel ik. Mijn keus gaat naar Pentium M omdat hij daarenboven nog eens zuinig is en op die manier kan ik nog eens een filmpje meepikken dat langer duurt dan average.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
RudiVader schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:48:
[...]

Die Aldi machine's komen uit grote OEM fabrieken (Arima bijvoorbeeld), met het u-vraagt-wij-printen-uw-merk-erop principe, die ook voor veel andere fabrikanten werken. Medion geeft zelf 3 jaar garantie op die laptops en als het crap is, hebben ze echt een probleem. Die laptopjes zijn gewoon goed.
Volgens mij had het Kruitvat laatst ook een Compaq in de aanbieding voor jouw richtprijs. Ben even de specs kwijt.

edit: ik las dat je het had over een Pentium M en dat je multimedia wil, een lekker combinatie is dat niet, meen ik. Correct me if I'm wrong.
Ja/nee, op zich heb je gelijk, maar dat hoeven/zijn niet altijd de ontwerpen die ook door A-merken gebruikt worden. En wat betreft het tweede punt, heb je ook een beetje gelijkt. Inderdaad is de Pentium M relatief niet zo goed als z'n desktopbroertjes, maar voor in een laptop is dat geen alternatief. Daarnaast is de Pentium M (veel) sneller dan een vergelijkbare Turion. Daarnaast ook nog eens heel veel zuiniger...

Je richtprijs is 1250. Nu daarvoor kun je heel veel mooie laptops kopen. Er is nu eenmaal veel aanbod in de 15 inch breedbeeld categorie. Ik zou never, nooit (meer) een Acer kopen. Ik denk dat een HP Pavilion 1xxx serie, dus ook de 12xx een zeer goede koop voor je zou zijn. Die hebben een mooi scherm, zeer goede afwerkkwaliteit en HP bouwt stevige laptops.

Asus lees ik hier op GoT ook alleen maar positieve verhalen over!

Als je graag wat betere garantie wil, en iets meer flexibiliteit in de specs, dan zou ik gaan voor een Dell 6000. Maar, update de startpost eens, zet daar de keuzes die voor jouw overblijven neer, samen met de plus en minpunten die je er aan toe kent. Dat zouden niet meer dan 3a 4 laptops hoeven zijn.

P.S. Als het budget het even toe laat, dan zou ik idd integrated graphics links laten liggen. Die snoepen A van je systeemgeheugen af, dus heb je nog maar 512 - x mb. En B zijn ze laaaannngggzzaaamm met als wat met 3D beeld te maken heeft...

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 12-07-2005 21:37 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
Voila... bedankt voor de tip

Verder: Major problem: Ik heb gelezen dat het scherm vd Inspiron 6000 [b]praktisch niet te lezenb] is als je hem buiten gebruikt. Ik ga nl. volgende maand op vakantie nr. Australië en ik zou mijn laptop daar graag kunnen gebruiken.
Is dit ook bij de Inspiron 9300?
Ik heb ook gelezen over problemen met zichtbaarheid van het scherm vd 9300 wanneer men zich recht tgo. het scherm zet en lichtjes beweegt tov het midden. Ook zou er licht lekken vanachter het scherm vd 9300 maar dat schijnt een probleem te zijn met de windows media center edition.
Confirmatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat van die schermen is op GoT totaal niet terug te vinden. De problemen met de schermen van de 9300 doen zich alleen in Amerika voor (lijkt het). Hoe veel ga je hem meenemen, want een 9300 is wel heel groot en zwaar.

Spiegelende schermen en buiten is een no go! Spiegelende schermen zijn de glare/x-black etc.

De Inspiron 6000 heeft dat niet, dus je kunt er goed mee buiten werken. Als ik kijk op notebookreview, dan zijn ze beiden (2 reviews) redelijk positief over het scherm. Ik heb een Lattitude D610 en dat bevalt ook perfect (review = [rml][ Review & Ervaringen] Dell Lattitude D610[/rml]).

Als je gaat bestellen bij Dell moet je even opbellen voor een scherpere prijs, zie ook het 9300 en 6000 topique!

Antwoord op je vragen:
-bluetoothmuis is super bij ingebouwde bluetooth
-Wifi ontvangst is bij Dell laptops over het algemeen super (maar bij notebooks met antennes in het scherm is het altijd wel heel goed). Mijn D610 heeft echt super bereik, beter dan Linksys USB adapter en een PCMCIA kaart van Sitecom :X .
-Sloten verschilt
-Wacht met kopen van USB/PCMCIA geluidskaart tot je de notebook hebt gehoord, sommige hebben mij aangenaam verrast
-Kies bij voorkeur voor een 5400 of 7200 rpm schijf. Dat is de bottleneck van je systeem!

Wat is er overigens mis met Qwerty? :P

[ Voor 38% gewijzigd door Hoedje op 12-07-2005 23:51 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
Hoedje schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:40:
Spiegelende schermen en buiten is een no go! Spiegelende schermen zijn de glare/x-black etc.

De Inspiron 6000 heeft dat niet, dus je kunt er goed mee buiten werken. Als ik kijk op notebookreview, dan zijn ze beiden (2 reviews) redelijk positief over het scherm. Ik heb een Lattitude D610 en dat bevalt ook perfect (review = [rml][ Review & Ervaringen] Dell Lattitude D610[/rml]).

Antwoord op je vragen:
-bluetoothmuis is super bij ingebouwde bluetooth
-Wacht met kopen van USB/PCMCIA geluidskaart tot je de notebook hebt gehoord, sommige hebben mij aangenaam verrast
-Kies bij voorkeur voor een 5400 of 7200 rpm schijf. Dat is de bottleneck van je systeem!

Wat is er overigens mis met Qwerty? :P
Zo'n bluetoothmuis, leidt dat ook niet tot een kortere autonomie? In hoever spelen externe devices hier een rol, zoals externe hd's op usb of firewire enz.?
Over de harde schijf... je hebt volledig gelijk.

Het enigste wat mij nog wat zorgen baart is het scherm. Ik heb een topic gelezen over nog een PS'er die uiteindelijk gekozen had voor de Asus m6827ne.
Arg er zijn zoveel verschillende laptops van Asus, Acer... |:(
Is er nergens een topic of een review te vinden op het net met een objectieve review van de verschillende notebook displays?
Ik zit echt een beetje vast op dit gebied.

Over het scherm van de 6000... is er een verschill met de schermen in de VS toch?
The Inspiron 6000 brightness is decent, the Inspiron 700m is much better and the Toshiba Satellite M45 I took a look at this week has a much better screen than the Inspiron 6000. To be honest, I'm a bit disappointed with the screen. I've seen much better from Dell and certainly the Sony XBrite and Toshiba TruBrite screens are better than what the Inspiron 6000 offers up. I'm also finding that on white screen areas the display has sort of a dirty and distracting look, much like what has been complained about on the Dell Inspiron 9200 WUXGA models. Some also have described this effect as being able to see "sparkles" that cause a greyish look when it should be pure white.
D610 is geen breedbeeld...

Btw, hier in België gebruiken we dus AZERTY hé :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
Verslag...
Ik ben vandaag even gaan kijken in de fnac. Daar staan de laptops allemaal op een rij.
Dit is mijn conclusie:
De meeste verkopers van de fnac zijn niet ervaren. Eigenlijk is dit bij praktische alle verkopers zo maar ja, ik probeer er mij niet dood aan te ergeren.
Btw wat heb je nog aan een verkoper als je meer weet dan hem?

Ik vroeg wat algemene info over laptops en ik zei dat ik de laptop wrs voor beeldbewerking zou gebruiken. Hij zei dat in principe geen enkele laptop daarvoor geschikt is omdat hun harde schijven te traag zijn. Ik vroeg hem of dat niet zou verbeteren als je er een externe hd aan vast hangt. Daarop antwoorde hij dat het enkel maar zo snel kan gaan als windows kan :?
Op wat slaat dat nu? Ik denk dat hij bedoelde dat de processor / gfx kaart / usb verbinding eigenlijk ook niet snel genoeg is om Photoshop te gebruiken. Hij zei dat het allemaal veel te lang zou duren. Hij wist dus niet eens dat er tegenwoordig al latops zijn met schijven van 7.200 rpm.

Wat vinden jullie eigenlijk van de prestaties van PS CS 2 op een laptop?

Verder beweerde hij ook dat alle behuizingen goed waren. Dat hij slechts van 1 iemand wist die een gebroken behuizing had... en dat doordat hij van de trap gevallen was.
Dit is dus niet waar... zie de doordruktest.

Concreet:
Ik ben dan zelf maar gaan vergelijken.
Eerst moest ik alle laptops gaan aanzetten :P Ze zullen mss beetje raar gekeken hebben maja...

Ik heb dus de doordruktest gedaan bij de schermen. Bij de Vaio's en de Acer 9100 bleek het stevig te zijn. Bij de andere kon je vervormingen zien. (Ongeveer even erg in de meeste gevallen dus dit is wrs normaal, maar, pas toch maar om met wat je op een gesloten laptop zet.

De niet-breed laptops heb ik niet aangezet. Btw er stonden enkel vaio's, acers, hp's en Packard Bell's.

Qua kwaliteit... Ik heb eerst de brightness & contrast settings een beetje gecontroleerd. (Is het mogelijk dat Acer slechts 3 standen daarin heeft?)

Een weerspiegelend beeldscherm ziet er dus 10x beter uit dan een mat. Het contrast is ook zoveel beter en het is algemeen veel helderder. Ik weet dat het licht weerkaatst, zkr buiten... maar dan zal ik me maar moeten verzetten denk ik.
Wat ik wel niet kon testen is de weerspiegeling in het donker (ivm film). Ik mocht nl. de stroom niet uischakelen in de Fnac 8)7 Heeft iemand daar ervaring mee? En ik bedoel niet met de stroom uit te schakelen :p :p

Nog een belangrijke vraag: Bestaat er niet gewoon een soort opzet scherm dat helpt voor zichtbaarheid in het zonlicht?

In volgorde van beeldkwaliteit:
Acer algemeen < Acer Aspire 9100 (vermoedelijk 9104WLMi) < Acer Aspire 1674 << Packard Bell Easynote R7745 = of < HP Pavilion dv1170EA & Pavilion 4057EA

Als ier vermoedelijk een fout staat.. gelieve dit te melden.
Spijtig dat ik niet kan vergelijken met de dell schermen. Of kan dit wel ergens?
Wat vinden jullie van de Dell Inspiron 6000/9300 schermen in vgl met degene die ik gezien heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
EDIT Startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
Schopje...

Ik ben vandaag nog eens langs geweest bij acs computers. Daar verkochten ze vooral acer.
De verkoper wist mij echter te zeggen dat men een Asus notebook op maat kan laten maken.
Ik gaf dus al mijn specs en hij zei dat het mogelijk moest zijn... zelfs met een schijf van 7200 rpm.

Waarschijnlijk zoeken ze dan gewoon de behuizing waar alles het best in past of kan je dat ook zelf kiezen?

Dan begin ik nu maar over Asus te lezen...
Heeft er iemand enig idee waar ik het best begin? Welke modellen sluiten nauw aan bij mijn vereisten?
Zijn er verder nog andere aanbevelingen? Ik zou nl. dolgraag een dv11xx gehad hebben maar dat met shared video geheugen en een 4200rpm hdd.
Is het niet mogelijk om dit te laten upgraden? Ik ben nl. erg verlekkerd op het scherm en ik heb nog geen enkel Asus scherm gezien. Hoe staan die qua scherm tgo. de Pavilion dv4000's en de dv1000's etc.?

EDIT: Voor ik het vergeet: Waar staan er veel ASUS notebooks ten toon gesteld in Belgiê (Buurt van Gent)? Ik wil liefst wel eens zien wat ik koop want een laptop pas je idd niet zo gemakkelijk meer aan zoals bij een desktop.

[ Voor 13% gewijzigd door Guust-Fi op 14-07-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
Grafische kaart zal je waarschijnlijk niet kunnen upgraden, harde schijf mag (als ik dit op GoT zo lees) in principe geen probleem vormen.

Winkels waar ze Asus hebben:
Microforce www.microforce.be
Impact www.ist.be
Extrasoft www.extrasoft.be
Descom www.descom.be
Galaxitech www.galaxitech.be
E-line www.e-line.be

[ Voor 42% gewijzigd door LievenD op 14-07-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Guust-Fi schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:10:
Schopje...

Ik ben vandaag nog eens langs geweest bij acs computers. Daar verkochten ze vooral acer.
De verkoper wist mij echter te zeggen dat men een Asus notebook op maat kan laten maken.
Ik gaf dus al mijn specs en hij zei dat het mogelijk moest zijn... zelfs met een schijf van 7200 rpm.

Waarschijnlijk zoeken ze dan gewoon de behuizing waar alles het best in past of kan je dat ook zelf kiezen?

Dan begin ik nu maar over Asus te lezen...
Heeft er iemand enig idee waar ik het best begin? Welke modellen sluiten nauw aan bij mijn vereisten?
Zijn er verder nog andere aanbevelingen? Ik zou nl. dolgraag een dv11xx gehad hebben maar dat met shared video geheugen en een 4200rpm hdd.
Is het niet mogelijk om dit te laten upgraden? Ik ben nl. erg verlekkerd op het scherm en ik heb nog geen enkel Asus scherm gezien. Hoe staan die qua scherm tgo. de Pavilion dv4000's en de dv1000's etc.?

EDIT: Voor ik het vergeet: Waar staan er veel ASUS notebooks ten toon gesteld in Belgiê (Buurt van Gent)? Ik wil liefst wel eens zien wat ik koop want een laptop pas je idd niet zo gemakkelijk meer aan zoals bij een desktop.
Allereerst, misschien zou je zonder tags, dus vet en onderstrepen, je verhaal kunnen doen, dat leest namelijk net iets prettiger...

HDD kun je zelf doen, dat is echt heel simpel (afhankelijk v/d plaats). Asus heeft modellen met xbrite, dat zijn ook glanzende schermen. Tja over Asus is genoeg te vinden op het forum en kijk ook eens rond op de website. Grafische kaart in een laptop upgraden kan nog niet. Er wordt wel aan gewerkt. Maar van integrated naar graka, zal wel nooit gebeuren. Overigens, zie ik geen beperking van een ingebouwde graka bij de eisen die je stelt in de startpost, wbt de dingen die je ermee wil gaan doen. Dus ik zou zeggen dat een HP 1xxx aan jouw eisen voldoet, mits je de HDD upgrade. Maar nogmaals, Asus heeft zat modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
LievenD schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:09:
Grafische kaart zal je waarschijnlijk niet kunnen upgraden, harde schijf mag (als ik dit op GoT zo lees) in principe geen probleem vormen.

Winkels waar ze Asus hebben:
Microforce www.microforce.be
Impact www.ist.be
Extrasoft www.extrasoft.be
Descom www.descom.be
Galaxitech www.galaxitech.be
E-line www.e-line.be
Je bedoelt dus dat er daar veel in de winkel staan die ik kan bekijken hé. Ik wil nl. eerst zien wat ik koop zoals ik zei.
Eerst dacht ik dat gewicht etc. er niet echt toe deden. Dat was voordat ik de HP Pavilion dv11xx gezien had. Dat was liefde op het eerste zicht. Ondanks de mindere specs.
Hoedje schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:34:
[...]
Allereerst, misschien zou je zonder tags, dus vet en onderstrepen, je verhaal kunnen doen, dat leest namelijk net iets prettiger...
K, het is gew zo dat de meeste mensen nooit letten op wat je vraagt. Mss stel ik dan ook domme vragen. Het is alleen dat lezen op een forum ontzettend veel tijd vergt bij zo van die topics van 50 pagina's. iig mijn excuses daarvoor.
HDD kun je zelf doen, dat is echt heel simpel (afhankelijk v/d plaats). Asus heeft modellen met xbrite, dat zijn ook glanzende schermen. Tja over Asus is genoeg te vinden op het forum en kijk ook eens rond op de website. Grafische kaart in een laptop upgraden kan nog niet. Er wordt wel aan gewerkt. Maar van integrated naar graka, zal wel nooit gebeuren. Overigens, zie ik geen beperking van een ingebouwde graka bij de eisen die je stelt in de startpost, wbt de dingen die je ermee wil gaan doen. Dus ik zou zeggen dat een HP 1xxx aan jouw eisen voldoet, mits je de HDD upgrade. Maar nogmaals, Asus heeft zat modellen.
Mmm, nu heb ik het door. Dat shared geheugen wordt dus gewoon van je ram afgesnoept. Dus jij zegt dat iedereen die beweert dat PS niet goed zou draaien op die pc het mis heeft?
Btw, gaat zoon 7200rpm hd niet teveel warmte ofzo produceren? Wat gebeurt er dan met garantie. Mss kan ik daarvoor best eens bellen met HP

Ah, nog iets, is de kwaliteit van het beeld ook niet slechter met integrated graphics?

En welk model van Asus komt het best overeen met de dv1000 of dv4000 series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hier kun je wel een interessante test vinden van de 7K60: http://www.tomshardware.com/storage/20030813/index.html. Overigens is die niet helemaal meer representatief, aangezien de huidige 7K60 een nieuwere generatie is. Daar kun je alles vinden over stroom, hitte etc. Maar in het kort hij wordt nauwelijks warmer, verbruikt nauwelijks meer stroom en is wel veel sneller.
Specs fotoshop:
Intel® Xeon™-, Xeon Dual-, Intel Centrino™- of Pentium® III- of 4-processor
Microsoft® Windows® 2000 met Service Pack 4, of Windows XP met Service Pack 1 of 2
320 MB RAM (384 MB aanbevolen)
650 MB vrije ruimte op de vaste schijf
1.024x768 monitorresolutie met 16-bits videokaart
Cd-rom-station
Internet- of telefoonverbinding om het product te activeren
Tja, ik zie hier bij de specs alleen een 16 bits videokaart staan, nou dat hadden ze 5 jaar geleden al. Dus die integrated graphics voldoen ruim. Hooguit kun je ervoor kiezen, om wat extra intern geheugen erbij te stoppen, maar ik weet niet wat jij doet met photoshop. De kwaliteit van het beeld met integrated en losse graka is precies gelijk. De beperkende factor is nog altijd het notebookscherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
Guust-Fi schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:33:
[...]

Je bedoelt dus dat er daar veel in de winkel staan die ik kan bekijken hé. Ik wil nl. eerst zien wat ik koop zoals ik zei.
Waren eigenlijk enkel winkels waar ze Asus hebben, weet niet of er daar veel staan die je kan bekijken. Denk wel dat elke verkoper die een beetje wil verkopen wel zal toestaan dat je een aantal laptops bekijkt. Doen ze dat niet, dan zijn ze een potentiële klant kwijt. ;)
Pagina: 1